Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Edit; Voor ts, als je denkt dat je havo aankunt, zou ik dat wel aanraden. Het mbo is een goede vooropleiding voor het hbo, maar naar mijn mening is 15 of 16 jaar nog te jong om al een beroepsopleiding te kiezen. 2 jaar lang nog algemene kennis opdoen kan nooit kwaad. Achteraf had ik zelf ook liever havo gedaan, maar mijn diploma voldeed niet aan de eisen. ![]()
Laatst gewijzigd op 24-04-2015 om 19:52. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik zou naar mbo gaan. Je doet dan simpelweg sneller iets wat je leuk vindt, en mocht het niets zijn weet je dat ook sneller dan wanneer je eerst nog naar havo gaat. Werkervaring opdoen is goed als je binnen dezelfde richting blijft is de overstap mbo-->hbo kleiner dan havo-->hbo.
Daarnaast leer je op het mbo ook vaardigheden die je op havo niet leert zoals zelfstandiger werken(met de bijbehorende dingen als plannen etc), projectgericht werken en gewoon deadlines halen en dat soort dingen. Dat komt altijd goed van pas en het is zeker een voordeel als je die vaardigheden hebt als je naar hbo gaat.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
switch VMBO-T > HAVO op mn 18e tommeke1994 | 2 | 19-06-2011 12:35 | |
Algemene schoolzaken |
Stap 4 VMBO/T naar HAVO 4 ------> Toelatingseisen Winstanley | 2 | 28-01-2011 11:55 | |
Studeren |
MBO -> Havo? AJH | 7 | 28-05-2010 13:13 | |
Algemene schoolzaken |
enquete voor jongeren. Fantôme | 57 | 19-10-2004 20:58 | |
Algemene schoolzaken |
vraagie over de TIO??? h@ppy | 7 | 08-01-2002 10:08 |