Hallo allemaal, De laatste 2 weken waren een paar slechte weken. In het begin van de weken ( repetitieweek op school ) hoorde ik 's ochtends dat mijn beste vriend iets met een pistool had gedaan. Ik ging met een heel slecht gevoel naar school en toen ik na die dag thuiskwam hoorde ik dat hij geprobeerd had zelfmoord te plegen. Ik ga niet graag in details, maar hij is naar het ziekenhuis gebracht en zit nu in een inrichting. Met mij gaat het niet zo enorm goed op dit moment wegens situatie ouders, school en sociaal contact dus dit kwam erg hard aan bij me. Aan de ene kant ben ik erg kwaad op hem dat hij dit gedaan heeft. Dit is een reden waarom ik moeite heb met contact met hem maken via sms, maar aan de andere kant ook heel veel medelijden. Een week na het ongeval bedacht ik me dat ik niet langer niets tegen hem kon zeggen, dus stuurde ik een sms: hoi, hoe gaat het? ''Goed, met jou?'' '' ja, gaat wel ''. Verder kwam ik niet omdaat ik een soort verlegen schaamtegevoel heb waarbij ik steeds denk; zou hij dit niet aardig vinden? Zou hij zich als ik dit zeg beledigd vinden? Wat zou hij denken als ik dit stuur? Dit zorgt ervoor dat ik met mijn beste vriend, de enige, die veel problemen thuis heeft geen contact kan maken, en dit vind ik echt heel erg. Weten jullie hoe ik goed contact met hem op kan nemen na zo'n gebeurtenis? Moet ik hem laten weten dat ik kwaad op hem ben, of niet? Ook kan ik langs gaan bij hem in de inrichting, maar het lijkt me gewoon heel akelig om je beste vriend in een inrichtig te zien, maar als ik hem niet bezoek kan hij zich misschien beledigd ofzo voelen.
|