Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2016, 21:17
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo, ik wil graag na 3 jaar roken stoppen. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd en elke keer is het niet gelukt. Nu wil ik het toch nog een keer proberen. Alleen ik heb gehoord dat een E sigaret kan helpen daarbij. Alleen ik heb totaal geen ervaring daarmee en zou ook niet weten welke handig is en welke goed is. Dus mijn vraag is of iemand goede e sigaretten weet. Ik heb een limiet van 45 euro die ik er aan uit wil geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2016, 18:07
Atmosfearz
Atmosfearz is offline
Gewoon doorbijten, E sigaret is troep. Je kunt beter nicorette mondspray kopen, gebruiken mn ouders ook !👍🏻
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 18:18
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Dat lijkt me helemaal niks. Ik wil liever een s sigaret
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 18:31
Durian
Durian is offline
Gewoon stoppen voor die ijzeren conditie van een infanterist!
Oud 18-02-2016, 18:15
RobbyB
RobbyB is offline
Ik heb geprobeerd te stoppen met een E-sigaret. Niet doen het helpt niet, ik had telkens weer zin in een normale sigaret. Denk dat Nicotine pleister, kauwgom etc het beste helpen. Of gewoon van de ene op de andere dag stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2016, 18:18
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Nicotine pleisters stinken heel erg.
Zal die kauwgom wel proberen. Waar kan je dat kopen?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2016, 10:54
Elin3
Elin3 is offline
Bij de drogist of apotheek.

Je kunt ook cold turkey afkicken. Binnen een paar dagen is de nicotine uit je systeem, en is het vooral de gewoonte die je moet bestrijden. Hoe je dat het beste doet? Zoek steun bij je omgeving, vertel over je stoppoging zodat men je kan corrigeren wanneer je een zwak moment hebt. Of zoek afleiding/ een andere gewoonte. Een vriend van mij heeft tijden met een lolly gelopen om minder behoefte te hebben aan roken.
Oud 19-02-2016, 13:35
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
stoppen met roken doe je door geen nicotine meer in te nemen, want dat is verslavend. Is toch heel raar om vervolgens die verslavende nicotine via andere wegen in te nemen
Oud 19-02-2016, 14:16
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Het is meer dat ik die stink lucht niet in me mond wil hebben
Met citaat reageren
Oud 19-02-2016, 16:06
Durian
Durian is offline
Als je de discipline hebt om infanterist te kunnen worden, heb je ook de discipline om te kunnen stoppen met roken.
Oud 20-02-2016, 00:25
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Het is meer dat ik die stink lucht niet in me mond wil hebben
dan moet je niet roken.
Er is nog nooit iemand gestorven aan 'trek in een sigaret'.
Oud 20-02-2016, 00:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nicotinekauwgum is fucking smerig. Als je écht wil stoppen, kan je dat. Gooi je sigaretten weg en geef iedereen de instructie je er niet van te voorzien. Dan hoef je alleen jezelf nog maar tegen te houden als je een pakje wil kopen.
Oud 20-02-2016, 09:05
Durian
Durian is offline
If one wants the become a non smoker, if one has passion, then one can do it
Oud 20-02-2016, 12:21
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Nouja heb het tot nu toe 4 dagen vol gehouden. En het is opzich niet super moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 12:32
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nouja heb het tot nu toe 4 dagen vol gehouden. En het is opzich niet super moeilijk.
Super goed! Nog even volhouden dan, als het goed is is de nicotine nu uit je systeem en is het vooral nog een kwestie van de gewoonte afleren.
Oud 20-02-2016, 13:22
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
En jezelf vooral niet zielig vinden dat je nu iets hebt 'moeten' opgeven! Want je hebt het niet nodig.
Goed hoor, 4 dagen
Oud 21-02-2016, 07:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goed bezig! Na die vier dagen schijn je het al gedaan te hebben. Maar misschien helpt het extra om iets te doen als sporten waardoor je nog meer voordeel ervaart van het niet roken?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2016, 13:10
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik sport al 3/4 keer per week nu. Alleen het gaat goed nu, me moeder en der vriendin roken allebij en als hun roken heb ik geeneens de behoefte meer aan een sigaret.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2016, 13:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik sport al 3/4 keer per week nu. Alleen het gaat goed nu, me moeder en der vriendin roken allebij en als hun roken heb ik geeneens de behoefte meer aan een sigaret.
Super goed En dapper ook dat je stopt als je omgeving wel stug doorrookt.
Oud 06-03-2016, 21:26
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Top! Roken maakt meer kapot dan je lief is, ik verbaas me nog steeds dat er zoveel rokers zijn, hoewel de gevaren van roken (in tegenstelling tot 50 jaar geleden) bekender zijn, winnen vaak andere factoren het alsnog.

Hoe gaat het met het niet roken ?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2016, 01:08
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Haat goed! Ik rook alleen op feestjes nu.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2016, 01:27
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Haat goed! Ik rook alleen op feestjes nu.
Dat is erg goed om te horen, heb ook vrienden die ook idd alleen op feestjes roken. De kunst is dan om het wel daar bij te houden, en je niet te laten verleiden door zelf weer door de weeks etc. te gaan roken .

Merk je ook dat je je fitter voelt of iets?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2016, 07:47
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ja klopt het gaat me tot nu toe goed af .
En ik voel me wel een stuk fittrr ja. Vooral als ik sport merk ik dat ik 2x zo snel voortgang boek met me conditie
Met citaat reageren
Oud 07-03-2016, 14:36
Martinnnn
Martinnnn is offline
Goed om te zien!
Laat je niet beïnvloeden door mensen op feestjes want dan kan je weer de verkeerde kant op gaan
Oud 07-03-2016, 17:40
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Goed om te zien!
Laat je niet beïnvloeden door mensen op feestjes want dan kan je weer de verkeerde kant op gaan
Het is inderdaad de kunst om het wel bij feestjes te houden, dat scheelt al een hele hoop. Voor sommige mensen is het juist een prima manier om alleen op feestjes te roken, anderen kunnen dan de weerleiding juist niet weerstaan, en kunnen het beter helemaal niet meer doen. Verschilt per persoon wat het beste werkt denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten