Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 10:54
simoontje88
simoontje88 is offline
Morgen heb ik de laatste dag van de proefwerkweek en daarna komen de rapportvergaderingen.
Ik sta er nu twijfelachtig voor, op men vorige rapport had 7 onvoldoendes 2x een 5 en 5x een 5.5 en dat komt omdat ik gewoonweg niet leerde en helemaal niks heb uitgevoerd.
Ik heb nu die vakken bijna allemaal (behalve wiskunde) opgehaald naar een 6 of 6.5 en een paar naar een 7.
Maar nu komt het probleem: ik sta nu een 5.5 gemiddeld voor wiskunde en een 4 voor tekenen en een 4 voor handvaardigheid en dat komt doordat ik 2 werkstukken niet had ingeleverd en daar kreeg ik dus een 1 voor omdat ik het hele jaar al niks deed voor die vakken.
Maar zouden ze me nu laten zitten op die 2 vieren voor totaal onbelangrijke vakken terwijl ik de belangrijkere vakken zoals talen en biologie allemaal heb opgehaald?

Ik ga denk ik morgen eens met mijn mentor praten want ik wil echt heel erg graag over en ben ook van plan me 100% in te zetten volgend jaar. Ik zit nu in 2atheneum en kan dus nog 1x 2 atheneum doen of naar havo3

Heeft iemand nog tips voor als ik met mijn mentor ga praten?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 11:06
Verwijderd
bij ons zou je waarschijnlijk niet blijven, mits je genoeg 'compensatiepunten' hebt. .
Maar elke school is weer anders, dus daar kan ik ook niks over zeggen.

Desnoods kun je voorstellen een 'extra' opdracht te maken voor tekenen/handvaardigheid. Dat getuigt iig van enige inzet . Dan je er natuurlijk wel extra je best op doen

en verder; blijf 'rustig' tijdens 't gesprek. Ga niet zitten schelden oid. (dat zou ik iig niet doen)

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:25
Alexander
Alexander is offline
Hmmm... Ik zou in ieder geval aangeven dat je je weer op het rechte pad bevindt (ofzo, maak er maar iets moois van ). Dat kun je aantonen door je hogere cijfers.
Zeg vervolgens, wat marianne22 al zei, dat je je best wel wilt inzetten om nog een extra opdracht te doen voor handvaardigheid en/of tekenen.
Blijf boven alles rustig en laat zien dat je er goed over hebt nagedacht. Waarschijnlijk zal dat wel indruk maken op je mentor, die nu vast een (hopelijk ) verkeerd beeld van je heeft (jij als luie nietsnut).
Veel meer kun je, denk ik, niet doen.
Oud 01-07-2003, 11:32
simoontje88
simoontje88 is offline
Bedankt voor de tips die ik al goed kan gebruiken. een extra opdracht maken lijkt me inderdaad een goed argument

thnx
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:33
lucy48
lucy48 is offline
Een 5,5 voor wiskunde is een voldoende, dus dan houd je nog maar twee onvoldoendes, aangezien je eerst meer onvoldoendes had, weten de leraren dus dat je het wel kan en je je nu veel meer inzet
Ik zou je mentor er dus van proberen te overtuigen dat je deze inzet volgend jaar door zal zetten
En handvaardigheid en tekenen zijn, niet beledigend bedoeld voor de C&M'ers, niet de allerbelangrijkste vakken, volgens mij heb je die niet eens allebei meer in de derde, was bij mij in ieder geval zo dat we in de derde geen "expressievak" hadden
Ik zou in ieder geval niet naar de havo gaan, want je weet dat je het kan en dat zou dan zonde zijn om alleen voor een werkstuk dat je te laat hebt ingeleverd naar de havo zou gaan
Oud 01-07-2003, 15:14
Nieni
Nieni is offline
Bij mij op school telt een 4 als 1.5 onvoldoende.
2x1.5 = 3 onvoldoendes = >2.5 onvoldoende op rappot van 2V naar 3V = bespreekgeval.
Maarja, volgens mij zit jij niet bij mij op school...
Je moet maar even de overgangsnormen bekijken... Meestal hangt het heel erg van je werkhouding af of je als bespreekgeval overgaat.
Succes met het gesprek!
Oud 01-07-2003, 16:28
simoontje88
simoontje88 is offline
een 4 is 2 minpunten dus ik heb al 4 minpunten en dan nog 0.5 minpunten vanwege die 5.5 voor wiskunde.
Dan kom ik dus op een totaal van 4.5 minpunten en tussen 3 en 7 minpunten ben je een bespreekgeval.

Maar ik vind het toch te gek dat ik op handvaardigheid en tekenen kan blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
simoontje88 schreef op 01-07-2003 @ 17:28:
een 4 is 2 minpunten dus ik heb al 4 minpunten en dan nog 0.5 minpunten vanwege die 5.5 voor wiskunde.
Dan kom ik dus op een totaal van 4.5 minpunten en tussen 3 en 7 minpunten ben je een bespreekgeval.

Maar ik vind het toch te gek dat ik op handvaardigheid en tekenen kan blijven zitten
wat is dat voor onzin dat ze een 5,5 bij jullie als onvoldoende rekenen? das gewoon een voldoende, klaar.

ik zou btw als ik jou was tijdens dat gesprek niet zeggen dat je handvaardigheid en tekenen eigenlijk maar onzinvakken vind. oke, ze zijn 't wel () maar docenten vinden het vaak fijn als je elk vak als even belangrijk beschouwd. en ik zou idd, zoals anderen al zeiden, benadrukken hoe hard je je best hebt gedaan de laatste periode en dat je dus al die punten naar bijna zevens hebt opgehaald.
Oud 01-07-2003, 18:19
simoontje88
simoontje88 is offline
Tja een 5.5 wordt inderdaad als onvoldoende bij ons geteld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten