Advertentie | |
|
![]() |
|
Zo vroeg ik voor Sinterklaas dit jaar allemaal ge- en verbruikdingen die ik nodig had (een cakevorm, een garde, kruidenthee, dat soort dingen) en mijn moeder was helemaal verbaasd dat ik geen 'leuke dingen' op mijn lijstje had staan. Maar ik vond het fantastisch om te krijgen, want het gaat een hele tijd mee en het verrijkt mijn leven op een manier dat ik meer ruimte heb voor persoonlijke ontwikkeling dan dat ik die ruimte opvul met Frutsels en Dingen
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Dat probeer ik ook altijd te denken, maar ik vind het nog steeds lastig. Ik hecht al vrij snel waarde aan waardeloze objecten, zoals een fijne koffiemok (een tijdje geleden sneuvelde mijn Paddingtonmok uit mijn geboortejaar en toen was ik wel even teleurgesteld. Eergisteren vond ik dezelfde mok bij de kringloop en dat maakte me toch wel heel erg blij. Maandag verloor ik mijn lievelingswanten tijdens het boodschappen doen en toen ik daar thuis achter kwam, ben ik meteen op de fiets gesprongen om de route terug te fietsen en ze terug te vinden, wat lukte. Dat soort dingen.) Maar ik word steeds kritischer op wat ik koop/houd. En als ik spullen heel lang niet gebruik/in de weg vind staan, geef ik ze net zo gemakkelijk weg of breng ik ze naar de kringloop. Dus het verschilt heel erg.
|
Verwijderd
|
Vroeger maakte ik me veel sneller druk om dingen. Een tijdje geleden zat ik op de fiets en schoten mijn oordopjes tussen mijn wielen, die natuurlijk kapot gingen. Vroeger had ik me daar superrot onder gevoeld maar nu dacht ik, ok. Ik gebruik de dingen dagelijks, ik koop gewoon nieuwe. Jammer maar ach, het is maar een ding! En daarna dacht ik, wow, ben ik nu volwassen?
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is het wettelijk systeem waarbinnen werkgevers in maximaal 2 jaar, maximaal 3 tijdelijke arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd mogen afsluiten. Onderbrekingen van minder dan 6 maanden tellen mee voor de berekening van die periode. Zodra voor de vierde keer een contract wordt afgesloten óf zodra de totale keten van contracten meer dan 2 jaar bedraagt, gaat het tijdelijke contract automatisch over in een contract voor onbepaalde tijd. Als tussen twee contracten een onderbreking zit van méér dan drie maanden, begint de telling opnieuw, dit is de zogenaamde onderbrekingsregel.
||
Citaat:
Om het even ingewikkeld te maken geldt deze wettelijke regeling niet voor promovendi ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het vooral suf dat bijna niemand het binnen die tijd afkrijgt maar dat de verlenging bijna altijd op een of andere manier uit je eigen zak komt. In mijn geval dus deeltijd laten uitbetalen, maar ook veel mensen werken door nadat hun contract is afgelopen etc. En die tijdelijke contractenregeling geldt idd niet voor PhDs, dat is wel handig denk ik. En @Miekepieke meer lesgeven zou ik inderdaad leuker vinden denk ik. Maar dan heb je alleen maar meer de druk boven je hoofd hangen van die dissertatie die af moet.. Ik denk dat er vooral gewoon veel meer in projectgroepen samengewerkt zou moeten worden om écht productief onderzoek te bedrijven. Maarja, een PhD is een 'proeve van bekwaamheid' in zelfstandig onderzoek doen. Al gebeurt het in de beta-sciences wel meer op die manier. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zo is korter dan 4 jaar niet toegestaan aan de TU Delft. En heeft de Universiteit van Amsterdam de regeling dat je 3,25 jaar 1,0 fte moet krijgen voor uitsluitend je promotieonderzoek. Doe je hiernaast andere dingen (bijv. onderwijs geven of ander onderzoek), dan moet het contract met deze tijd verlengd worden. Helaas laat jouw universiteit jullie een beetje in de steek lijkt het ;p |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Toen ik nog thuis woonde spaarde ik vrij veel, nu lukt dat niet meer. Met sommige dingen kan ik ook te zuinig zijn (een half jaar twijfelen over een aankoop, terwijl ik het geld heb), dus daar probeer ik meer balans in te vinden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoe ver ben je en hoe lang moet je nog, denk je? ![]()
|
Oh en ontopic, ik spaar automatisch $200/maand, denk dat ik dat maar eens omhoog moet gooien want ik houd wel meer over en 't is zonde om het over de balk te gooien. Maar genoeg aan mijn hoofd en heb er niet zo'n zicht op
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huis uit, paar financiële vraagjes Verwijderd | 34 | 20-03-2013 08:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
het koopgedrag onder jongeren! eetje-love | 5 | 08-04-2011 15:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Kan iemand mij helpen?? volture | 9 | 17-01-2011 09:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Spaar jij? Balance | 51 | 28-11-2007 20:54 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Enquete] Winkelen (verslag voor school) VanillaCream | 32 | 31-01-2006 16:28 | |
Algemene schoolzaken |
economie enquete ikkie87 | 14 | 16-03-2003 16:27 |