Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2013, 15:41
kloentje2
kloentje2 is offline
Dag Scholieren.com,

Sinds een heel lange poos heb ik ruzie met mijn ouders. Ik verweer me tegen alles wat ze me zeggen, wat ik nu een beetje zat ben. Ik wil graag zelfstandig dit met mijn moeder oplossen, maar zijn vind mij een probleem-geval en ze vind dat ik moet gehoorzamen en dat ze altijd de waarheid spreekt, het voelt alsof ze niks meer met me te maken wilt hebben na alles zei. Ze gaat zelfs met mij naar het Triversum (binnenkort) omdat het soms uit de hand loopt, want ik ben verbaal heel begaafd, wat niet altijd ten goede werkt.

Wat vinden jullie van mijn moeder? Heb ik gelijk of heeft mijn moeder gelijk?

P.s. Als je alleen een haat-reactie wilt plaatsen dan kan je meteen doodvallen. Alleen serieuze reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2013, 16:33
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dag Scholieren.com,

Sinds een heel lange poos heb ik ruzie met mijn ouders. Ik verweer me tegen alles wat ze me zeggen, wat ik nu een beetje zat ben. Ik wil graag zelfstandig dit met mijn moeder oplossen, maar zijn vind mij een probleem-geval en ze vind dat ik moet gehoorzamen en dat ze altijd de waarheid spreekt, het voelt alsof ze niks meer met me te maken wilt hebben na alles zei. Ze gaat zelfs met mij naar het Triversum (binnenkort) omdat het soms uit de hand loopt, want ik ben verbaal heel begaafd, wat niet altijd ten goede werkt.

Aangezien ik jouw moeder niet ken en jij vrijwel geen informatie geeft, heb ik geen flauw idee wat ik van je moeder vind en wie er gelijk heeft. Je hebt namelijk alleen gezegd dat jullie ruzie hebben, maar niet waarom. Iets meer informatie zou handig zijn. Verder weet ik niet wat het Triversum is en vraag ik me ook af hoe oud je bent.

Citaat:
P.s. Als je alleen een haat-reactie wilt plaatsen dan kan je meteen doodvallen. Alleen serieuze reacties.
Je snapt dat je met deze houding juist kutreacties uitlokt, hè?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 16:36
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Dag Scholieren.com,

Beetje lastig als je geen discussiepunt hebt aangegeven. Je moeder zal niet altijd gelijk hebben, maar normaal luisteren naar haar zal zeker helpen. Je moeder zal vast het beste met je voor hebben, dus je kan op zijn minst proberen duidelijk te maken dat je geen probleemgeval bent.

Citaat:
Dit kan je volgende keer achterwege laten..
Oud 28-11-2013, 16:38
kloentje2
kloentje2 is offline
Sorry voor het lastigvallen met deze vraag, Het was ook reden-loos om hier dat onderwerp aan te snijden.

Algemeen: Vinden jullie dat mijn gezondheid en school voor ALLES gaat? (Ook voor een droom waar ik 10 jaar naartoe heb gewerkt die nu is verkloot)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 16:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je bent niet echt duidelijk over wat nu precies het conflict is tussen jou en je ouders.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 18:31
Verwijderd
Je stelt je vragen nogal suggestief terwijl wij als lezer haast geen informatie hebben over de situatie.
Verder noem je jezelf verbaal sterk maar sluit je af met een dreigend, onaardig zinnetje. Daar is niets sterks aan.

Daarnaast heb je het over een droom die is verkloot maar ook daar geef je geen verdere uitleg over. Wees even wat duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 18:35
Verwijderd
Ik heb het idee dat je niet half zo volwassen en/of verbaal sterk bent als je denkt te zijn. Kan je nu eens gedetailleerd uittekenen waar de onenigheid over gaat?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 18:40
Verwijderd
Je bent misschien heel arrogant/autistisch en hebt het daarom niet door dat je gewoon kut dingen kan zeggen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 08:57
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Het triversum kan je misschien juist helpen! Ik vind het nog geeneens een gek idee, eerlijk gezegd. Je bent niet gek als je met proffesionele mensen praat. Einstein sprak ook met psychologen!

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het leuk is dat je met een bedreiging afsluit maar 1) dit is internet en 2) je haalt zo je eigen woorden onderuit... Niet echt slim van je dus...

PS. Triversum is een centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie en geeft een vakkundig antwoord op de hulpvraag van kinderen en jongeren met een psychiatrische stoornis. (bron: triversum.nl)
Oud 29-11-2013, 14:50
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als jij opmerkingen zoals de afsluitende opmerking ook naar je moeder maakt, verwacht ik dat je moeder gelijk heeft en jij gewoon een kutkind bent (of mag ik nou doodvallen?). Een droom waar je al 10 jaar naartoe werkt is misschien belangrijker als je school, maar je gezondheid zal vast belangrijker zijn afhankelijk van wat de droom nou eigenlijk is?

Eigenlijk zeg je gewoon: "ruzie, droom uiteen, wat moet ik doen?" Als je je problemen niet beter kan beschrijven kan het Triversum je er vast bij helpen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 17:49
Verwijderd
@ Kloentje Ik ben het helemaal met je moeder eens. Als je zegt dat mensen moeten doodvallen en nog steeds claimt verbaal sterk te zijn ben je inderdaat wel een probleemkind.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Sorry voor het lastigvallen met deze vraag, Het was ook reden-loos om hier dat onderwerp aan te snijden.

Algemeen: Vinden jullie dat mijn gezondheid en school voor ALLES gaat? (Ook voor een droom waar ik 10 jaar naartoe heb gewerkt die nu is verkloot)
Met je vaagheid kunnen we helemaal niets. Als je beweert verbaal zo sterk te zijn lijkt het me handig als je dat ook laat blijken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 16:18
Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Nouja , Je hebt het nu alleen over je moeder. Maar , je vader dan?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 21:45
igfy
igfy is offline
Citaat:
.
Ik denk dat je gezondheid en een opleiding alleen maar kunnen helpen bij het verwezenlijken van je droom. Je kunt namelijk minder van je droom genieten als je niet gezond bent. Een opleiding volgen is goed voor je algemene kennis van de wereld en eventuele opties voor als deze droom toch geen werkelijkheid wordt/tegen blijkt te vallen.

Dus ik ben het met je ouders eens. Wat is er zo belangrijk aan je droom dat het niet een paar jaartjes kan wachten?
Reageren

Regels voor berichten