![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of blijven lesbiennes soms eeuwig maagd volgens jullie? ![]() |
![]() |
|
Ik wil ook niet niet beweren dat alleen neuken "echte" seks is, vingeren en beffen zijn dat natuurlijk ook. Maar er zijn toch vrouwen die alleen een orgasme krijgen als de clitoris wordt gestimuleerd? Dan is het heel goed mogelijk dat ze van alleenneuken niet kan klaarkomen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dit nog los van dat 'insert tab A into slot B'-seks erg beperkend is. Niet als handeling, maar wel als algemene definitie van seks. Maar dat is de activiste in mij die dat vindt, dus daar hoeven jullie het niet per se mee eens te zijn. ![]() |
![]() |
|
Eens met Para (natuurlijk.
![]() @TS: Je vriendin komt wel klaar tijdens de seks, gewoon niet van het neuken. Daar is niets vreemds aan en het is ook helemaal niet erg. Natuurlijk kan ze het jammer vinden (hoewel ik er zelf nooit een probleem mee heb gehad; geneukt worden is lekker, ook zonder orgasme), maar het betekent niet dat jullie iets verkeerd doen of dat zij zich niet comfortabel voelt. Wellicht hebben jullie gewoon een scheef beeld van hoe seks moet zijn? Neuken is daar, zoals Para zegt, maar een onderdeel van en het belangrijkste is dat je ervan geniet - en dat kan heel goed zonder orgasme. Misschien moet je je vriendin eens uitleggen dat het helemaal niet vreemd is, en ook helemaal niet nodig. Ik vraag me daarbij ook af hoe zij (en jij!) erbij komt dat er 'iets mis is' omdat ze niet klaarkomt van neuken, want volgens mij is het wel algemeen bekend dat er veel vrouwen zijn die dat niet (makkelijk) kunnen. |
![]() |
|
![]() |
Ja uiteraard is er een algemeen beeld dat vrouwen tijdens de penetratie niet zo gemakkelijk klaarkomen, akkoord. Maar of dat dan ineens normaal is vind ik zelf een beetje een vreemde assumptie. Inderdaad voor iedereen die me verkeerd begrepen heeft, bedoelde ik uiteraard penetratie. Ja oke bedankt, ja ik had om één of andere rare reden inderdaad het beeld dat het hoogtepunt was dat je beide klaarkwam van penetratie, want nu is het zo "om de beurt" en als je dan zelf klaargekomen ben je al veel rapper geneigd om bv te gaan slapen of iets anders te willen doen, en dat is niet echt leuk voor de partner die nog niet is klaargekomen, achja alvast bedankt allemaal!!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, het is toch ook niet zo dat omdat zij iets willen dat niet elke vrouw kan, ze het ook maar niet meer moeten proberen
![]() Als jullie graag willen dat ze klaarkomt tijdens het neuken, probeer dan eens om haar te vingeren tijdens het neuken of dat zij zichzelf vingert. Ook zijn er standjes waarin de clitoris meer stimulatie van jouw schaambeen krijgt dan bij andere, welke dat precies zijn verschilt per persoon maar probeer het eens uit. Als het er jullie meer om gaat tegelijk te willen klaarkomen, kun je ook kijken of 69'en iets voor jullie is. Laatst gewijzigd op 16-03-2013 om 09:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat staat uiteraard als een huis
![]() Nu hoeft dat niet per se een hele afweging te zijn, met kruisverhoren, studieboeken en vragenlijsten, maar als je denkt dat voorspel een soort secundair bruggetje is naar de hoofdact van penetratie waarna je op magische wijze vanzelf tegelijkertijd klaarkomt, dan heb je daar nog geen helder beeld van. Dus ging ik daar eerst op in. |
![]() |
|
Veelbesproken onderwerp, maar maak je geen zorgen. Zie de uitkomsten van twee flinke polls die hier eerder over zijn gehouden.
Allebei gaan over de vraag "kun je klaarkomen door penetratie" http://forum.scholieren.com/poll.php...s&pollid=13785 (27% ja, 39% nee, 34% niet zeker, n=88) http://forum.scholieren.com/poll.php...s&pollid=12846 (34% ja, 40% nee, 15% zelden, 11% anders, n=137) Oh en luister naar wat Paranoide en Vowel zeggen.
||
Citaat:
![]() Dit helpt de TS niet, want ik kan me niet voorstellen dat hij bovenstaande nooit heeft geprobeerd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @TS: allereerst moet je gewoon weten dat er echt niets mis is met jullie. Het is niet vreemd dat je vriendin niet klaarkomt van penetratie alleen, veel vrouwen hebben clitorale stimulatie nodig. Je kunt wel proberen tijdens het neuken haar te vingeren (of laat haar dat zelf doen), of allerlei nieuwe standjes uitproberen, maar er is een grote kans dat het gewoon niet lukt door alleen penetratie en er is zelfs een kans dat ze zich niet kan concentreren op iets anders tijdens het neuken en dat het dan door vingeren ook niet lukt (daar heb ik zelf ook last van, maar mij boeit het niet). Mocht je het willen proberen dan is wellicht een vibrator een idee. Maar het idee dat je hebt dat het helemaal gelijk oploopt en je samen klaarkomt is echt heel achterhaald (en daarmee wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is, maar het is niet de norm). Daarom moet je misschien je verwachtingen bijstellen en vooral met je vriendin praten over wat zij verwacht en wat ze wel/niet wil. Kijk, je krijgt het idee dat je om de beurt gaat, maar zo hoef je het niet te zien. Bij meisjes is het minder vaak zo dat na een orgasme de seks meteen is afgelopen. Mijn vriend en ik kunnen ook prima door na mijn orgasme. Je hoeft natuurlijk niet alles in een bepaalde volgorde te doen. Je kunt best neuken en daarna oraal doen, bijvoorbeeld. Oh en trouwens, een orgasme is ook niet altijd noodzakelijk, hè? Ik kan prima een (paar) keer seks hebben zonder orgasme, dat is helemaal niet erg soms - nogmaals dit is voor iedereen anders, dus praat met je vriendin. Oh en nog één ding: het orgasme is maar een klein onderdeel van seks. Volgens sommigen wel het belangrijkste en vaak ook het eind van seks (voor veel mannen dan ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Vriendin komt nooit klaar J19help | 6 | 17-01-2017 20:09 | |
Liefde & Relatie |
ik mag mijn vriendin niet meer zien... heelo | 35 | 21-10-2015 14:06 | |
Seksualiteit |
Vriendin komt niet klaar bij mij hellep | 18 | 13-12-2012 21:26 | |
Seksualiteit |
Seks op m'n 13de. Geef alsjeblieft je mening Verwijderd | 68 | 22-08-2009 22:15 | |
Seksualiteit |
niet klaarkomen AnoniemeGast | 17 | 30-08-2003 23:15 | |
Seksualiteit |
10 Maanden en NOG geen seks :S ricardowww | 51 | 05-06-2003 14:14 |