Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 21:57
Vlooienband
Vlooienband is offline
Mensen... Tsja, mensen. wat kan je er nou over zeggen? Het zijn rare wezens, die idealen nastreven die niet bereikbaar zijn, zoals het befaamde "ideale vrouwelijke uiterlijk". Het zorgt voor pijn, verdriet en opgeiling van de mannelijke wezens.
En dan het beeld van ze, hun boodschappen, weten ze zelf soms niet dat ze liegen?
Het racisme, het gebeurt niet openbaar, maar wil de mens zich dan werkelijkwijsmaken dat wanneer een blank, monogaam mensenstel een donker kind krijgt, het mannelijke deel van het ouderlijk paar zich niet afvraagt met wie zijn vrouw gemeenschap heeft gehad? Of, heeft moet "men" zeggen heeft geneukt, want de mannelijke mensenwezens denken en spreken met hun geslachtsorgaan.
Mensen, continu strevend naar geld, macht en vele andere dingen, waardoor ze de simpele dingen uit hun glasbevattende, vergrote ogen verliezen. Verlangend naar een veilige, goede wereld, terwijl in de verouderde tv's te zien is dat andere delen van hun eens zo vertrouwde wereld in oorlog zijn. Waar soortgenoten uitsterven. Dat weten zij. Dat zien zij. Dat horen zij, terwijl zij achter dure slechte apparaten zitten die kapot gaan. Waarna zij een nieuwe kopen. Waarna zij een rechtzaak aanspannen, die de ander meer verlies bezorgd, dan dat geleden is.
Geld.. Mensen zijn vele malen naar ons vernoemd. "Geldwolven"
Terwijl Wij superieur zijn, wij een leider, een haalbaar doel en een missie hebben, bedoezelen zij onze naam!
Ze willen zoals ons zijn, maar ontkennen het. Dat loopt maar wild los en noemt elkaar geldwolven terwijl de een nog meer van geld houdt dan de ander! En allemaal ontkennen ze het. Met hun ego's, tv's, pc's, dvd's en oorlogen. Dat is alleen gelukkig
als ze niks hebben, behalve elkaar! Wanneer hun zogenoemde "welvaart", hun "economie", "bloeit", zijn ze bang voor de dreigende recessie. Wanneer ze dan eindelijk met elkaar vechten, vrezen ze hun eigen creatie, hun "oorlog". En
als alles vernietigd is, als een natie met is uitgeroeid, zijn ze blij
omdat ze elkaar hebben. Daarna willen ze wil terug naar het bloeipunt van "welvaart" en "economie".

Mensen... Ze hebben nog een lange weg te gaan... Tot wij heersen.

Door de ogen van een egocentrische wolf kijkend? Wat zie je dan?

Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 09:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 23:25
Verwijderd
Misschien ligt het aan het tijdstip, misschien ligt het aan het feit dat ik de hele dag door Leiden geslenterd heb om mijn opleiding voor dit jaar rond te krijgen of misschien ligt het aan het feit dat het bier vanavond maar tachtig eurocent was, maar het word mij niet duidelijk vanuit wie dit geschreven is.

Vanuit de 'geldwolven'? Het lijkt me het meest logisch, maar we horen zo weinig over die beesten in dit verhaal. Ik zou dan liever meer vergelijking tussen de geldwolven en de echte geldwolven zien.

Je verteld overigens niet veel nieuws. Zoek een willekeurige website op van een links-geörienteerde organisatie op en je leest veelal hetzelfde idee.

De verpakking is daarentegen weer heel andere koek. Ik werd niet gelukkig van de opmaak, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit zo de bedoeling was. Ik reken jou niet het falen van de techniek aan.

De spelfouten, soms pijnlijk, hielpen mij ook niet blij te worden. Van "Het rasisme, het gebeurd niet..." mag je best "Het racisme, het gebeurt niet..." maken. Staat een stuk netter.

