Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2013, 20:44
Verwijderd
2 Jaar geleden was ik eens flauwgevallen bij de kunst les. Het kon niet van te weinig eten zijn, want ik had het uur daarvoor nog pauze gehad. het gebeurde gewoon spontaan. De dag erna bleef ik om de 2 uur zo'n flauwvalgevoel overhouden, maar als ik at was het weg. Dat vond ik raar. Dit hield een tijd je vol tot ik er genoeg van had. Elk uur eten, omdat je flauwvalverschijnselen toont is niet normaal. concentratie etc. was ook weg.

ik ging dus naar een arts hij zei dat het lage bloeddruk was. Met wat zout was het op te lossen. Dat was echter niet, want ik kreeg opeens veel last van moeheid en lichtflitsjes en vlekken. Een beetje flitsjes en vlekken zien is normaal, maar het werden er steeds meer en erger. Na wat onderzoeken gooide hij het op de hormonen en regelmatig iets eten voor de bloeddruk hoog te houden. Het zou volgens hem vanzelf overgaan.

Nu 2 jaar later heb ik er nog steeds last van en ik word er helemaal tureluurs van. En mijn vraag is, weten jullie mss eten dat makkelijk mee te nemen is naar school waar je minimaal 3 uur verzadigd van bent? Ik heb veel geprobeerd maar niets hielp. en duizend boterhammen op een dag is ook meh.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 22:13
Pluis
Pluis is offline
het klinkt misschien een beetje gek, maar heb je wel eens overwogen om aan de pil te gaan? Soms helpt dat namelijk ook voor dit soort problemen. Een van mijn vriendinnen ging vroeger (met name als ze ongesteld was) om de haverklap onderuit en dat hield op toen ze aan de pil ging.
Verder is een lage bloeddruk een lastig probleem en gaat het inderdaad vanzelf over, maar je zit nog steeds in de leeftijdscategorie dat het veel voorkomt. Er zijn ook wel echt medicijnen voor een lage bloeddruk, maar ik denk niet dat je daar op zit te wachten.
Heb je drop al eens geprobeerd? Het hoeft niet eens per se zoute drop te zijn, want het bloeddrukverhogende effect van drop zit hem in een stofje dat in het zoethoutextract zit. zoethoutthee kan ook helpen (als je dat tenminste wegkrijgt)
Oud 19-08-2013, 10:33
Verwijderd
De pil heb ik zolang mogelijk tegengehouden, maar misschien is het dan toch beter om hem te gaan slikken. Als ik ongesteld ben is het erger. En dan ga ik er echt onderuit.
Ik dat ik dan maar drop ga eten. Zoethoutthee krijg ik niet naar binnen gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 12:22
mr.sven
mr.sven is offline
je kan ook langs de dokter gaan misschien heeft hij er eem middeltje voor ;]
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 14:28
Verwijderd
ik ben al langs de dokter geweest en die wilde geen pillen voorschrijven, alleen DE pil.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 17:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom wil je niet aan de pil?
Oud 21-08-2013, 14:29
Verwijderd
Het is meer dat mijn moeder het tegen houdt. Want zij had hem vroeger en werd er nog zieker van. Ze zegt dat het beter van niet is, omdat het erger zou worden. Maar ik ben steeds aan het denken om de pil te gaan slikken. zo wordt ik ook regelmatiger ongesteld en hopelijk heb ik dan niet van die heftige buikkrampen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 14:37
Pluis
Pluis is offline
de pil die je moeder vroeger gebruikte is niet de pil van nu. En dat zij er ziek van werd wil niet zeggen dat dat voor jou ook zo is. oh en als je er wel last van hebt, kun je ook gewoon weer stoppen. Beetje zwakke argumenten van je moeder
Oud 21-08-2013, 18:04
Verwijderd
Ja, best wel ja.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 18:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En je kan het gewoon proberen en als het niet bevalt (en je gebruikt hem niet als anticonceptie) gewoon weer stoppen.
Oud 22-08-2013, 17:24
Verwijderd
Stel dat ik hem nu neem en na een paar weken stop omdat het niks is. Is mijn hormoonhuishouding dan weer helemaal in de war?

Laatst gewijzigd op 22-08-2013 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 18:00
Pluis
Pluis is offline
Nee, valt wel mee. zolang je niet halverwege een strip stopt (want dan word je ineens ongesteld en dat is een beetje gek) is het niet echt anders dan anders. Meestal is het advies wel om je lijf even 3 maanden de tijd te geven om aan de pil te wennen maar als het hels is stop je gewoon. Meest waarschijnlijke is dat je je helemaal niet echt anders voelt maar hopelijk wel minder snel van je stokje gaat.
Oud 22-08-2013, 18:13
Verwijderd
Oke, dankjulliewel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten