Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2017, 15:27
Jipjopjee
Jipjopjee is offline
Heyhey,
Ik had een paar dagen geleden voor het eerst seks met mijn vriend.
Ik slikte de pil al bijna een maand (nooit vergeten) en we hebben ook een condoom gebruikt.
Toch krijg ik echt zo'n twijfels van "wat als ik nu toch zwanger ben?"
Is er bij gebruik van de pil & condoom toch kans dat je zwanger raakt?? 😕
Met citaat reageren
Oud 27-06-2017, 16:36
Elin3
Elin3 is offline
De kans is dan echt minimaal. Zorg wel dat je de condooms goed bewaard (dus niet in een portemonnee waarin ze makkelijk kunnen beschadigen) en voorzichtig bent met voorvocht. In principe ben je dan nog steeds beschermd tegen zwangerschap omdat je aan de pil bent. Ben je pil ook gaan slikken op het juiste moment in je cyclus? De kans op zwangerschap is echt minimaal.

Goed dat je hier zo serieus mee omgaat!
Oud 27-06-2017, 17:08
Jipjopjee
Jipjopjee is offline
Oké, want ik maak me er echt zorgen over. De condooms waren nog in het doosje zélf. En ja ik ben de pil beginnen nemen op de eerste dag zoals in de bijsluiter stond. Misschien ben ik mezelf gewoon een beetje gek aan het maken door te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2017, 17:17
Verwijderd
Ja dat denk ik ook Als je echt zenuwachtig bent kan je natuurlijk altijd een test doen over een paar weken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2017, 17:27
bikinigek
bikinigek is offline
Nou als je de staatsloterij wint zou ik je testen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 08:52
Jandevries881
Jandevries881 is offline
Double dutch geeft voor 99% kans niet zwanger te worden. Die ene procent houden ze natuurlijk achter de hand maar anders had hrt 100% geweest.

Alleen de pil heb je al 96% kans om niet zwanger te raken
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 09:24
Verwijderd
Citaat:

Alleen de pil heb je al 96% kans om niet zwanger te raken
Waar haal je dit vandaan? Bij juist gebruik is de betrouwbaarheid van de pil nog veel groter dan 96%, richting de 99,7%. Bovendien is het onjuist om het uit te drukken in "% kans om niet zwanger te worden", dat betekent iets heel anders dan de percentages die in de wetenschap gebruikt worden.

Een groter deel van de gebruikers wordt zwanger dan de resterende 0,3%. Dat komt voornamelijk omdat men de pil vaak verkeerd gebruikt.

https://www.nhg.org/standaarden/voll...-anticonceptie
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 09:42
Jandevries881
Jandevries881 is offline
Citaat:
Waar haal je dit vandaan? Bij juist gebruik is de betrouwbaarheid van de pil nog veel groter dan 96%, richting de 99,7%. Bovendien is het onjuist om het uit te drukken in "% kans om niet zwanger te worden", dat betekent iets heel anders dan de percentages die in de wetenschap gebruikt worden.

Een groter deel van de gebruikers wordt zwanger dan de resterende 0,3%. Dat komt voornamelijk omdat men de pil vaak verkeerd gebruikt.

https://www.nhg.org/standaarden/voll...-anticonceptie
Dacht in het verleden een keer zoiets gelezen te hebben maar misschien de getallen verkeerd onthouden of foutieve informatie maarde conclusie is tzelfde. Je heb meer kans om de staats loterij te winne dan dat ze zwanger is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten