Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2013, 19:07
Snickers
Snickers is offline
Ik wil graag een topic starten om meningen/gedachtes uit te wisselen over bepaalde oefeningen. Wat zijn goede oefeningen en is effectief voor een goede ontwikkeling en toename van spiermassa (hypertrofie)
Hoeveel sets, hoeveel herhalingen en hoeveel gewicht? Al dit soort zaken wil ik hier bespreken. (idem conditietraining)

Ik ben 6 jaar bodybuilder geweest en heb aardig wat kennis en ervaring wat deze sport betreft. Jullie kunnen altijd een vraag stellen en dan probeer ik er een zo duidelijk mogelijk antwoord op te geven.

Ook weet ik aardig wat leuke effectieve en intensieve oefeningen.
Kennen jullie deze? Inverted row. Omgekeerd opdrukken als het ware, waar o.a. de gehele rug word aangesproken. Je ligt onder een stang in een squatrek en probeert je eigen lichaamsgewicht op te trekken.

.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 19:21
Zoari
Zoari is offline
Okay, hier een vraagje.

Heb al redelijk gespierd lichaam (denk niet te groot).
wat kan ik in 2 maanden bereiken, hoe vaak zal ik moeten sporten? dagelijks om de dag?.
Hou er rekening mee dat ik scoliose heb en niet alle rug oefeningen kan doen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 19:42
Snickers
Snickers is offline
Buikspieren:

Een zichtbaar gespierde buik is na een goede intensieve buiktraining te zien na ongeveer 6 weken. (normaal postuur) Daarnaast is een goede conditietraining verreist om het vetpercentage te verlagen. Je hebt meerdere soorten buikspier oefeningen op diverse manieren. (rectus abdominis en obiques, oftewel rechte buikspieren en zijkant buikspieren)
Dit kost tijd en veel inzet. Een gemotiveerde en disciplinaire instelling maakt het resultaat haalbaar.

Laatst gewijzigd op 07-05-2013 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 19:49
Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Okay, hier een vraagje.

wat kan ik in 2 maanden bereiken, hoe vaak zal ik moeten sporten? dagelijks om de dag?.
Ik adviseer om 3 tot 4x in de week 45 minuten te gaan trainen op fitness niveau. (niet te zwaar)
Elke oefening 3 sets van 12 tot 15 herhalingen. Ga niet tot het uiterste en zorg voor een langzame correcte uitvoering van de oefening.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 20:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Okay, hier een vraagje.

Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt, en wat je wil bereiken. Vet omlaag, spieren erbij? Wil je vet omlaag dan is cardio gewoon je ding. Gewoon op de loopband of whatever zodat hij zoveel mogelijk KCal aangeeft. Beetje kracht voor naverbrandingen ed. Wil je conditie dan zal je hetzelfde moeten doen maar dan rennen ipv lopen. Suplesse is gewoon veel rek en strek oefeningen. Uithoudingsvermogen vd spieren is veel herhalingen met weinig kilo, spier toename is weinig herhalingen met veel kilo.

Eten is meestal de essentie van resultaat met sporten. Maar om echt wat concreet te zijn moet je wel even aangeven wat precies je doel is
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 17:15
superdry.RS
superdry.RS is offline
Hallo, ik zou deze zomer liefst mijn buik wegwerken + wat buikspieren kweken. I k ben 1m92 & weeg juist 80, ik doe om de 2 dagen 40 pushups en 80 situps + 3setjes van 10 met halter( +- 10kilo) en ik ga om de 3 dagen lopen ( tussen de 5& 8km aan ongeveer 10 à 12/u ). Nu het bijna vakantie is wil ik gaan fitnessen ( 3 dagen in de week + 2 dagen lopen ) en ik vroeg mij af wat ik het best kan doen om mijn buikje weg te werken (is niet zo groot maar toch) en welke oefeningen ik het beste doe + hoeveel keer.. en wat voor soort training ik moet doen zodat ik het maximale er kan uit halen deze zomer. In augustus beginnen de voetbaltrainingen terug (3x/week) en misschien dat ik dan iets minder kan doen zodat ik toch niets overbelast? Ik zoj graag in september naar school gaan zonder buikje..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten