Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 17:10
charly not
charly not is offline
Je hoort vaak genoeg van mensen dat ze vreemd gegaan zijn of iets waar ze achteraf veel spijt van hebben gehad onder invloed van alcohol.
-->wat er dan gezegd wordt is dat alcohol GEEN excuse is.
Maar, waarom dan niet? Je beschikt min of meer niet meer echt over jezelf. Het interesseert je allemaal vrij weinig... Dus waarom alcohol niet als een "geldig" excuse?
Ja, in zekere zin... Het is natuurlijk wel je eigen schuld dat je niet zoveel had moeten drinken.. owkay.. das waar..
Maaaaaaar, ben benieuwd
Oud 20-08-2002, 17:27
a new noise
a new noise is offline
ten eerste : drugs/alcohol-gedoe-forum

ten tweede : je weet van te voren waar je aan begint en de risicos , dus dan moet je achteraf nie tgaan zeiken
Oud 20-08-2002, 18:52
sead-nbm
sead-nbm is offline
ik ben net 10 dagen op vlieland geweest en daar ben ik regelmatig heel dronken ben geweest maar ik weet altijd wel dat ik niet met andere meiden moet gaan. als jij dat niet kan als je dronken bent dan ligt dat meer aan jou zelf dan aan de drank en dan vind ik drank geen goed excus. je moet je gewoon bedenken wat je kwijt kan raken als je vreemd gaat.
Oud 20-08-2002, 19:01
Mystique
Mystique is offline
Het is wel zo dat je door alcohol makkelijker in de fout gaat omdat je niet goed meer nadenkt bij dingen. bedoel kijk al die dronken lui die ruzie gaan zoeken enzo. Maar toch weet je altijd waar je aan begint. Ik ben ook wel eens flink aangeschoten geweest maar er bleef altijd een belletje rinkelen 'je hebt een man dus doe gewoon'.
Dus uiteindelijk vind ik het geen excuus.
Oud 20-08-2002, 19:13
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
bullshit hoe bezopen je ook bent je weet ergens altijd wel wanneer je te ver gaat, en wanneer je dat doet geef je blijkbaar toch niet zoveel om je geliefde..

alch%ol is geen excuus..
Oud 20-08-2002, 19:16
lamer82
lamer82 is offline
alcohol is een reden,.. nooit een excuus
Oud 20-08-2002, 20:04
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
lamer82 schreef:
alcohol is een reden,.. nooit een excuus
wilde ik ook zeggen, maagoe, ik kan me best goed inhouden
hoe bezopen ik ook ben, dat ligt weer anders als ik single ben natuurlijk dan doe ik alles waar ik op dat moment zin in heb
Oud 20-08-2002, 20:24
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
vreemdgaan is gewoon achterlijk dat doen alleen zielige persoontjes.

dus zielige personen die ook nog niet eens voor hun eigen daden uit durven te komen zullen het als excuus gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef:
vreemdgaan is gewoon achterlijk dat doen alleen zielige persoontjes.

Ik zou toch niet te hard roepen als ik jou was...
Oud 20-08-2002, 20:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik heb toch een of andere ingebouwde noodrem. Al ben ik nog zo bezopen. Als ik de dag erop wakker wordt hoef ik me helemaal niks meer van een meisje te herinneren, behalve dat ik het gesprek op een gegeven moment heb afgekapt (of ze heeft een blauwtje op me gelopen )

in het ergste geval vertellen mijn vrienden me dat de dag erop
Oud 20-08-2002, 21:25
Verwijderd
Als je bezopen bent weet je nog prima wat je allemaal doet. Goed, het kan je soms geen ruk meer schelen maar je wéét het wel. Dus je kan het ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 21:37
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Als je bezopen bent weet je nog prima wat je allemaal doet. Goed, het kan je soms geen ruk meer schelen maar je wéét het wel. Dus je kan het ook niet doen.
Dan ben je nog nooit echt zat geweest. Dat de zwarte gaten in je geheugen staan en dat die opgevuld moeten worden door de verhalen van je vrienden.
Oud 20-08-2002, 21:40
verbal-violence
verbal-violence is offline
Als ik stoned ben doe ik soms hele rare dingen maar vreemdgaan NOOIT!
Oud 20-08-2002, 21:46
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
jezelf bezuipen is zowiezo eigenlijk best kansloos
Oud 20-08-2002, 21:49
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
Neuk! zong het al: je leeft maar een keer Wat dat betreft vind ik sXe kanslozer, net als deze discussie tussen ons
Oud 20-08-2002, 21:52
Tsu
Tsu is offline
Ik weet het niet precies. Ik zit een beetje te twijfelen, want aan de ene kant denk ik van: Als je van iemand houdt dan denk ik dat je het niet zo snel zou doen, maar aan de ander kant denk ik dat alcohol wel een grote rol speelt, dat kun je gewoon niet ontkennen. Maar het ligt ook aan hoeveel je hebt gedronken...... en of je erop uit bent of niet....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 21:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsu schreef:
Ik weet het niet precies. Ik zit een beetje te twijfelen, want aan de ene kant denk ik van: Als je van iemand houdt dan denk ik dat je het niet zo snel zou doen, maar aan de ander kant denk ik dat alcohol wel een grote rol speelt, dat kun je gewoon niet ontkennen. Maar het ligt ook aan hoeveel je hebt gedronken...... en of je erop uit bent of niet....
ik denk dat het zelf meer aan je eigen instelling ligt dan aan je promillage.
Oud 20-08-2002, 21:56
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

ik denk dat het zelf meer aan je eigen instelling ligt dan aan je promillage.
Tuurlijk en daarvanuit ga je drinken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 22:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsu schreef:

Tuurlijk en daarvanuit ga je drinken
nee, je drinkt omdat het lekker is.
Oud 20-08-2002, 22:17
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

nee, je drinkt omdat het lekker is.
Jahaa, maar ik bedoel als jij de instelling hebt om veel te gaan drinken, dan doe je dat, snappie?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 22:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsu schreef:

Jahaa, maar ik bedoel als jij de instelling hebt om veel te gaan drinken, dan doe je dat, snappie?
ja, je wil zeggen als jij een instelling hebt van: "ik heb een vriendin, maar als ik een ander tegen kom wat boeit het dan" dat je dan ook eerder vreemd gaat. En dit in combinatie met alcohol. Ja dan snappen wij elkaar volledig.
Oud 20-08-2002, 22:27
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

ja, je wil zeggen als jij een instelling hebt van: "ik heb een vriendin, maar als ik een ander tegen kom wat boeit het dan" dat je dan ook eerder vreemd gaat. En dit in combinatie met alcohol. Ja dan snappen wij elkaar volledig.
Ik proef daar toch geen vleugje sarcasme hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 07:28
Snaak
Snaak is offline
niet hele topic gelezen, kan zijn dat ik dingen dubbel blaat...

alcohol is (net als andere drugs) GEEN excuse, je moet gewoon niet zoveel drinken dat je je zelfbeheersing verliest, sim-pel

totaal bezopen worden ken prima, maar niet waar (in mijn geval) vrouwen bij zijn, sim-pel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:15
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Ik zou toch niet te hard roepen als ik jou was...
ohw?
mensen die vreemdgaan zijn gewoon enorme lozers in mijn ogen en al helemaal als ze dan de drank de schuld geven.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:18
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Ik snap niet waarom mensen hier over discussieren. Het is toch heel simpel? Als je van elkaar verwacht dat je niet vreemdgaat en je doet het toch, ben je een enorme klootzak, en als je in een relatie afspreekt dat je vreemd mag gaan, dan moet je dat zelf maar weten.
Oud 21-08-2002, 15:26
)Vampje(
)Vampje( is offline
Alcohol is nooit, maar dan ook NOOIT een excuus om vreemd te gaan of wat dan ook. Als jij weet dat je jezelf niet in de hand hebt met een glaasje te veel op, dan moet je dus niet gaan drinken, zo simpel is dat.
Als mijn vriend zou drinken en in een dronken bui vreemd zou gaan, trapte ik hem het huis uit.
Verder ben ik van mening dat er geen enkel excuus is om vreemd te gaan, het hoort gewoon niet, behalve natuurlijk als je het samen hebt afgesproken, maar dat lijkt me sterk..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:26
Verwijderd
als je best wel wat op hebt kun je best blackouts krijgen (gaten in je geheugen)

ik had 2 jaar geleden een ex-vriendin van mij gezoend..maar ik kon t me helemaal niet meer herrinneren...ze had t me verteld dat ik vaag zat te doen maar t was niet erg zei ze

ik zat er echt bij van uhm tja..echt raar dat ik niks meer weet

dat kon gebeuren...zonder nare gevolgen..ik had op dat moment geen vriendin...ik denk dat het wel vast in je hoofd zit als je weet dat je een meisje hebt waar je van houdt..die kwets je heus nie zo snel als je wat op hebt lijkt me..
maar ja dat ben ik..misschien is iemand anders wel zo die wel wat op heeft en per ongeluk iemand kust zonder enige reden waarom...

of het een excuus is....als je op een avond beetje veel hebt gezopen dan raak je op een bepaald moment de controle kwijt..en misschien wel met die blackouts...kan best wat gebeuren en dat je het niet meer weet
je kunt gekke dingen gaan doen.. iemand kussen die je nie kent

je kunt het van 2 kanten zien
sommige drinken alcohol om plezier te hebben maar t kan soms op een avond verkeerd vallen en tja..hoop dan maar dat er dan niets gebeurt stel dat een meisje je verleidt bijv.
en je hebt jezelf niet in de hand

je kunt zeggen eigen schuld dikke bult of je kunt er niks aan doen omdat t opeens verkeerd viel en je weet inderdaad niets meer

ik zeg wel en geen excuus

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:59
Vinzz
Vinzz is offline
als ik helemaal van de kaart ben omdat ik zoveel heb gedronken (komt niet vaak voor) dan denk ik er NOG niet aan om vreemd te gaan of wat dan ook in tegenstelling tot andere mensen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:00
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
Vampiria schreef:

Verder ben ik van mening dat er geen enkel excuus is om vreemd te gaan, het hoort gewoon niet,
heleeeeemaal mee eens, maar het lijkt tegenwoordig haast "normaal" .. gew00n zielig, begin dan geen relatie!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:34
shakyguy
shakyguy is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
Ik snap niet waarom mensen hier over discussieren. Het is toch heel simpel? Als je van elkaar verwacht dat je niet vreemdgaat en je doet het toch, ben je een enorme klootzak.
precies. Je bent zowiezo een klootzak als je vreemdgaat, of de ander het nou verwacht of niet. Maak het dan eerst uit als je toch niet meer van je vriend(in) houdt. Maar ga niet de volgende dag zielig doen van ja maar ik was dronken en wist niet meer wat ik deed.

Je moet voor jezelf kunnen bepalen hoeveel je kan/wil drinken zonder dat je in problemen komt. Tuurlijk is het als de rest er dan nog 1tje neemt verleidelijk om er zelf ook nog 1 te nemen. En maak desnoods een afspraak met je vrienden dat die ingrijpen als je teveel gaat zuipen/je gaat misdragen (dit is natuurlijk tricky, als je vrienden ook flink zuipen)

Anyway, ik heb niks tegen alcohol, maar als je een vriend of vriendin hebt waar je echt van houdt zorg er er gewoon voor dat je de baas over jezelf blijft en dus niet de ander kwetst door vreemd te gaan. Als je dit niet kan, ben je gewoon zwak. Zeker als je daarna alcohol als excuus gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:42
Verwijderd
nee ik denk niet dat je alcohol als excusses kunt gebruiken, hoe moet je bijv erachter zijn gekomen dat je t deed?

ik vind t geen goed excus
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:26
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
alcohol is geen excuus hoeveel ik ook drink ik weet altijd precies wat ik doe.
Ksnap niet dat mensen dat als excuus gebruiken voor wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:38
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
geen excuus
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:08
Verwijderd
alcohol haalt je remmingen weg, dus al je iets doet terwijl je alcohol op hebt (merkbaar) dan doe je het omdat je het (meestal/waarschijnlijk) al wilde, maar niet deed(durfde/mocht/enz) maar nu wel omdat de remmingen weg zijn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 14:47
sweatbear
sweatbear is offline
Alcohol is zkr geen excuus voor je daad!

Je weet echt wel waar je mee bezig bent als je dronken bent...
Je hoort het wel steeds vaker van ja maar ik was dronken...

Je hebt het zelf in de hand en als iemand bij mij aankomt met ja maar ik was dronken... dan heeft diegene mooi pech!

kussies
sweatbear
Oud 23-08-2002, 18:33
Kirk22
Kirk22 is offline
Dronkenschap is een keuze.
Alcohol is geen excuus, maar een verdomd goede reden.
Oud 23-08-2002, 18:38
kastdeur
kastdeur is offline
als je dronken bent verleggen je grenzen zich...je kan makkelijker in de omgang worden, meer gaan hangen en van het 1 komt het ander...

MAAR, iedereen weet dit, dus moet je gewoon niet dronken worden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
sweatbear schreef:

hele dikke onzin.
Oud 25-08-2002, 22:50
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
sweatbear schreef:

het is juist de definitie van dronkenschap dat je dat niet weet, dikke onzin dus (om Jnieuwelaar te kwooten)
Oud 25-08-2002, 23:37
ruby soho
ruby soho is offline
je bent misschien wat losser in de omgang en praat makkelijker en verlegt gemakklijker grenzen, maar je weet altijd nog wel of wat je doet fout is of niet... (of je een vriend/vriendin hebt, etc etc.)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 23:55
Angeles
Angeles is offline
Je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag en als je die verantwoordelijkheid onder invloed niet kunt nemen dan moet je niet drinken, heel simpel. En als je toch drinkt en je gaat de mist in dan is het gewoon je eigen schuld. Je weet van tevoren waar je aan begint als je dronken bent en alles wat je doet wanneer je dronken bent valt dus gewoon onder jouw verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 03:54
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Dan ben je nog nooit echt zat geweest. Dat de zwarte gaten in je geheugen staan en dat die opgevuld moeten worden door de verhalen van je vrienden.
dat is niet bezopen.... dat is alchohol-vergiftiging
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 20:20
STP
STP is offline
Alcohol kan niet dienen als excuus voor sex naar mijn mening...

Sex maak je zo bewust mee dat je d'r ook nee kunt zeggen of je in ieder geval kunt bedenken dat je d'r achteraf spijt van krijgt...
Oud 30-08-2002, 22:26
Kleine A*
Kleine A* is offline
Oud 31-08-2002, 10:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
bonefish schreef:

dat is niet bezopen.... dat is alchohol-vergiftiging
das iets heel anders.
Oud 31-08-2002, 21:51
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
Da, bezuip daarom liever iemand anders.

Maar zonder gekheid. Alcohol is een gif voor de zwakken.
Oud 01-09-2002, 20:27
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
sweatbear schreef:
Alcohol is zkr geen excuus voor je daad!

Je hoort het wel steeds vaker van ja maar ik was dronken...

Je hebt het zelf in de hand en als iemand bij mij aankomt met ja maar ik was dronken... dan heeft diegene mooi pech!

kussies
sweatbear
Dan ben jij zeker nog nooit echt dronken geweest, want je doet toch wel hele rare dingen als je dronken bent, hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 14:48
Verwijderd
als je strontbezopen bent en op het punt staat vreemd te gaan, kan ik je verzekeren dat je ineens terug bloednuchter bent de moment dat je hem/haar - hij/zij je met één vinger aanraakt...

geen gezeik

xxx
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 16:31
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn vriend moest ik soms letterlijk van me afslaan als hij alcohol op had... Geeeeen excuus
Oud 02-09-2002, 17:02
Verwijderd
Ik snap niet dat mensen (vooral meisjes) losser worden als ze alcohol ophebben. Als ik zelf lekker aan het zuipen ben word ik ook wel lolliger en uitbundiger, maar ik zal nooit iets doen wat ik in nuchtere toestand níet zou doen. Bepaalde functies, zoals het waarnemingsvermogen en beoordelingsvermogen, blijven altijd werken.

Als onder invloed van alcohol vreemdgaat, heb je dus duidelijk bepaalde functies nog niet onder controle en ben je eigenlijk niet los vertrouwd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten