Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2014, 20:39
Scholiertjuhh
Scholiertjuhh is offline
Hallo allemaal,

Mijn studie is onwijs gecompliceerd, Ik zit zins een jaar nu op 4 vmbo kader ( namelijk uitgeschopt van het T-Havo) en ik studeer zelfstandig thuis aan het VWO staatsexamen. Wat ik in mei 2015 ga afleggen. Want ik wil graag naar TU delft aardwetenschappen gaan studeren vervolgens master petroleum engineering .

Op het vmbo doe ik echt letterlijk niks want het is niet uitdagend en het is altijd wel een thee kransje tijdens de lessen. De leraren weten dat ik zelfstandig studeer en sommige hebben wel geloof en de andere niet.

Maar ik moet toch me keuze maken wat ik ga doen na het vmbo.Want ik ben nog leerplichtig en geen startkwalificatie. Ik wil niet naar het mbo gaan want dat duurt langer dan een jaar en ik na het behalen van me vwo meteen naar de uni gaan, ik kan niet naar terug gaan naar de mavo want ik ga dan in dat jaar staatsexamen afleggen. Dus weet iemand wat suggesties wat ik in die tussentijd kan doen.

Bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2014, 23:33
SlinG
SlinG is offline
Sorry als ik gemeen klink, maar... Waarom denk je dat je een opleiding op de universiteit succesvol zal afronden als je nog geen eens vmbo-t/havo kan halen (tenzij je toen niks deed, maar er zijn wel meer die dat doen én zonder moeite de havo afronden).

Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: je kan na je vmbo eindexamen doorstromen naar een hogere richting (moet je wel een goed gemiddelde hebben), mits je school die richting aanbiedt. Anders moet je naar het volwassenenonderwijs (weet niet zeker of je daar als je 16 bent al naar toe kan gaan). Als je niet door wilt stromen naar een hoger niveau (en dan zit er niks anders op behalve mbo gaan doen) omdat je het gevoel hebt dat je je tijd verspilt, bedenk dan wel dat er waarschijnlijk gaten in je kennis zitten. Niet alles is te leren via zelfstudie.

Laatst gewijzigd op 15-01-2014 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 13:12
Scholiertjuhh
Scholiertjuhh is offline
Hallo Sling

Havo leerstof was geen probleem alleen werd ik onwijs gepest en ik was in een moeilijke fase in me leven. Dus vandaar heb ik het niet gehaald. Het vavo heb ik al geprobeerd maar ik moet een verwijs brief hebben maar school wilt mij niet door sturen want het kost te veel geld zij de directeur en ze zij niet bereidt om te gaan betalen. Naar een hoger niveau gaan dat kan niet want ik kan alleen een examen gaan afleggen en dat ga ik doen volgend jaar voor het vwo . Het is wel te doen zo een zelfstandige studie voor mij persoonlijk want ik heb borden vol zelf discipline en ben onwijs gemotiveerd

Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 13:40
Pluis
Pluis is offline
waarom kun je niet na vmbo-k door met vmbo-t in het jaar dat je staatsexamen vwo doet? mag je in 1 jaar maar 1 keer examen doen ofzo? Zodra jij je vwo staatsexamen hebt gehaald voldoe je aan de startkwalificatie. Je zou dus als je geen vmbo-t kunt doen, alsnog een jaartje naar een mbo opleiding kunnen gaan die een klein beetje richting petroleum engineering gaat (iets technisch dus ) en dan zodra je je vwo hebt kappen en na de zomer door naar de uni.
Oud 17-01-2014, 16:54
Scholiertjuhh
Scholiertjuhh is offline
Hallo Pluis

Nee want als ik naar vmbo t ga dan moet ik dat jaar ook examen doen voor het vmbo t want het staatsexamen is precies op het zelfde tijdstip en dagen. Ik had ook gekeken om naar het mbo te gaan voor 1 jaartje want meeste opleidingen duren minimaal 2 jaar,maar als ik ga stoppen dan zit ik in studie schuld. Iets in de chemie duurt 4 jaar

pfff, moeilijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 21:55
Em.
Em. is offline
Als je vwo staatsexamen gaat doen, waarom wil je dan ook tegelijkertijd je vmbo-examen doen? Als je je vwo-diploma haalt, gaat toch niemand moeilijk doen om 'maar je vmbo-diploma dan!'? Of stel ik nu een hele domme vraag?
Oud 18-01-2014, 07:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gaat niet om dat vmbo diploma maar zij is leerplichtig en moet dus nog naar school..
Oud 18-01-2014, 15:01
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo Pluis

Nee want als ik naar vmbo t ga dan moet ik dat jaar ook examen doen voor het vmbo t want het staatsexamen is precies op het zelfde tijdstip en dagen. Ik had ook gekeken om naar het mbo te gaan voor 1 jaartje want meeste opleidingen duren minimaal 2 jaar,maar als ik ga stoppen dan zit ik in studie schuld. Iets in de chemie duurt 4 jaar

pfff, moeilijk
huh hoezo krijg je een studieschuld bij een mbo-opleiding? Zolang je nog geen 18 bent is het qua schoolkosten hetzelfde geregeld als nu op je middelbare school.
Reageren

Regels voor berichten