Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2002, 16:35
]{ing
]{ing is offline
ik ben op zoek naar een goede mp3 speler met flash geheugen (compactflash/smartmedia/mmc/secure digital/etc. geen cd spelers dus)

vandaar dit topic, welke zijn het beste van het moment? post aub foto's en specs en eventueel andere informatie

en is er iemand met een sony network minidisc?
een goed alternatief?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2002, 21:59
]{ing
]{ing is offline
er moeten toch mensen zijn met een mp3 speler..?

ik heb pas een mp3 speler gevonden die een beetje aan mijn eisen voldoet

199 euro, is te doen

iemand nog andere idee๋n?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:57
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Waarom geen mp3-cd spelers? Ik vind het persoonlijk veel handiger om een paar 8cm cd'tjes te gebruiken dan peperdure flashkaartjes.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:
Waarom geen mp3-cd spelers? Ik vind het persoonlijk veel handiger om een paar 8cm cd'tjes te gebruiken dan peperdure flashkaartjes.
MP3-CDspelers zijn bijvoorbeeld stukken groter dan een player met flash geheugen. Ze zijn daarom minder makkelijk mee te nemen en meer gevoelig voor schokken.

Een Compact Flash kaartje van 128Mb (Dane Elec) heb je al voor zo'n €65. Dat lijkt me niet echt duur.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 13:31
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
PIE schreef:

MP3-CDspelers zijn bijvoorbeeld stukken groter dan een player met flash geheugen. Ze zijn daarom minder makkelijk mee te nemen en meer gevoelig voor schokken.

Een Compact Flash kaartje van 128Mb (Dane Elec) heb je al voor zo'n €65. Dat lijkt me niet echt duur.
Zo'n 8cm cd spelertje is helemaal zo groot niet. Bovendien zijn die dingen stevig en hebben ze een minutenlange buffer. Knappe jongen die dat laat overslaan hoor.

Voor minder dan 65 euro's heb je een spindel met 100 8cm cd's van 185 mb. Laten we maar zeggen dat zo'n kaartje relatief 150 keer zo duur is..

Het in mijn ogen enige echte voordeel van de flashplayer is zijn grootte. Maar dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen, doe mij dus maar een 8cm cd speler!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:17
]{ing
]{ing is offline
schokgevoeligheid, gewicht en grootte spelen voor mij een grote rol, ik wil dus ook geen 8cm mp3cdspeler!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 10:54
Razzle
Razzle is offline
Ik heb een MPIO DMG gehad... errug mooi ding... inclusief 128 mb flashkaart.. kostte me in totaal 250 euro. verkocht voor 275

www.mpio.com

www.mmport.nl
Oud 30-08-2002, 11:16
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik heb niet zo heel veel verstand van MP3 Spelers, maar mij is verteld dat de iPod erg goed is. Is er in varianten van 5 GB, 10 GB en 20 GB...

Tis weliswaar van Apple, maar d.m.v. FireWire is het ding ook te gebruiken met windows.

Hier was specs van de 5 GB versie:

Citaat:
Tech Specs
• Capacity – 5GB Hard Drive, an average of 1000 songs @ 160kbps mp3 format
• 20 minute skip protection (32Mb memory cache)
• Size and Weight – (Height- 4.02 in)(Width-2.43in)(Depth-.78in)(Weight-6.5 oz)
• Screen – 2-inch (diagonal) liquid crystal display with white LED backlight
• 160-by-128-pixel resolution, 0.24-mm dot pitch
• Multilingual – English, German, French, and Japanese
• Input/Output- (FireWire IEEE 1394a port)(3.5mm Stereo headphone jack)
• Audio Formats Supported – MP3, MP3vbr, WAV, AIFF
• Power – Lithium Ion Battery that last 10 hours. 80% charge in one hour, 100% charge in three hours through the FireWire port.
Bron: http://www.designtechnica.com/review...wcontent&id=11

Is meteen een oude review van vorig jaar. Ondertussen kan je het wel gebruiken onder Windows (met FireWire dus).

Zie ook:
Apple.com en Apple Store

Prijzen voor 5, 10 en 20 GB zijn respectievelijk €399,-, €499,- en €649,-. Erg prijzig dus. Maar wel een mooi ding

Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Ik heb een MPIO DMG gehad... errug mooi ding... inclusief 128 mb flashkaart.. kostte me in totaal 250 euro. verkocht voor 275

www.mpio.com

www.mmport.nl
MPIO DMB+ klinkt wel interessant, direct mp3 encoding op 128kbps

De DMG is alleen kleiner.. hmm
En vierkant..

Waarom heb je de jouwe weggedaan?

(Ipod is veel te duur btw)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten