Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2013, 01:46
Mappel
Mappel is offline
Hallo allemaal, De laatste 2 weken waren een paar slechte weken. In het begin van de weken ( repetitieweek op school ) hoorde ik 's ochtends dat mijn beste vriend iets met een pistool had gedaan. Ik ging met een heel slecht gevoel naar school en toen ik na die dag thuiskwam hoorde ik dat hij geprobeerd had zelfmoord te plegen. Ik ga niet graag in details, maar hij is naar het ziekenhuis gebracht en zit nu in een inrichting. Met mij gaat het niet zo enorm goed op dit moment wegens situatie ouders, school en sociaal contact dus dit kwam erg hard aan bij me. Aan de ene kant ben ik erg kwaad op hem dat hij dit gedaan heeft. Dit is een reden waarom ik moeite heb met contact met hem maken via sms, maar aan de andere kant ook heel veel medelijden. Een week na het ongeval bedacht ik me dat ik niet langer niets tegen hem kon zeggen, dus stuurde ik een sms: hoi, hoe gaat het? ''Goed, met jou?'' '' ja, gaat wel ''. Verder kwam ik niet omdaat ik een soort verlegen schaamtegevoel heb waarbij ik steeds denk; zou hij dit niet aardig vinden? Zou hij zich als ik dit zeg beledigd vinden? Wat zou hij denken als ik dit stuur? Dit zorgt ervoor dat ik met mijn beste vriend, de enige, die veel problemen thuis heeft geen contact kan maken, en dit vind ik echt heel erg. Weten jullie hoe ik goed contact met hem op kan nemen na zo'n gebeurtenis? Moet ik hem laten weten dat ik kwaad op hem ben, of niet? Ook kan ik langs gaan bij hem in de inrichting, maar het lijkt me gewoon heel akelig om je beste vriend in een inrichtig te zien, maar als ik hem niet bezoek kan hij zich misschien beledigd ofzo voelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2013, 05:29
Businessguy
Businessguy is offline
Als ik zo je verhaal doorlees heb ik niet echt het gevoel dat het je beste vriend is. Toen je beste vriend in het ziekenhuis lag nam hij geen contact met je op of je hem wou bezoeken maar aan de andere kant nam jij geen contact op terwijl jij op de hoogte was van wat er is gebeurd. Beetje raar vindt ik als je elkaars beste vrienden bent.

Als in mijn geval mijn beste vriendin in het ziekenhuis zou zijn belandt en ik weet dat dan sta ik bij haar voordat ze met haar ogen kan knipperen.

Je moet hem zo snel mogelijk opzoeken in die inrichting omdat ik denk dat hij op je zit te wachten.
Oud 07-04-2013, 09:53
Verwijderd
Ik heb lang in het ziekenhuis gelegen en mensen waarvan ik had verwacht dat ze iets zouden laten weten, hebben niks laten horen. Die hoef ik ook niet meer te zien. Dus als het je beste vriend is en je wil zijn beste vriend blijven, dan maak je dat je er bent voor hem en anders laat je het want vrienden zijn er ook als het niet goed gaat, ook al hebben ze zelf moeilijkheden met te bedenken wat nou een normale reactie is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 12:25
Mappel
Mappel is offline
Beiden bedankt voor de reactie. Businessguy, ik en mn vriend praten nooit veel over onze gedachtes, we hebben beide veel problemen aan ons hoofd. Nu hoef ik er zelf niet over te praten met hem en hij ook niet over zijne met mij. Dit betekent niet dat hij geen goede vriend is of ik voor hem maar omdat we er nooit over praten weet ik dus niet echt hoe ik er nu wel over moet praten met hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten