![]() |
|
![]() |
daar heb ik dus ook verschrikkelijk veel last van! ik heb een of andere afwijking aan mijn maag, het klepje dat het zuur moet tegenhouden werkt bij mij niet goed, waar door er geregeld maagzuur naar boven komt. ik heb er echt veel last van, want mijn slokdarm is hierdoor regelmatig ontstoken en dan brandt het zuur nog harder. ik heb van mijn dokter 'Zurcale' voorgeschreven gekregen, wat wel helpt (op langere termijn). ik pak ook 'Malox', wat eigenlijk niet echt iets verandert, maar wel de pijn wegneemt. mijn dokter heeft ook gezegd dat ik vanalles best niet meer eet, zoals spaghetti, zetmelen, koffiekoeken,... en vooral geen koffie, cola (!) of sigaretten. maar eigenlijk hou ik mij er niet echt aan. het is natuurlijk beter dat je je er wel aan houdt, maar je gaat niet dood als je het niet doet, het verergert het alleen een beetje. maar zonder al die dingen zou je nog maagzuur hebben, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit, als je matig blijft natuurlijk. en inderdaad, water drinken helpt. als het echt heel hard brand en pikt en ik drink water, is dat echt een zalig (blussend) gevoel.
||
Citaat:
en kun jjij nog wel normaal iets eten zonder dat je er last van krijgt??? Bovendien blow ik en ik vraag me af: hoeveel meer last krijg je ervan? oh ja... ik heb dus niet zo'n "afwijking" ![]()
Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 08:53. |
![]() |
|
![]() |
bij mij zal het nooit weg gaan, ze kunnen het niet opereren of zo. dus bij jou zal het misschien na een tijdje wel overgaan, dat weet ik niet. maar wat het eten en niet eten betreft blijft het wel hetzelfde, ook al heb jij geen afwijking, het gaat om het produceren van het zuur. ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat blowen er echt veel goed aan doet, als sigaretten en koffie het verergeren, denk ik dat dat bij blowen ook het geval is. maar geen reden om er mee te stoppen hoor. ik drink cola, eet koffiekoeken en spaghetti en rook af en toe een sigaretje. en ik ben nog heel gezond!
|
Je hebt dus in je maag een sterk zuur milieu. Graag wil je dit wat minder hebben. Het tegenovergestelde aan zuur is een base. En laat het nu zo zijn dat er in lucht een sterke base aanwezig is: O2 (zuurstof)
Mij lijkt het dan ook logisch om veel lucht in te slikken en het een tijdje in je maag te laten rond borrelen. Verder kan je veel water drinken, dit neutraliseert je zure milieu ook. In Rennie zit volgens mij Magnesium en nog een andere base, dus dit kan je ook altijd slikken, maar heb je niet altijd bij de hand. Succes ermee. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat vind jij niet zo leuk? Chick Rock | 500 | 27-08-2010 10:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Misselijkheid Papillonne | 29 | 08-04-2006 22:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Misselijk wakker worden Knutselsmurfie | 11 | 28-01-2005 15:08 | |