Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2013, 15:05
Music-lover
Music-lover is offline
Hoi
Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb PDD-NOS en NLD.
vandaag was ik op school en ik stond in de pauze gewoon bij mijn vriendinnen opeens werd ik enorm bang ik voelde me niet veilig en raakte in paniek ook omdat ik niet wist waar die angst vandaan kwam. Misschien omdat het heel druk was waar we stonden. Ik denk wel dat het met mijn PDD-NOS en NLD te maken had maar ik weet het niet zeker. Ik ben wel voor veel dingen bang maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Zouden jullie alsjeblieft willen reageren.
Alvast heel erg bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2013, 15:20
Verwijderd
Het is niet verstandig dat ik hier op reageer.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 15:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het heeft waarschijnlijk meer met je leeftijd te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 15:35
likewisewize
likewisewize is offline
PDD-NOS en NLD.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 15:40
Music-lover
Music-lover is offline
Misschien zou het een combinatie kunnen zijn van mijn leeftijd en mijn PDD-NOS en NLD
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 15:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is sowieso een goed plan om je niet te verschuilen achter diagnosetjes van psychologen die ook alleen maar proberen te voorkomen dat ze in de steun terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 17:49
Music-lover
Music-lover is offline
maar hoe zou het dan kunnen komen?
want echt niet iedereen met mijn leeftijd heeft het
en weet iemand wat ik er aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 17:49
Music-lover
Music-lover is offline
hoewel ik natuurlijk niet weet of het nog een keer gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 08:36
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Misschien een gekke vraag, maar zit je in de laatste week voordat je ongesteld moet worden?

Je weet nooit of zoiets nog een keer kan gebeuren, dat weet niemand. Maar daar zou ik mij niet druk over gaan maken. Want dan vergroot je de kans dat het nog een keer gebeurd. Dan krijg je angst voor het onbekende. Ik zou het (denk ik) gewoon negeren. Je bent 14 en je hormonen gieren door je lijf.

Laatst gewijzigd op 13-09-2013 om 08:37. Reden: Ik was wat vergeten...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 10:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het is sowieso een goed plan om je niet te verschuilen achter diagnosetjes van psychologen die ook alleen maar proberen te voorkomen dat ze in de steun terecht komen.
Ik ondersteun deze uitspraak.
Je bent 14, je lichaam (en dus ook je hersenen) veranderen, bij de één gaat dat gelijkmatig en merkt er niets van, bij de ander ontwikkelen zich misschien sneller delen in de hersenen waardoor je acties lijken of zelfs volledig overeenkomen met PDD NOS en wat niet al.
Zit het uit, het gaat wel over. Je hebt vrienden, je bent dus niet gek.

Een heel simpele Freudiaanse verklaring is gewoon dat je als kind ooit in een menigte je ouders (even) uit het oog bent verloren en in paniek bent geraakt, die herinnering kwam misschien onbewust bij je boven (zelfs als je je van dat voorval niets meer kan herinneren). Denk eraan terug, lach erom en ga verder met feesten of zoek even een rustig plekje tot het over is.

P.S. NLD, hoe kómen ze erop, over in hokjes plaatsen gesproken.. De één is wat sneller/slimmer dan de ander, daarom is de ene bankdirecteur en de ander putjesschepper.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 16:06
Music-lover
Music-lover is offline
Citaat:
Misschien een gekke vraag, maar zit je in de laatste week voordat je ongesteld moet worden?

Je weet nooit of zoiets nog een keer kan gebeuren, dat weet niemand. Maar daar zou ik mij niet druk over gaan maken. Want dan vergroot je de kans dat het nog een keer gebeurd. Dan krijg je angst voor het onbekende. Ik zou het (denk ik) gewoon negeren. Je bent 14 en je hormonen gieren door je lijf.
als het goed is moet ik ergens in deze dagen ongesteld worden dus het zou heel goed kunnen dat het daarmee te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 16:15
Music-lover
Music-lover is offline
ik denk dat het zoiezo wel met mijn leeftijd en hormonen enzo te maken heeft. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer over. Ik wil jullie dus bedanken voor jullie reacties want daardoor weet ik nu waar het waarschijnlijk vandaan kwam en ik ben in ieder geval blij dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 16:23
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
ik denk dat het zoiezo wel met mijn leeftijd en hormonen enzo te maken heeft. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer over. Ik wil jullie dus bedanken voor jullie reacties want daardoor weet ik nu waar het waarschijnlijk vandaan kwam en ik ben in ieder geval blij dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren.
Das heel netjes van je
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten