Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 18:31
katje_vd
katje_vd is offline
hallo iedereen,

ik heb al heel mijn leven een beetje scheve tanden, maar mijn tandarts zei altijd dat het niet erg genoeg was voor blokjes of een beugel. ik voelde mij er soms wat onzeker over, maar al bij al viel het nog mee en kon ik er wel mee leven.
sinds een week echter is een van mijn bovenste tanden , dicht tegen het midden, harder scheef beginnen groeien (verder naar voren). nu ziet het er nog altijd niet zo slecht uit, je ziet wel dat hij schever staat, maar ik zou er nog wel mee kunnen leven, moest het niet zo zijn dat ik er last van heb. die tand duwt tegen mijn lip en zit echt in de weg. mijn lippen blijven erachter haken en het irriteert mij echt mateloos. in 't begin dacht ik dat dit wel zou wennen, maar dat is niet zo! ik voel het nog altijd en het verpest echt mijn humeur! ik kan aan niks anders meer denken. het doet geen pijn ofzo, ik voel hem gewoon zitten, alsof hij ineens horizontaal staat. het enige dat hier volgens mijn tandarts aan te doen is, zijn blokjes. maar ik ben al 19 en zie er echt tegenop om nu nog blokjes te dragen!

is er iemand die rond dezelfde leeftijd blokjes heeft gedragen, of nu nog draagt? en hoe valt dat mee? heb je er veel last van? zie je het hard? word je er op deze leeftijd nog mee uitgelachen?

het klinkt misschien stom, maar ik zie er echt tegenop! vooral omdat 't er eigenlijk nog niet zo lelijk uitziet, het valt bijna niet op, en toch heb ik er zo'n last van! kan ik gewoon blokjes dragen omdat 1 tand in de weg zit?
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:36
Verwijderd
Ik was zelf wat jonger, maar ik ken een flink aantal mensen die jouw leeftijd hebben of die nog (veel) ouder zijn of waren toen ze een beugel droegen. Volgens mij viel het erg mee met de reacties die zij er op kregen, iig met de negatieve reacties. En als jij er mee zit, waarom zou je het dan niet doen? Je moet misschien een jaar (ik zeg maar wat, meer of minder kan natuurlijk altijd) met die blokjes rond te lopen, maar daarna heb je dan wel mooie tanden.

Citaat:
het klinkt misschien stom, maar ik zie er echt tegenop! vooral omdat 't er eigenlijk nog niet zo lelijk uitziet, het valt bijna niet op, en toch heb ik er zo'n last van!
Dat stukje snap ik even niet...je ziet er vooral tegen op omdat het er eigenlijk nog niet zo lelijk uitziet...? Ik mis daar de logica.

En of je blokjes kunt dragen omdat één tand in de weg zit, dan zul je aan je tandarts of orthodontist moeten vragen, dat kunnen wij je niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:37
Verwijderd
Wat kan jou het schelen wat mensen ervan vinden. Bovendien: als je tanden nu scheef staan en je voelt je er onzeker over, dan verandert er feitelijk weinig als je blokjes draagt, toch? Of je je nou onzeker voelt over scheven tanden of blokjes maakt niet uit. Misschien ligt het dus meer aan het onzeker voelen, dan dat er werkelijk iets aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:40
Noelliam
Avatar van Noelliam
Noelliam is offline
Gewoon ff blokjes en daarna een draadje achter je tanden en komende 50 jaar zit het goed. Waarschijnlijk gaat 1 zo'n tand heel snel. Als hij snel scheef is gegaan kan hij ook weer snel recht. Is de moeite wel waard.
__________________
IJsberen hebben geen fuck te doen. Een keer per dag vangen ze n pinguin en voor de rest lopen ze n beetje te ijsberen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:44
katje_vd
katje_vd is offline
ik zie er sowieso tegenop, maar ik vind het extra stom omdat ik het eigenlijk alleen maar wil omdat hij in de weg zit, niet omdat het lelijk is ofzo. het voelt gewoon verschrikkelijk ambetant. ik loop heel de dag rond met een scheve tand die tegen mijn lip zit te drukken!
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:46
Verwijderd
Is het in de weg zitten ed geen betere reden dan het eventueel lelijk zijn dan...? Als je het mij vraagt zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:51
katje_vd
katje_vd is offline
ja, eigenlijk wel. ik wil het gewoon ni. ik vind het zo stom! vroeger zeiden ze altijd da ik het ni moest doen, omda het nog ni nodig was. had het beter wel gedaan!
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
katje_vd schreef op 08-09-2004 @ 19:51 :
ja, eigenlijk wel. ik wil het gewoon ni. ik vind het zo stom! vroeger zeiden ze altijd da ik het ni moest doen, omda het nog ni nodig was. had het beter wel gedaan!
Toen was het nog niet nodig en had het misschien dus ook amper effect gehad. En het is ook niet logisch om het te doen als het niet nodig is, lijkt me. Nu is het wel nodig.

Als je het niet wilt moet je het niet doen. Maar ik vraag me af of je het idd wel niet wilt, als je het echt niet had gewild, dan had je, denk ik, ook een dergelijk topic niet geopend.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:54
katje_vd
katje_vd is offline
ik wil het inderdaad wel, maar niet helemaal, ik twijfel, hard, vandaar de topic
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:43
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
gewoon doen, beter een jaar voor schut dan een heel leven voor schut lijkt me.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:05
Verwijderd
Ik krijg morgen slotjes en ik ben ook 19.
Ik heb liever een half jaartje slotjes en de rest van m'n leven een mooi recht gebit. Ik zou het gewoon doen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:00
katje_vd
katje_vd is offline
bedankt iedereen! ik zie het veel beter zitten nu! ik heb beslist da ik het ga doen en da ik mij ni (al te) onzeker erover ga voelen. ik ga mij gewoon verheugen op mijn mooie rechte tanden!

enige probleem: mijn ouders zijn wat slecht gezind omdat ik het nu ineens wil, nu we niks terugbetaald krijgen en ik mag het alleen als ik zelf de helft betaal! sparen dus!
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:08
Verwijderd
het is zo in sommige gevallen dat een slecht sluitend gebit, de oorzaak kan zijn van hoofdpijn aanvallen.
Als je het daarop gooit, kan de verzekering het misschien wel vergoeden??
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:08
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
katje_vd schreef op 10-09-2004 @ 10:00 :
bedankt iedereen! ik zie het veel beter zitten nu! ik heb beslist da ik het ga doen en da ik mij ni (al te) onzeker erover ga voelen. ik ga mij gewoon verheugen op mijn mooie rechte tanden!

enige probleem: mijn ouders zijn wat slecht gezind omdat ik het nu ineens wil, nu we niks terugbetaald krijgen en ik mag het alleen als ik zelf de helft betaal! sparen dus!
ik heb gisteren opnieuw een slotjes beugel laten zetten en ik ben blij dat ik er toch weer voor gegaan ben ook al kost het veel geld en ben ik er opzich "laat" bij.
ik betaal nu ook de helft en me ouders ook, dat vind ik wel een goede deal
het doet alleen fucking zeer op dit moment!
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 12:04
b2k_lay_d
b2k_lay_d is offline
ik was 11 of 10 toen ik een beugelkon krijgen
wou het niet *buitenboord*
na 4 jaar zon spijt ik haate mijn tanden
dus toen 1 jaar zitten denken en besloten toch een beugel te willen
toen ik 16 was had ik een beugel
en 4 dagen voor mijn 18e verjaardag mocht hij eruit (2 weken terug ofzo )
en ik ben superblij

ik schaamde me eerst ook ik d8 ik ben te oud
maar het valt mee johhh
echt!!!
als je het eenmaal hebt vind je het niet meer zo erg
en je zal later gelukkig zijn als je lacht
fijn !!!
vroeger deed ik altijd hand voor mijn mond k schaamde me als ik lachte of praatte
nu durf ik breeduit te lachen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:45
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ik heb 6 jaar lang met een beugel gelopen, tot mijn 18e, mijn tanden hebben meer dan een kwart draai gemaakt in mijn mond (applause allemaal ) dus ik weet hoe beroerd een beugel is. mijn tanden stonden destijds redelijk mooi, maar inmiddels zijn ze wel weer slechter gaan groeien. tja, het is een keuze die je maakt. ik kon ook nog 2 jaar extra met een speciale buitenboordbeugel gaan lopen om zekerheid te hebben dat mijn tanden goed bleven staan maar dat wilde ik niet. ik heb er geen spijt van... maar ik zal wel mijn leven lang moeten doen met een gebit dat niet 100% top is.

je moet echt zelf beslissen wat je hiermee wil! wil je je leven lang dit gebit houden en nu niet een tijdje met een beugel lopen? dan hou je het zo... maar wil je later een prachtige lach hebben en heb je die tijd met een beugel ervoor over, doe het dan! maar dat kan niemand anders voor jou beslissen lijkt me
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb nu ook nog slotjes, 11 maanden nu, en ik hoop dat ze er binnen twee maanden uitgaan. Die dingen beginnen me nu wel een beetje te irriteren, maarja. Iig wel doen, het is maar even en je hebt er je leven lang plezier van. Je kunt beter nu met een beugel lopen dan over 20 jaar.

Maargoed, ik geloof dat je je keuze al gemaakt had
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 01:34
Guybrush
Avatar van Guybrush
Guybrush is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-09-2004 @ 22:05 :
Ik krijg morgen slotjes en ik ben ook 19.
Ik heb liever een half jaartje slotjes en de rest van m'n leven een mooi recht gebit. Ik zou het gewoon doen als ik jou was.
idd, ik heb soortgelijk probleem gehad op m'n 19e. Ook nog slotjes, beetje fucked up, maar niemand die er kutopmerkingen over maakte. En de dag dat ze er weer uitgaan is echt een ontzettende fijne dag. Lachen is dan nog nooit zo relaxt geweest.
__________________
Jack of all trades, master of none.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 07:49
Verwijderd
En wie zou je nou uitlachen want de meeste van boven de 18 zijn die leeftijd wel voorbij. Dus gewoon lekker nemen als het kan, want stel je voor dat het erger wordt. Je tanden zijn zo belangrijk iedere keer als je lacht en praat zijn ze zichtbaar.

Ik ben blij met mijn tanden, dankzij een beugel. En als je dan lekker kan lachen is dat toch gewoon heerlijk.

Dus gewoon nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:46
Verwijderd
gewoon doen.


mijn vriend is vijfentwintig en ik heb hem al een paar keer hardop horen denken dat hij zijn tanden liever wat rechter zou zien, en als hij zou besluiten om blokjes te laten zetten zou ik daar ook absoluut geen problemen mee hebben. ik heb mensen gezien van in de dertig en in de veertig die besloten hun tanden te laten rechtzetten, mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 11:50
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
het is niet super belangrijk of ze recht staan vind ik... ik heb ook niet echt super mooie tanden maar op een of andere manier wordt ik daar nooit op afgerekend hoor! ik krijg meestal te horen dat het helemaal bij me past! er zit gewoon een spleet tussen en ze zijn wat vreemd gevormd

maarjah, je moet het zelf weten natuurlijk!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:11
dathomaz
dathomaz is offline
Ik heb net zoals jou ook zitten twijfelen: Wel of geen blokjes beugel. Ik was niet echt tevreden met mijn gebit. Tanden stonden scheef en gingen meer naar binnen staan. Het maakte me erg onzeker.
Toen heb ik de knoop doorgehakt en tegen mijn tandarts gezegd: Ik wil een beugel.
Ik was net 19jaar toen ik mijn beugel kreeg en ik heb hem al weer ruim 1,5 jaar. Het is nog niet perfect, maar het wordt steeds mooierder.

Ik heb - op mijn kleine neefje en nichtje na - (He beugelbekkie, beugelbekkie), nooit een negatieve opmerking of wat dan ook van familie, collega's, vrienden, klasgenoten of wie dan ook gehad op mijn beugel

Het kost me wel elke maand ruim 60euro's (moet alles zelf betalen, verzekering vergoed niks), maar over een tijdje heb ik wel een mooi gebit. En daar gaat het om.

Succes ermee meid.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 16:30
jojobro
jojobro is offline
Hoe vroeger hoe beter lijkt mij, je irriteerd je eraan en zal het toch op een moment zat worden dat je scheve tanden hebt.
Zo erg is een beugel niet
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Als je ouders zeggen: Je bent diK!
GVD**
342 26-03-2018 08:31
Lichaam & Gezondheid tanden-topic
Verwijderd
51 19-11-2007 15:14
Muziek Blue
Verwijderd
114 07-07-2004 13:42
De Kantine 16 met beugel?
BaLLooN
54 14-09-2003 16:16
Lichaam & Gezondheid scheve tanden....verstandskiezen?
PrimRose
9 13-06-2003 16:54
Liefde & Relatie Meisje voor zoenen afgewezen...
t68i
24 17-01-2003 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.