Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2001, 17:53
ArtemizZz
ArtemizZz is offline
Als je zwanger zou raken, zou je het dan houden? en voor de jongens; als je vriendin zwanger van je zou raken, blijf je dan bij haar?
Oud 23-09-2001, 18:07
*meissie*
*meissie* is offline
ik weet het niet.....ik ben nog maar 14, zit in het midden van me schooljaren, en dan moet ik een hele tijd school missen, dus kdenk dat ik het zou weg laten halen...als ik bijvoorbeeld wat ouder was, dan hield ik het, en liet ik het door me moeder opvoeden...
Oud 23-09-2001, 18:37
Verwijderd
Ik zou het houden, daar hoef ik niet eens over na te denken. Zeker niet omdat ik er al een jaar of 9 (sinds ik er over na ben gaan denken) zo over denk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 19:13
Onbekende
Onbekende is offline
Ik kan me voorstellen dat ik nu zwanger zou raken, maar als dat het geval zou zijn zou ik het zeker houden.
Oud 23-09-2001, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik kan me voorstellen dat ik nu zwanger zou raken, maar als dat het geval zou zijn zou ik het zeker houden.
Je kunt het je wel of je kunt het je juist niet voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 19:30
Gwen.
Gwen. is offline
Dat is iets wat ik aan de hand van de situatie dan moet beslissen. Ik heb echt geen flauw idee namelijk.
Oud 23-09-2001, 21:06
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zou het denk ik NIET houden. Ik kan een kind absoluut geen goed leven bieden aangezien ik zelf nog een kind ben.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 07:56
Verwijderd
ik zou het er eerst goed met me vriend over hebben, tis een zware beslissing. ik zou nog niet precies weten wat ik zou doen...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 08:16
Verwijderd
Hij is bijna 13 maanden nu, dat zegt wel genoeg denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 09:50
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
hmz..dat is natuurlijk wel moeilijk..nu zal ik zeggen ik hou het..maar dat ligt helemaal aan de situatie dan..ik kan nu wel alles zeggen maar als het dan echt gebeurt zou ik het neit weten..maar nu zeg ik dat ik het zou houden
Oud 24-09-2001, 10:37
Ilsch
Ilsch is offline
Hmmz ik ben pas 14.... misschien houden maar afstaan? ik weet het niet; met zulke dingen praat je meestal anders als je echt in die situatie zit...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 10:46
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
ArtemizZz schreef:
En voor de jongens; als je vriendin zwanger van je zou raken, blijf je dan bij haar?
Ik zou haar in ieder geval helpen met het kind als ze het houdt. De rest hangt van de gehele situatie af, lijkt mij...

[Dit bericht is aangepast door MAS187 (24-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:19
Verwijderd
Ik hou het, absoluut.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:21
lovely girl
lovely girl is offline
Ik heb nu een vriendje, maar we zijn allebei nog niet toe aan seks. Ten tweede ben ik aan de pil, dus voor mij zou het er niet inzitten dat ik zwanger zou raken. Maar zou het toch gebeuren, dan zou ik denk ik toch het kindje willen houden. Ik blijf abortus zien als een soort moord. (Ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn, maar dat geeft niet.) Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, dat kleine iets dat in me zou groeien zo weg te laten halen.
Het enige waar ik er iets anders over zou denken is toch wel een verkrachting, als je daarvan zwanger bent zou ik er wel over nadenken. Dan is het kindje toch iets dat je iedere dag, iedere minuut zelfs doet herinneren aan een afschuwelijke gebeurtenis.

-xxx-jes Sabine
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 20:37
Severus
Severus is offline
Ik zou m'n kind zeker houden, daar twijfel ik geen enkele seconde aan. Welke obstakels ik ook moet overwinnen, of wat ik dan ook moet opgeven, ik hou het kind. Niemand kan mij daar ooit vanaf brengen.

Ripper
Oud 24-09-2001, 21:47
Verwijderd
hmmz grappig, daar had ik het gistere nog met mijn vriend over. we wisten het niet. We wilden het wel houden maar we wisten niet of we dat wel kunne betale enzo. maja zolang ik niet zwanger ben hoef ik ook geen keuze te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 09:06
Verwijderd
ik zou dan blij zijn,in eerste instantie schrikken,maar dan ontzettend blij zijn.ALs dat in deze maand zou gebeuren,buiten deze maand dan zou ik denken der is iets raars aan de hand met de spiraaltje(die laat ik dus zetten)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 09:26
Brigitte
Brigitte is offline
Ik heb t er ook weles over gehad..met me vriend of met vriendinnen maar ik ben dr nog steeds niet uit..
Op dit moment denk ik dat ik het zou houden maar net als wat iemand zei..bij een verkrachting niet..
Oud 25-09-2001, 13:43
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Bij een verkrachting zekerrr niet. Maar als het kind verwekt is door men vriend zou ik het er héél moeilijk mee hebben. Ik vind het zelf een mooi vooruitzicht, een kind hebben, maar dat is zeker nog niet voor nu...Een mengeling van jou en je vriend in het miniatuur Hoop dat het komt wanneer het gewenst is

xxx

[Dit bericht is aangepast door My$Te®yG!®L (25-09-2001).]
Oud 25-09-2001, 18:02
Snufje
Snufje is offline
Ik denk dat ik het wel zou houden, maar daar ga ik nu niet over oordelen, want misschien denk ik er dan wel anders over. Het hangt helemaal van de situatie af..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 18:05
xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Ik denk dat ik het zou houden. Het is toch een leven. Als ik een jongen was, zou ik niet perse bij haar blijven, maar wel steunen als dat nodig is..

xxx
Oud 25-09-2001, 18:29
Denise84
Denise84 is offline
Ik denk dat ik het weg zou laten halen na lang nadenken
Oud 25-09-2001, 22:04
luckyleo
luckyleo is offline
Houden en opvoeden samen met de moeder.

(Stond trouwens een stuk over dit onderwerp in het blad PAUZE van deze maand)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 16:05
snoopy
snoopy is offline
zou je lachen? zou je schelden? zou je zeggen dat ik een klootzak ben? oké, sorry, flauw grapje... ik zou als ik nu zwanger ben van m'n vriend toch wel serieus overwegen of ik dat kind zou willen houden. We zijn al een behoorlijke tijd samen, en willen toch waarschijnlijk de rest van ons leven samen blijven. Ik heb het hier weleens met m'n moeder over gehad, en zij zei dat ze zeker zou helpen met de verzorging van m'n kind. De moeder van m'n vriend zei dat laatst trouwens ook tegen me!

Van de rest van de wereld zou ik het weg laten halen, een verkrachter helemaal! Het laatste wat je wilt is een herinnering aan een verkrachting!!! Bovendien sta ik niet echt afwijzend tegenover abortus, dus...
Oud 27-09-2001, 16:22
simple creed
simple creed is offline
Ik zou het houden hoe dan ook..

abortus is moord!

en het is je eigen schuld geweest dus moet je voor de consequenties terecht staan
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 16:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zou mijn vriendin nooit laten vallen.

Alleen heb ik geen vriendin nu.

Maar ik zou haar dus echt nooit laten vallen.
Samen in die situatie verzeild geraakt, dan zal je er ook samen wer uit moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 15:33
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
simple creed schreef:
Ik zou het houden hoe dan ook..

abortus is moord!

en het is je eigen schuld geweest dus moet je voor de consequenties terecht staan

Als je zwanger bent door een verkrachting, is het toch niet je eigen schuld?!

[Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (28-09-2001).]
Oud 28-09-2001, 15:49
Verwijderd
Ik zou het nooit houden. Ten eerste kan ik het kind geen goed 'thuis' geven, en ten tweede zou dat ten koste gaan van mijn eigen leven. Ik wil school afmaken, studeren en lol maken. En zo lang mogelijk kinderloos blijven.
Maar het gaat natuurlijk om het kind, wat ik nu geen goede jeugd zou kunnen geven. want zeker geen optie is om het me vader/moeder te laten opvoeden, dat is toch ook niet leuk voor het kind?!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 16:50
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik zou het HOE moeilijk het ook is, houden.

het is een deeltje van jezelf...

en toch blijft het moeilijk om te kiezen...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 13:54
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
oh dat lijkt me echt een heeelee moeilijke beslissing!

ik zat er laatst aan te denken wat er zou gebeuren als ik nu een kind zou krijgen van mn vriend. Het lijkt me echt leuk een kindje van hem te krijgen maar ik wil toch nog best wel veel met mn leven!

ik zou denk ik bij hem geen abortus willen omdat ik bang ben dat ik daar spijt van krijg, een soort adoptie progamma dat ik het terug kan krijgen als ik meer tijd voor het kindje heb lijkt me wel handig maarja....das niet echt aardig voor het kind.

moelijk!!!!!
maar nu ben ik toch te jong en slik de pil dus ik denk niet dat ik binnekort zwanger raak....
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:52
*Marieke*
*Marieke* is offline
Zonder twijfel weg laten halen. Als ik dat niet zou doen zou heel mijn leven op zijn kop staan... Ik hoef nou echt nog geen kind.
De 'vader' heeft trouwens ook geen inspraak!!!
Oud 02-10-2001, 17:14
Roosjepost
Roosjepost is offline
Moeilijk.. ligt er ook een beetje aan hoe mijn omgeving reageerd.. als mijn moeder me zou willen helpen en de moeder van mn vriend enz. en ik wel me school af zou kunnen maken.. zou ik er over kunnen nadenken..
maar ik denk toch dat ik abortus zou laten plegen.. een kin dheeft nu nog geen toekomst bij mij, dat wil ik hem/haar niet aan doen..

Roos
Oud 03-10-2001, 14:09
as15
as15 is offline

en het is je eigen schuld geweest dus moet je voor de consequenties terecht staan[/B][/QUOTE]

BIJ EEN VERKRACHTING IS HET NIET JOU EIGEN SCHULD, MAAR IK BEN ZEKER WEL TEGEN ABORTUS, DUS ZOU ET WEL HOUEN. GEEF ET DAN AF OFZO, ET KIND VRAAGT ER NIET OM OM VERWEKT TE WORDEN.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 17:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
as15 schreef:

BIJ EEN VERKRACHTING IS HET NIET JOU EIGEN SCHULD, MAAR IK BEN ZEKER WEL TEGEN ABORTUS, DUS ZOU ET WEL HOUEN. GEEF ET DAN AF OFZO, ET KIND VRAAGT ER NIET OM OM VERWEKT TE WORDEN.
helemaal mee eens, behalve dan dat ik niet speciaal tegen abortus ben.
Oud 10-10-2001, 11:06
ilsy
ilsy is offline
Het ligt er natuurlijk ook totaal aan in wat voor situatie dit zich afspeelt..maar dan nog..het is zo onwijs moeilijk en ik vind mezelf momenteel nog te jong, ik heb nog te veel plannen en daar past een kind niet echt in.. denk eigenlijk niet dat ik het zou houden..moeilijk ..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 18:34
The Wanderer
The Wanderer is offline
heheh en je vriend maar alimentatie dokken..die zal blij zijn hahah
Oud 19-10-2001, 19:33
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
weg ermee zo snel mogelijk
Oud 20-10-2001, 09:53
sheba
sheba is offline
Daar heb ik nu zo'n dilemma over: ik vind mezelf te jong om al een kind te hebben en zie me trouwens nog niet rondlopen met een kinderwagen, mijn vriend wilt totaal nog geen kinderen. Hij freakt al wanneer ik gewoon over zwangerschap begin, toch zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Ik denk dat ik er daarna wreed veel spijt van zal hebben
Oud 06-11-2001, 12:31
Xena
Xena is offline
heb ik al over na gedacht en ik zou het laten weghalen,het verpest mijn leven alhoewel het dan wel mijn eigen fout zou zijn
xxxsies
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 13:22
prikkeldraad19
prikkeldraad19 is offline
Ik moet eerst nog wat info voor ik weet wat ik zou doen. In principe zou ik het kind houden, maar ik weet sinds vorige week dat ik Herpes heb en dat zou ook overdraagbaar zijn op het kind, dat maakt me erg aan het twijfelen, dus ik wil eerst uitzoeken hoe groot het risico is.
Oud 06-11-2001, 14:01
Unexplained
Unexplained is offline
Als mijn vriendin zwanger zou raken zou ik wel bij haar blijven, maar haar vriendelijk doch dringend te verzoeken om het te laten verwijderen.
Oud 07-11-2001, 08:46
prikkeldraad19
Citaat:
prikkeldraad19 schreef:
Ik moet eerst nog wat info voor ik weet wat ik zou doen. In principe zou ik het kind houden, maar ik weet sinds vorige week dat ik Herpes heb en dat zou ook overdraagbaar zijn op het kind, dat maakt me erg aan het twijfelen, dus ik wil eerst uitzoeken hoe groot het risico is.
Ik weet ondertussen dat het risico op besmetting niet zo groot is, zeker niet als ik over 3 maanden zwanger zou worden.
Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik ff een bloedonderzoek moeten doen, maar ik zou het kind wel houden.
Oud 07-11-2001, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Als mijn vriendin zwanger zou raken zou ik wel bij haar blijven, maar haar vriendelijk doch dringend te verzoeken om het te laten verwijderen.
En als ze het niet weg laat halen, ben je dan zo`n zak dat je bij haar weggaat? Of neem je je verantwoordelijkheid en blijf je bij ze?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 10:39
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
chupacabra schreef:
En als ze het niet weg laat halen, ben je dan zo`n zak dat je bij haar weggaat? Of neem je je verantwoordelijkheid en blijf je bij ze?
Ligt een beetje aan de situatie..
Als 'ie van mij is, en zij besluit om het toch te houden ondanks dat ik het niet wil, dan moet ik er goed overna denken. Aan de ene kant houd ik veel van haar, maar aan de andere kant heb ik nog helemaal geen zin in een kind.
"het is haar beslissing bla bla bla". Niet mee eens. Het is een gezamelijke beslissing.

(ik ben tenminste eerlijk)
Oud 07-11-2001, 10:47
prikkeldraad19
Ligt een beetje aan de situatie..
Als 'ie van mij is, en zij besluit om het toch te houden ondanks dat ik het niet wil, dan moet ik er goed overna denken. Aan de ene kant houd ik veel van haar, maar aan de andere kant heb ik nog helemaal geen zin in een kind.
"het is haar beslissing bla bla bla". Niet mee eens. Het is een gezamelijke beslissing.

(ik ben tenminste eerlijk)[/B][/QUOTE]

Het is ook jou beslissing, maar eigenlijk is het natuurlijk wel zo dat als jij zo volwassen bent om sex te hebben, moet je ook zo volwassen zijn om met de eventuele gevolgen te leven.
Oud 07-11-2001, 12:04
Noortjuh
Noortjuh is offline
abortus
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 13:39
flurry
flurry is offline
Citaat:
Noortjuh schreef:
abortus
ja he? zo snel mogelijk
Oud 07-11-2001, 15:43
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Ik zou het weg laten halen.. Dat abortus moord is vind ik echt onzin!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 18:48
Verwijderd
ik zou het houden, ook al ben ik nog maar zestien... en m'n vriend heeft me van in 't begin altijd gezegd (toen we pas seksten, toen nog met condooms, nu met pil) dat *als* er iets verkeerd loopt (gebeurt eerder met condooms dan met pil, waar of niet?), hij direct zou gaan werken (is achttien) om voor 't kindje te kunnen zorgen... lief hé?

*blue*
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 19:37
miep
miep is offline
als ik ben verkracht ofzo zou ik het laten weghalen... hoe moeilijk dat dan ook is.
ik ben nu 15 en ik heb geen vriend dus voorlopig zal ik NIET zwanger worden. als ik nou 'n vaste vriend heb en ik ga uiteindelijk met 'm naar bed dan zal hij wel de ware voor me zijn (ik zeg niet dat ik pas met 'm naar bed ga als we getrouwd zijn maar wel pas na 'n heel tijdje, denk ik) nou en als ik dan perongelijk zwanger word, ookal heb ik de pil en 't condoom gebruikt, dan zou ik het houden, denk ik... maar ja dat zeg ik nu, het lijkt me heel moeilijk, het lijkt me vreselijk, het zou 'n enorme verandering in je leven zijn. maar ik hoef me er gelukkig geen zorgen over te maken, want ik ga met niemand naar bed :> ) op 't moment niet in iedergeval

miep

Regels voor berichten