Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2014, 19:20
Verwijderd
Hoi,

Ik zit met een heel naar probleem. Ik doe Vwo 4 en we hebben vorige week de laatste toetsweek gehad. Voor de toetsweek stond ik 2 tekortpunten, maar het hele jaar lang lagen bijna al mijn cijfers rond de 5.8- 6.5, maar toen ik gisteren ging kijken of er nieuwe cijfers op magister stonden schrok ik me rot. ik heb nu 4 tekortpunten en ben dus bespreekgeval.

Ik wil echt niet blijven zitten, want ik heb heel erg mijn best gedaan en ik vind het zonde. Ik wil later geneeskunde studeren. Ik ben nu heel erg bang dat ik ga blijven zitten en ik wil dit echt echt echt niet.

Dit is mijn cijferlijst nu:

nen:6.6
enn:5.9
wia:6.0
dun:5.3
bin:6.2
na:5.2
skn:5.3
ecn:5.2
man:7.7

Ik ben heel erg verdrietig en depressief, want ik ben wel verrast. economie stond ik voor de toetsweek een 5.9 en al het hele jaar een voldoende. scheikunde stond ik voor de toetsweek een 5.5, maar ik stond wel een paar keer onvoldoende dit jaar. Duits was ook 5.5 alleen ik had een 3.5 voor een leestoets gehaald. Natuurkunde stond al het hele jaar onvoldoende. Ik wil zo graag naar V5 koste wat het kost en ik heb vorige toetsweek wel mijn best gedaan alleen ik had geen geluk en ik ben deze periode ook heel vaak ziek geweest doordat ik niet kon slapen (gewoon elke dag om 4 uur snachts wakker worden en niet kunnen slapen elke dag) en een lage bloeddruk heb. Ik heb hiervoor ook medicijnen gekregen met als bijwerking dat ik de hele dag vermoeid blijf en een late reactievermogen heb. Hoe kan ik koste wat het kost toch overgaan.

Met vriendelijke groet,
Mario
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2014, 19:44
Verwijderd
Heb net de bevorderingsnormen gelezen in op mijn school mag je niet 4 of meer tekortpunten staan om over te kunnen gaan.kan ik alsnog wel een bespreekgeval zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 20:01
Barca1
Barca1 is offline
Zijn er geen herkansingen? Ik weet niet of je nog bespreekgeval bent. Ik zat in een gelijksoortige situatie op de middelbare in de 1e. Ik mocht toen met geluk over naar de 2e. Ik had dacht ik 3 tekortpunten.

Weet je school van je medicatie? Misschien dat je een bespreekgeval kan worden, maar ik vrees (helaas) het ergste.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 22:02
Verwijderd
Je kunt dit denk ik het beste aan jouw mentor vragen omdat de overgansnormen per school wisselen. Evt. kun je daarbij nog vermelden dat je dit jaar negatief bent beinvloed door je gezondheid en medicatie en dat jij denk dat je V5 echt aan kan, voldoende gemotiveerd bent en echt heel erg graag over wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 13:36
Verwijderd
Je kunt het uiteraard altijd proberen, dus gewoon bespreken met je mentor. Het is natuurlijk wel zo dat als je later bijvoorbeeld chirurg bent, je echt niet kan zeggen "ja er zijn wel wat mensen gestorven bij mijn operaties maar ik had geen geluk en slecht geslapen!!!11".
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 13:43
Verwijderd
Overigens werken ze bij geneeskunde met loting/selectie op basis van cijfers. Je zult fors moeten verbeteren om zeker te zijn van plaatsing. En verbeteren doe je door je eigen fouten onder ogen te zien en er aan te werken, niet door externe oorzaken te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 21:49
Verwijderd
Dat is natuurlijk waar, maar de cijfers van V4 tellen niet mee voor het examendossier dus dat is n.v.t.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten