Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2014, 15:14
florisbaas
florisbaas is offline
Ik heb een probleem, al een tijdje stalk ik mijn vriendin heel erg op whatsapp sms facebook kik en bellen, ik stuur haar bijna elk half uur wel een wappje en aks ze niet reageert bel ik vaak dan, ik schaam me hier echt voor en ik kan er maar niet mee stoppen, ik ben zo bezorgd om haar en ik ben altijd bang dat haar wat overkomt.. dit is zo erg voor haar dat het bijna uit is en ik haar eigenlijk terug moet winnen, maar ik moet hier van mezelf echt mee stoppen..

hoe kom ik toch van die bezorgdheid af en hoe focus ik meer op mijn leven en minder op dat van haar ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2014, 16:55
florisbaas
florisbaas is offline
Heb inmiddels whatsapp verwijderd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 16:59
Elin3
Elin3 is offline
In een relatie moet je elkaar ook wat vrijheid gunnen. Zorg dat je een leven hebt naast haar en leg je telefoon weg als je ergens mee bezig bent. Een keer een appje omdat je haar mist is prima, maar haar stalken is niet gezond!

Waar denk je dat die controle-drang vandaan komt?
Oud 30-10-2014, 18:12
florisbaas
florisbaas is offline
Ik heb 2 jaar geleden mn moeder verloren en sindsdien ben ik bang om mensen te verliezen, ook was ik met haar op straat een keer bin haar in de buurt en ik was zomaar in elkaar geslagen door een groepje, ook was er bij haar in de buurt een meisje half dood geslagen, dus ik ben ook bang dat haar wat overkomt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 18:50
Elin3
Elin3 is offline
Ik kan me voorstellen dat een gevaarlijke buurt of eerdere gevaarlijke situaties je onrustig kunnen maken. Maar het wordt niet veilig voor haar of voor jou door continu te checken of het nog goed gaat. Je hebt misschien sneller door dat er wat gebeurd is, maar je kunt het echt niet voorkomen. Daarnaast is het goed om zorgzaam te zijn, maar heel erg slecht voor je relatie om zo verstikkend bezorgd te zijn.

Als je echt bang bent mensen in je omgeving te verliezen, wat ik me best kan voorstellen, is het misschien handig daar eens over te praten met mensen. Met vrienden, maar ook met mensen die er verstand van hebben. Bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school, de schoolpsycholoog of je huisarts. Zij kunnen je helpen op een betere manier met die angst om te gaan, want op deze manier (door mensen zo te claimen) zal je ze uiteindelijk juist afstoten (en dus kwijtraken) en kan je ze ook niet beschermen tegen iets keihards als de dood.
Reageren

Regels voor berichten