Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2013, 22:55
Prospect
Prospect is offline
Hallo,

Ik heb al heel lang gevoelige tanden bij het drinken van koud water en bijv. het eten van zure dingen (zure matten en dat soort dingen). Ook bij het eten van chocolade (mars, lion, snickers etc.) kan ik hier behoorlijk veel last van krijgen.
De tandarts heeft me aangeraden met sensodyne te poetsen, dit doe ik nu een dikke week maar ik merk amper vooruitgang terwijl de tandarts zei dat dit na een dag of drie al goed te merken zou zijn.
Ik snoep niet heel veel (een paar snoepjes per dag, slechts heel af en toe gaat er bij een filmpje een keer een hele zak doorheen maar dit is misschien 1x per maand). Ik eet bijna alleen in het weekend chips en ik drink niet meer dan 4 energie drankjes per week.

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen of heeft iemand nog andere tips?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2013, 23:23
bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet of dat poetsen met sensodyne na een week al te merken is, mss duurt dat wel langer. En ik kan me voorstellen dat de een gevoeligere tanden heeft dan een ander. Als je na een paar weken poetsn nog geen verbetering merkt zou ik het nog eens aan je tandarts vragen.
Oud 16-04-2013, 00:05
Verwijderd
Eh allereerst: ik at vroegah ook altijd zure snoepjes en zure frisdranken, en had veel last van tanderosie later. Dus als ik je een tip mag geven: Laat die zure matten voortaan links liggen.. en na het eten van snoep of drinken van sinaasappelsap, cola, etc even met water spoelen. Ik heb zelf ook precies die klachten die je schrijft door gevoelige tanden. Sensodyne Repair & Protect werkt goed. En als het echt snel moet, neem je Sensodyne Rapid. 2x daags mee poetsen en als het op bepaalde plekken gevoelig is, dan kan je 1 keer week een beetje op een vingertop doen en een tijdje op die plek inmasseren voor directe pijnverlichting. LEES goed de gebruiksaanwijzing hoe en wat! Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 00:50
Verwijderd
hier kun je gratis elmex® SENSITIVE PROFESSIONAL uitproberen. Of het werkt weet ik niet, maar het is gratis en als het niet werkt flikker je de tube weg
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 12:09
Verwijderd
Dat is iets met zenuwen ofzo die bloodliggen, heb ik ook zo vaak gehad,gewoon goed poetsen, gaat vaak wel vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 14:15
Verwijderd
Citaat:
hier kun je gratis elmex® SENSITIVE PROFESSIONAL uitproberen. Of het werkt weet ik niet, maar het is gratis en als het niet werkt flikker je de tube weg
Die is vies. zoutig. Bah! Doe maar die ik zei..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 22:57
Prospect
Prospect is offline
Bedankt voor de reacties! Zit er zoveel verschil tussen de verschillende soorten Sensodyne's dan?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Die is vies. zoutig. Bah! Doe maar die ik zei..
Die vind jij vies, dat is iets anders
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Die vind jij vies, dat is iets anders
Klopt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de reacties! Zit er zoveel verschil tussen de verschillende soorten Sensodyne's dan?
Ja vooral in de snelheid waarmee de gevoeligheid afneemt.
Bij de "gewone" minst dure Sensodyne kan het een tijdje duren.

Ik zou gewoon even proberen welke voor jou werkt. Je zou bijvoorbeeld met die Rapid kunnen beginnen en dan als die op is, kijken of de gevoeligheid met de "gewone" ook weg blijft.

(nee ik heb geen aandelen bij de fabrikant... lol)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten