Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2013, 15:46
Martini_C
Martini_C is offline
Ik ben dus 16 jaar en werk bij de Etos (waar ik de loonheffingskorting aan heb staan).
Maar ik werk ook bij een restaurant, wat iets minder verdiend. Ik ga waarschijnlijk ook meer werken bij de Etos.

Wat houd die loonheffingskorting nou eigenlijk in en hoe wordt de loonheffing berekend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2013, 19:31
MiBe
MiBe is offline
Zal even kort uitleggen wat voor jou waarschijnlijk van belang is. De Etos is je primaire bijbaantje, het is dus inderdaad slim om daarbij je loonheffingskorting toe te laten passen zodat je maandelijks meer overhoudt. Over je tweede baantje in het restaurant moet je baas redelijk wat belasting betalen waardoor jij maandelijks minder op je rekening bijgeschreven krijgt. In jouw geval (gezien je leeftijd) zal je echter teveel belasting betalen waardoor je dit terug kunt vragen. Dit doe je één keer per jaar (voor 1 april) tijdens je belastingaangifte. Vervolgens krijg je het ergens in het begin van de zomer van de belastingdienst op je rekening bijgeschreven. Afhankelijk van hoeveel je bij het restaurant werkt kan dat bedrag flink oplopen.
Oud 22-06-2013, 00:06
Fearion
Fearion is offline
Citaat:
Zal even kort uitleggen wat voor jou waarschijnlijk van belang is. De Etos is je primaire bijbaantje, het is dus inderdaad slim om daarbij je loonheffingskorting toe te laten passen zodat je maandelijks meer overhoudt. Over je tweede baantje in het restaurant moet je baas redelijk wat belasting betalen waardoor jij maandelijks minder op je rekening bijgeschreven krijgt. In jouw geval (gezien je leeftijd) zal je echter teveel belasting betalen waardoor je dit terug kunt vragen. Dit doe je één keer per jaar (voor 1 april) tijdens je belastingaangifte. Vervolgens krijg je het ergens in het begin van de zomer van de belastingdienst op je rekening bijgeschreven. Afhankelijk van hoeveel je bij het restaurant werkt kan dat bedrag flink oplopen.
Voor zover ik weet kun je belasting alleen terugvragen als je meer dan 2000,- per jaar verdient. Wou namelijk zelf ook belasting terugvragen maar volgens mijn vaders accountant kon dit niet omdat ik in 2012 maar 1700,- heb verdient.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 03:59
MiBe
MiBe is offline
Zelf zit ik ruim boven de 2000 per jaar maar die 'regel' is mij totaal onbekend, kan er bijvoorbeeld hier ook niets over terugvinden. Kreeg ook in het verleden, toen ik geen 2000 per jaar verdiende, gewoon geld terug van de belastingdienst.
Reageren

Regels voor berichten