![]() |
|
![]() |
Ik heb nu een vriendje, maar we zijn allebei nog niet toe aan seks. Ten tweede ben ik aan de pil, dus voor mij zou het er niet inzitten dat ik zwanger zou raken. Maar zou het toch gebeuren, dan zou ik denk ik toch het kindje willen houden. Ik blijf abortus zien als een soort moord. (Ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn, maar dat geeft niet.) Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, dat kleine iets dat in me zou groeien zo weg te laten halen.
Het enige waar ik er iets anders over zou denken is toch wel een verkrachting, als je daarvan zwanger bent zou ik er wel over nadenken. Dan is het kindje toch iets dat je iedere dag, iedere minuut zelfs doet herinneren aan een afschuwelijke gebeurtenis. -xxx-jes Sabine |
![]() |
|
Ik zou m'n kind zeker houden, daar twijfel ik geen enkele seconde aan. Welke obstakels ik ook moet overwinnen, of wat ik dan ook moet opgeven, ik hou het kind. Niemand kan mij daar ooit vanaf brengen.
Ripper
|
![]() |
Ik heb t er ook weles over gehad..met me vriend of met vriendinnen maar ik ben dr nog steeds niet uit..
Op dit moment denk ik dat ik het zou houden maar net als wat iemand zei..bij een verkrachting niet..
|
![]() |
Bij een verkrachting zekerrr niet. Maar als het kind verwekt is door men vriend zou ik het er héél moeilijk mee hebben. Ik vind het zelf een mooi vooruitzicht, een kind hebben, maar dat is zeker nog niet voor nu...Een mengeling van jou en je vriend in het miniatuur
![]() ![]() xxx [Dit bericht is aangepast door My$Te®yG!®L (25-09-2001).]
|
zou je lachen? zou je schelden? zou je zeggen dat ik een klootzak ben?
![]() ![]() Van de rest van de wereld zou ik het weg laten halen, een verkrachter helemaal! Het laatste wat je wilt is een herinnering aan een verkrachting!!! Bovendien sta ik niet echt afwijzend tegenover abortus, dus...
||
Citaat:
Als je zwanger bent door een verkrachting, is het toch niet je eigen schuld?! ![]() [Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (28-09-2001).]
|
Verwijderd
|
Ik zou het nooit houden. Ten eerste kan ik het kind geen goed 'thuis' geven, en ten tweede zou dat ten koste gaan van mijn eigen leven. Ik wil school afmaken, studeren en lol maken. En zo lang mogelijk kinderloos blijven.
Maar het gaat natuurlijk om het kind, wat ik nu geen goede jeugd zou kunnen geven. want zeker geen optie is om het me vader/moeder te laten opvoeden, dat is toch ook niet leuk voor het kind?! |
![]() |
|
![]() |
oh dat lijkt me echt een heeelee moeilijke beslissing!
ik zat er laatst aan te denken wat er zou gebeuren als ik nu een kind zou krijgen van mn vriend. Het lijkt me echt leuk een kindje van hem te krijgen maar ik wil toch nog best wel veel met mn leven! ik zou denk ik bij hem geen abortus willen omdat ik bang ben dat ik daar spijt van krijg, een soort adoptie progamma dat ik het terug kan krijgen als ik meer tijd voor het kindje heb lijkt me wel handig maarja....das niet echt aardig voor het kind. moelijk!!!!! maar nu ben ik toch te jong en slik de pil dus ik denk niet dat ik binnekort zwanger raak.... |
![]() |
|
![]() |
Moeilijk.. ligt er ook een beetje aan hoe mijn omgeving reageerd.. als mijn moeder me zou willen helpen en de moeder van mn vriend enz. en ik wel me school af zou kunnen maken.. zou ik er over kunnen nadenken..
maar ik denk toch dat ik abortus zou laten plegen.. een kin dheeft nu nog geen toekomst bij mij, dat wil ik hem/haar niet aan doen.. Roos
||
Citaat:
|
![]() |
Daar heb ik nu zo'n dilemma over: ik vind mezelf te jong om al een kind te hebben en zie me trouwens nog niet rondlopen met een kinderwagen, mijn vriend wilt totaal nog geen kinderen. Hij freakt al wanneer ik gewoon over zwangerschap begin, toch zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Ik denk dat ik er daarna wreed veel spijt van zal hebben
|
![]() |
Ik moet eerst nog wat info voor ik weet wat ik zou doen. In principe zou ik het kind houden, maar ik weet sinds vorige week dat ik Herpes heb en dat zou ook overdraagbaar zijn op het kind, dat maakt me erg aan het twijfelen, dus ik wil eerst uitzoeken hoe groot het risico is.
||
![]() |
Citaat:
Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik ff een bloedonderzoek moeten doen, maar ik zou het kind wel houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als 'ie van mij is, en zij besluit om het toch te houden ondanks dat ik het niet wil, dan moet ik er goed overna denken. Aan de ene kant houd ik veel van haar, maar aan de andere kant heb ik nog helemaal geen zin in een kind. "het is haar beslissing bla bla bla". Niet mee eens. Het is een gezamelijke beslissing. (ik ben tenminste eerlijk)
|
![]() |
Ligt een beetje aan de situatie..
Als 'ie van mij is, en zij besluit om het toch te houden ondanks dat ik het niet wil, dan moet ik er goed overna denken. Aan de ene kant houd ik veel van haar, maar aan de andere kant heb ik nog helemaal geen zin in een kind. "het is haar beslissing bla bla bla". Niet mee eens. Het is een gezamelijke beslissing. (ik ben tenminste eerlijk)[/B][/QUOTE] Het is ook jou beslissing, maar eigenlijk is het natuurlijk wel zo dat als jij zo volwassen bent om sex te hebben, moet je ook zo volwassen zijn om met de eventuele gevolgen te leven.
|
Verwijderd
|
ik zou het houden, ook al ben ik nog maar zestien... en m'n vriend heeft me van in 't begin altijd gezegd (toen we pas seksten, toen nog met condooms, nu met pil) dat *als* er iets verkeerd loopt (gebeurt eerder met condooms dan met pil, waar of niet?), hij direct zou gaan werken (is achttien) om voor 't kindje te kunnen zorgen... lief hé?
*blue* |
![]() |
|
als ik ben verkracht ofzo zou ik het laten weghalen... hoe moeilijk dat dan ook is.
ik ben nu 15 en ik heb geen vriend dus voorlopig zal ik NIET zwanger worden. als ik nou 'n vaste vriend heb en ik ga uiteindelijk met 'm naar bed dan zal hij wel de ware voor me zijn (ik zeg niet dat ik pas met 'm naar bed ga als we getrouwd zijn maar wel pas na 'n heel tijdje, denk ik) nou en als ik dan perongelijk zwanger word, ookal heb ik de pil en 't condoom gebruikt, dan zou ik het houden, denk ik... maar ja dat zeg ik nu, het lijkt me heel moeilijk, het lijkt me vreselijk, het zou 'n enorme verandering in je leven zijn. maar ik hoef me er gelukkig geen zorgen over te maken, want ik ga met niemand naar bed ![]() ![]() miep
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiseo en andere koffie #1927 Snebbeltje | 500 | 09-10-2014 13:18 | |
Liefde & Relatie |
Kinderen? Roobe | 113 | 12-06-2005 20:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus; ja of nee? Verwijderd | 196 | 30-01-2004 18:42 | |
De Kantine |
Wat zou jij doen als je een gehandicapte kind zou krijgen? Shadina | 31 | 03-11-2002 10:42 | |
Liefde & Relatie |
Geloof me dit is eht ergste wat je mee kan maken... love_forever | 86 | 08-10-2002 20:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat zou jij doen als je nu zwanger was? ff raad nodig | 78 | 27-06-2002 10:49 |