Ik kan me voorstellen dat een gevaarlijke buurt of eerdere gevaarlijke situaties je onrustig kunnen maken. Maar het wordt niet veilig voor haar of voor jou door continu te checken of het nog goed gaat. Je hebt misschien sneller door dat er wat gebeurd is, maar je kunt het echt niet voorkomen. Daarnaast is het goed om zorgzaam te zijn, maar heel erg slecht voor je relatie om zo verstikkend bezorgd te zijn.
Als je echt bang bent mensen in je omgeving te verliezen, wat ik me best kan voorstellen, is het misschien handig daar eens over te praten met mensen. Met vrienden, maar ook met mensen die er verstand van hebben. Bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school, de schoolpsycholoog of je huisarts. Zij kunnen je helpen op een betere manier met die angst om te gaan, want op deze manier (door mensen zo te claimen) zal je ze uiteindelijk juist afstoten (en dus kwijtraken) en kan je ze ook niet beschermen tegen iets keihards als de dood.