Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 11:39
Bertje
Bertje is offline
Willen jullie mij helpen bij deze stelling voor en tegen argumenten zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!!!
Advertentie
Oud 06-10-2002, 11:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
School & Studie -> Actualiteit & Nieuws
Oud 06-10-2002, 11:45
wyner
wyner is offline
Heeft er niets mee te maken of de patiënt rookt of niet, het gaat om de gezondheidstoestand zelf, die het dringend of niet maakt om voorrang te krijgen.

Verder moeten rokers ervan bekend zijn dat roken verhoogde risico's met zich meebrengt, als ze er dan eerder/erger ziek van worden is het deels wel hun eigen schuld. (Waarom zou je eerder iemand helpen die zelf z'n gezondheid sneller verslechterd, en erna mee door zal gaan.)
Oud 06-10-2002, 12:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Met de stelling ben ik het wel eens.

Op bepaalde gebieden, o.a. voor het in aanmerking komen voor bepaalde transplantaties (myocard, pulmonaal, of gecombineerd) bestaan hier al voorrangs-procedures voor.

Ik ben zeer zeker van mening dat het iemands eigen verantwoordelijkheid is om te gaan reken. Loop je dan een ischemische of andersoortige ziekte op welke door excessief roken is veroorzaakt of bevordert, dan dienen bij de behandeling van deze aandoening de groep niet-rokers voor de rokers te komen. Dit is o.a. bij het verwijderen van een (of meerdere ) longkwab(ben) wegens een of meerdere malign(e) tumor(en) in de thorax, of bij het uitvoeren van een aorta-coroönaire bypass (waarbij meestal de proximale anastomose op de aorta en de distale anastomose op een van de coronaire arteriën plaatsvind, meestal aan de rechterzijde van het myocard).
Oud 06-10-2002, 12:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ben in een medische bui... en ik weet aardig wat van aorta-coroönaire bypass operaties.
Oud 06-10-2002, 12:39
Miracle
Miracle is offline
Nogal logisch, niet rokers zullen het hier wel meeeens zijn. en waarschijnlijk de rokers vinden dit natuurlijk minder leuk.

Maar ikzelf vind dit een nogal lullig iets. ik gun rokers net zo goed een operatie als ze een been hebben gebroken als niet-rokers. En ik vind ook dat je hiermee weer een stuk van de gelijkheid tussen mensen opheft. Daarom ben ik het er niet mee eens. en nou mag je raden of ik rook of niet
Oud 06-10-2002, 13:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
dreen schreef:
Nogal logisch, niet rokers zullen het hier wel meeeens zijn. en waarschijnlijk de rokers vinden dit natuurlijk minder leuk.

Maar ikzelf vind dit een nogal lullig iets. ik gun rokers net zo goed een operatie als ze een been hebben gebroken als niet-rokers. En ik vind ook dat je hiermee weer een stuk van de gelijkheid tussen mensen opheft. Daarom ben ik het er niet mee eens. en nou mag je raden of ik rook of niet
Ik heb het niet over been-operaties.

Wel over operaties voor aandoeningen als een maligne tumor in de pulmonale streek.
(Ook wel: longkanker. )
Oud 06-10-2002, 13:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
School & Studie -> Actualiteit & Nieuws
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=239970

(gesloten)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten