Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 19:17
Cinamon
Cinamon is offline
Hoi allemaal,

Ik vraag me nu al 2 weken af, hoe cynisch ik wel niet ben.
Over de liefde bedoel ik dan. Het viel me tegen dat ik tot de conclusie kwam, dat ik al zes maanden zo bezig ben.
Ik leef eigelijk in een illusie van liefde en dat soort dingen.
Nu weet ik ook dat ik pas 14 ben. Maar ik ben verliefd (geweest) en daar is geen twijfel over mogelijk.
Ik vraag me nu dus af, hoe het zover had kunnen komen en waarom mensen cynisch kunnen worden over zo iets moois als liefde.

Jullie?
Oud 03-10-2002, 19:32
lady_x
lady_x is offline
Misschien omdat iets fout liep toen je verliefd was, teleurgesteld ofzo..
Ikzelf ben er ook best cynisch over eigenlijk, maarja dat komt door mijn o zo mooi verleden.
Oud 03-10-2002, 19:33
Gothic
Gothic is offline
Doen ze om zichzelf te beschermen tegen de pijn...

Ik ben niet cynisch, ik ben altijd realistisch wat liefde betreft (althans dat denk ik)...
Oud 03-10-2002, 19:34
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Hoi allemaal,

Ik vraag me nu al 2 weken af, hoe cynisch ik wel niet ben.
Over de liefde bedoel ik dan. Het viel me tegen dat ik tot de conclusie kwam, dat ik al zes maanden zo bezig ben.
Ik leef eigelijk in een illusie van liefde en dat soort dingen.
Nu weet ik ook dat ik pas 14 ben. Maar ik ben verliefd (geweest) en daar is geen twijfel over mogelijk.
Ik vraag me nu dus af, hoe het zover had kunnen komen en waarom mensen cynisch kunnen worden over zo iets moois als liefde.

Jullie?
Cynisch... of realistisch... misschien dat je gewoon iemand wel zag zitten, heet nog geen verliefdheid. Maar over wat liefde nu daadwerkelijk is, is al een keertje een topic geweest dus zal ik hier niet nog maals gaan opsommen.

Waarom dat mensen cynisch zijn over liefde??? Omdat ze het misschien niet geloven dat dat hun overkomt, een vorm van beduustheid.
Oud 03-10-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Doen ze om zichzelf te beschermen tegen de pijn...

Ik ben niet cynisch, ik ben altijd realistisch wat liefde betreft (althans dat denk ik)...
Inderdaad, cynisme en sarcasme zijn meestal de beste manieren om jezelf pijn te besparen, om je te beschermen.. Maar het is toch altijd het geval dat de pijn je toch wel te pakken krijgt..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:39
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Maar over wat liefde nu daadwerkelijk is
Ik denk niet dat je daar zomaar een betekenis op kan plakken, het is voor iedereen toch anders. Voor de een een illusie, voor de ander als in de zevende hemel..
Oud 03-10-2002, 20:02
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
misschien dat je gewoon iemand wel zag zitten, heet nog geen verliefdheid. .
Ik word ziek van mensen die denken dat men op 14-jarige leeftijd (in mijn geval) niet verliefd kan worden of zijn.
Nou geloof eraan... Ik BEN verliefd. Ik ken die jongen langer dan iedereen anders en hij is altijd mijn beste vriend geweest.
Ik weet niet wat jij hier onder verliefdheid verstaat. Maar geloof me dat was meer dan "iemand wel zien zitten"....
Oud 03-10-2002, 20:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Ik word ziek van mensen die denken dat men op 14-jarige leeftijd (in mijn geval) niet verliefd kan worden of zijn.
Nou geloof eraan... Ik BEN verliefd. Ik ken die jongen langer dan iedereen anders en hij is altijd mijn beste vriend geweest.
Ik weet niet wat jij hier onder verliefdheid verstaat. Maar geloof me dat was meer dan "iemand wel zien zitten"....
Lieve schat, hij heeft het over liefde, niet verliefdheid...

En je hebt gelijk, je kan heel veel voelen voor iemand op je 14e, had ik ook, voor mijn beste vriend, nog nooit zoveel voor iemand gevoelt, en zo verliefd geweest, nu ken ik meer, en weet ik dat het minder voorstelde dat wat ik nu ken, maar dat maakt het gevoel niet minder
Oud 03-10-2002, 20:17
rozijntje
rozijntje is offline
join the club...

och cynisme, sarcasme, volgens mij is het gewoon goed voor het algemeen welzijn van lichaam en vooral geest. gespaard blijven van de pijn, van het domme en belachelijke dromen dat gepaard gaat met hevige verliefdheid, van denken dat het bij jou toch ook ooit moet lukken... daar doe ik niet meer aan mee!!
Oud 03-10-2002, 20:35
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Ik ontkende niets en het laatste waar ik wel aan dacht was je leeftijd in verband met dit niet ontkennen . Het ging over een topic dat ik eerder heb geplaatst binnen dit forum, dat ging over liefde... maar inderdaad, liefde is geen verliefdheid

Overigens spreken de feiten dat je hem al lang kent en hem ook goed kent zeer in je voordeel, mochten er mensen twijfels hebben over je verliefdheid... buiten jezelf om dan ... volgende keer niet meer ontkennen he schat.
Reageren

Regels voor berichten