Wat me dan weer wel heel blij maakten, waren de zinsconstructies die je af en toe uit de mouw weet te schudden. "Verlangend
naar een veilige, goede wereld,.." is mooi. Het stuk "Dat weten zij. Dat zien zij. Dat horen zij,..." doet zijn werk ook goed. Zo zitten er nog meer erg leuke dingen tussen.

Met andere woorden: de boodschap is weinig nieuws en daarom niet echt bijster boeiend. Als je mensen echt nog aan wilt spreken op deze onderwerpen, moet je het echt vanuit een andere hoek doen.
Het taalgebruik is, afgezien van de spellings-, tik-, en grammaticafouten, goed te pruimen. Je hebt taalgevoel, en dat heeft niks met spelfouten te maken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 09:19
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Misschien ligt het aan het tijdstip, misschien ligt het aan het feit dat ik de hele dag door Leiden geslenterd heb om mijn opleiding voor dit jaar rond te krijgen of misschien ligt het aan het feit dat het bier vanavond maar tachtig eurocent was, maar het word mij niet duidelijk vanuit wie dit geschreven is.

Vanuit de 'geldwolven'? Het lijkt me het meest logisch, maar we horen zo weinig over die beesten in dit verhaal. Ik zou dan liever meer vergelijking tussen de geldwolven en de echte geldwolven zien.

Je verteld overigens niet veel nieuws. Zoek een willekeurige website op van een links-geörienteerde organisatie op en je leest veelal hetzelfde idee.

De verpakking is daarentegen weer heel andere koek. Ik werd niet gelukkig van de opmaak, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit zo de bedoeling was. Ik reken jou niet het falen van de techniek aan.

De spelfouten, soms pijnlijk, hielpen mij ook niet blij te worden. Van "Het rasisme, het gebeurd niet..." mag je best "Het racisme, het gebeurt niet..." maken. Staat een stuk netter.

Wat me dan weer wel heel blij maakten, waren de zinsconstructies die je af en toe uit de mouw weet te schudden. "Verlangend
naar een veilige, goede wereld,.." is mooi. Het stuk "Dat weten zij. Dat zien zij. Dat horen zij,..." doet zijn werk ook goed. Zo zitten er nog meer erg leuke dingen tussen.

Met andere woorden: de boodschap is weinig nieuws en daarom niet echt bijster boeiend. Als je mensen echt nog aan wilt spreken op deze onderwerpen, moet je het echt vanuit een andere hoek doen.
Het taalgebruik is, afgezien van de spellings-, tik-, en grammaticafouten, goed te pruimen. Je hebt taalgevoel, en dat heeft niks met spelfouten te maken.

LUH-3417
Spelfouten verpesten het stuk idd. En de lay-out van de tekst kwam omdat ik het heb geschreven in notepad, waar je zelf de enters moet geven, dus dat komt er hier nogal raar uit.

Vanuit een andere hoek de mensen aanspreken? Leuk voor de volgende keer, als die er weer eens komt
Oud 30-08-2002, 10:53
Verwijderd
Dat ge-emmer met notepad kan je oplossen door ergens (ik weet bij God niet waar) een vinkje weg te halen voor de tekst 'automatische terugloop'. Dacht ik.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vind die wolf een beetje hypocriet

En verder is het wel aardig, maar niet echt een eye-opener ofzo.

Oud 30-08-2002, 13:22
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Dat ge-emmer met notepad kan je oplossen door ergens (ik weet bij God niet waar) een vinkje weg te halen voor de tekst 'automatische terugloop'. Dacht ik.

LUH-3417
hmm, dat ga ik eens even doen
merci
Oud 30-08-2002, 13:23
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik vind die wolf een beetje hypocriet

En verder is het wel aardig, maar niet echt een eye-opener ofzo.

hypocriete wolven moeten er ook zijn

och, ik verveelde me
en boven mijn computer hangt een plaatje van een wolf
Reageren

Regels voor berichten