Advertentie | |
|
![]() |
|
Kheb wel eens dat ik bijvoorbeeld vanacht iets droom, dat ik die droom morgenochtend nog steeds weet, ik moet hem dan wel in hoofdlijnenopschrijven gelijk als ik wakker wordt, en dan komt die droom een paar dagen of een week later uit.
Ik vind het maar vaag, en probeer er zo min mogenlijk over na te denken, behalve als ik er de tijd voor heb en zin in heb...
||
Citaat:
Wel heb ik soms dat ik door bepaalde voorwerpen dingen herinner van toen ik nog klein was, bv speelgoed. REIE
|
Verwijderd
|
kheb wel eens gedroomd dat ik een schoolgebouw in lelystad bezocht, en weet je wat; een tijd (paar maanden) later bezocht ik die school nog ook en was precies zo als in m'n droom.. khad die droom al een paar keer gehad dus daarom dat ik em zo goed herinnerde, best wel raar was dat...
|
![]() |
|
Ik heb voorspellende dromen...
Dan droom ik iets wat ik dan een week erna meemaak of als 't mee zit diezelfde dag nog... Het is heel raar. Maar ook wel fijn want als er iets ergs gaat gebeuren, voel ik dat een beetje aan... Maar als ik bijvoorbeeld door de stad loop en ik zie iemand met het blonde haar en dezelfde groene trui krijg ik ineens een 'flashback' naar waar ik toen in die droom was en wat ik zag en dat is dan is dan die plek met die persoon met die blonde haren en dat groene truitje... Beetje maf vind k het...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Echt heel raar vind ik het...
|
In mijn fantasie stel ik me het leven voor als een lange filmrol (je weet wel, met van die transportgaatjes). Als je bij bewustzijn (wakker) bent, loopt die film netjes door je projector. Maar als je 's nachts slaapt en min of meer bewusteloos bent, wordt de film stilgezet en heftig heen en weer gespoeld. Dat zijn je dromen. Bij dat heen en weer spoelen komt soms (per ongeluk) een stukje film uit de 'toekomst' te voorschijn. Dat verwerk je allemaal keurig in je dromen. Als je weer wakker bent kan het dan voorkomen dat een stukje 'toekomst' film weer tevoorschijn komt, echter nu als 'nu' film. Dat voel je dan als een déja vu.
Toegegeven, het is maar een fantasietje en heeft als zodanig ook waar weinig filosofische waarde... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik denk dat déjà-vu een foutje in je denken is
![]() Hij verwart dan een "gebeurde" gebeurtenis (van jou of van een ander), met een die je dan als déjà-vu ervaart (een soort gelijke gebeurtenis..of niet eens dezelfde! ![]() Je kan niks 2 keer precies meemaken; dat denk je alleen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dejavu Verwijderd | 21 | 11-02-2004 20:55 | |
De Kantine |
Maak een opmerking over de forummer boven je Dminor | 499 | 25-05-2003 10:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Deja vu betekenissen Verwijderd | 26 | 08-02-2003 16:43 | |
Psychologie |
Te laat slapen K-Cobain | 28 | 08-11-2002 17:11 | |
De Kantine |
déja-vu de | 9 | 25-04-2002 20:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Another Deja-vu AnTaRTiCa | 2 | 02-12-2001 18:19 |