Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2014, 20:31
Dracus
Dracus is offline
hallo allemaal.

volgend jaar ga ik dan eindelijk op kamers ben zelf een jonge van 18 dan uit friesland maar nu komt mijn angst. ik ben niet bang om op kamers om zelfstandig te leven en verantwoordelijk te doen maar ik ben bang dat ik daar eenzaam zal zijn. Zelf ben ik niet zo goed in vrienden maken iedereen kent mij meestal wel maar vrienden heb ik maar een paar ook kan ik moeilijk vrienden maken want dat durf ik zelf ook niet. En dit is zoals ik al zij mijn angst dat ik daar straks alleen in amsterdam zit en alleen ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2014, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
MIjn tip is om een kamer te zoeken in een huis met een gemeenschappelijke keuken waar ook ruimte is voor een eettafel zodat je samen kunt eten. Dan maak je veel makkelijker contact dan dat je bewust samen moet afspreken om te gaan koken en eten. In mijn eerste studentenhuis spraken we af dat we rond half zeven aten, vaak maakte iedereen dan wel iets voor zichzelf maar je zit wel elke avond met z'n allen aan tafel en je hebt wel aanspraak. Eén avond in de week kookten we dan voor het hele huis.
Oud 02-08-2014, 20:41
Dracus
Dracus is offline
Citaat:
MIjn tip is om een kamer te zoeken in een huis met een gemeenschappelijke keuken waar ook ruimte is voor een eettafel zodat je samen kunt eten. Dan maak je veel makkelijker contact dan dat je bewust samen moet afspreken om te gaan koken en eten. In mijn eerste studentenhuis spraken we af dat we rond half zeven aten, vaak maakte iedereen dan wel iets voor zichzelf maar je zit wel elke avond met z'n allen aan tafel en je hebt wel aanspraak. Eén avond in de week kookten we dan voor het hele huis.
Dankje voor je reactie, zelf was ik ook daarom van plan om in een studentenhuis te gaan maar nog steeds blijf ik daar wel nerveus worden
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is normaal. Iedereen is denk ik wel een beetje benieuwd en zenuwachtig en vind het spannend. Het is toch heel anders dan thuis. Als het niet bevalt kan je altijd weer terug naar huis gaan of een andere oplossing zoeken hè?
Oud 03-08-2014, 22:16
Pluis
Pluis is offline
Je leert ook vanzelf wel medestudenten kennen he? Vaak heeft een opleiding wel een vorm van groepsonderwijs dus dan leer je vanzelf mensen kennen. Je kunt ook bij een vereniging gaan met studenten met dezelfde interesses (dat kan variëren van kletsen en drinken tot een bepaalde sport of zelfs achtergrond (in groningen is er bijvoorbeeld een friese studentenvereniging, misschien is die er ook wel in amsterdam)
Oud 04-08-2014, 09:26
Tink*
Tink* is offline
Sowieso moet je het wat tijd geven. Mijn tip is inderdaad ook om ergens bij te gaan waar je mensen leert kennen naast je studiegenoten. Dat hoeft niet eens een vereniging te zijn maar je kunt ook kleiner beginnen met een soort van cursus ofzo. Dat ligt er een beetje aan wat je leuk vindt.
Reageren

Regels voor berichten