Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 11:35
Iotje
Iotje is offline
ik heb dus te veel maagzuur. ik ben er mee naar dehuisarts gegaan en ik mag niks meer normaals eten en drinken. Maakt het uit als je tóch bv. koolzuurhoudende dranken en chocola en vet eten eet ??? hoeveel erger wordt het dan???????
Oud 30-09-2002, 11:51
Unexplained
Unexplained is offline
Drink een glas cola, het liefst met heel veel prik.
Vaak wordt je maagzuur dan een stuk minder.
Oud 30-09-2002, 12:05
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

dank u oh grote onverklaarbare
Oud 30-09-2002, 13:21
Verwijderd
Nee is juist echt slecht! Ik heb heel veel rennies gebruikt, maar da's niet echt gezond. Vraag je huisarts anders om het medicijn Pantazol. Helpt heel goed en je bent er voor altijd vanaf.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Omdat het dan allemaal naar boven komt .. niet de bedoeling. Je moet het maagzuur neutraliseren, bijvoorbeeld door Rennies te nemen.

In erge gevallen kun je medicijnen krijgen die het aanmaken van maagzuur remmen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:38
DarkRaven
DarkRaven is offline
Hoe komt het dan dat je teveel maagzuur hebt???

maarja...rennies zou wel kunnen helpen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:48
Cat
Cat is offline
Soms kan melk helpen. Melk is immers basisch en een base neutraliseert zuur.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:17
Geraldine
Geraldine is offline
t lijkt mij eigenlijk het handigst als je gewoon doet wat die dokter zegt, en als je, voor je iets aparts gaat eten/drinken/slikken dat eerst even met een dokter overlegt.
mjah, verder weet ik het ook niet.
Oud 01-10-2002, 16:14
Snuf
Snuf is offline
Citaat:
Soms kan melk helpen. Melk is immers basisch en een base neutraliseert zuur.
Dit kan ook helemaal verkeerd werken en dan word het alleen maar erger *spreekt uit ervaring* ik bleef maar overgeven
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 21:52
marlies
marlies is offline
water drinken misschien?
Oud 02-10-2002, 13:49
katje_vd
katje_vd is offline
daar heb ik dus ook verschrikkelijk veel last van! ik heb een of andere afwijking aan mijn maag, het klepje dat het zuur moet tegenhouden werkt bij mij niet goed, waar door er geregeld maagzuur naar boven komt. ik heb er echt veel last van, want mijn slokdarm is hierdoor regelmatig ontstoken en dan brandt het zuur nog harder. ik heb van mijn dokter 'Zurcale' voorgeschreven gekregen, wat wel helpt (op langere termijn). ik pak ook 'Malox', wat eigenlijk niet echt iets verandert, maar wel de pijn wegneemt. mijn dokter heeft ook gezegd dat ik vanalles best niet meer eet, zoals spaghetti, zetmelen, koffiekoeken,... en vooral geen koffie, cola (!) of sigaretten. maar eigenlijk hou ik mij er niet echt aan. het is natuurlijk beter dat je je er wel aan houdt, maar je gaat niet dood als je het niet doet, het verergert het alleen een beetje. maar zonder al die dingen zou je nog maagzuur hebben, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit, als je matig blijft natuurlijk. en inderdaad, water drinken helpt. als het echt heel hard brand en pikt en ik drink water, is dat echt een zalig (blussend) gevoel.
Oud 03-10-2002, 08:39
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
katje_vd schreef:
daar heb ik dus ook verschrikkelijk veel last van! ik heb een of andere afwijking aan mijn maag, het klepje dat het zuur moet tegenhouden werkt bij mij niet goed, waar door er geregeld maagzuur naar boven komt. ik heb er echt veel last van, want mijn slokdarm is hierdoor regelmatig ontstoken en dan brandt het zuur nog harder. ik heb van mijn dokter 'Zurcale' voorgeschreven gekregen, wat wel helpt (op langere termijn). ik pak ook 'Malox', wat eigenlijk niet echt iets verandert, maar wel de pijn wegneemt. mijn dokter heeft ook gezegd dat ik vanalles best niet meer eet, zoals spaghetti, zetmelen, koffiekoeken,... en vooral geen koffie, cola (!) of sigaretten. maar eigenlijk hou ik mij er niet echt aan. het is natuurlijk beter dat je je er wel aan houdt, maar je gaat niet dood als je het niet doet, het verergert het alleen een beetje. maar zonder al die dingen zou je nog maagzuur hebben, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit, als je matig blijft natuurlijk. en inderdaad, water drinken helpt. als het echt heel hard brand en pikt en ik drink water, is dat echt een zalig (blussend) gevoel.
Is het waar dat als je het eenmaal hebt dat het dan ook jaren zo blijft???
en kun jjij nog wel normaal iets eten zonder dat je er last van
krijgt???
Bovendien blow ik en ik vraag me af: hoeveel meer last krijg je ervan?
oh ja... ik heb dus niet zo'n "afwijking" , dus weet k niet of dat anders is bij jou. en waar kan ik met zulke vraen terech behalvebij de huisarts?

Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:18
katje_vd
katje_vd is offline
bij mij zal het nooit weg gaan, ze kunnen het niet opereren of zo. dus bij jou zal het misschien na een tijdje wel overgaan, dat weet ik niet. maar wat het eten en niet eten betreft blijft het wel hetzelfde, ook al heb jij geen afwijking, het gaat om het produceren van het zuur. ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat blowen er echt veel goed aan doet, als sigaretten en koffie het verergeren, denk ik dat dat bij blowen ook het geval is. maar geen reden om er mee te stoppen hoor. ik drink cola, eet koffiekoeken en spaghetti en rook af en toe een sigaretje. en ik ben nog heel gezond!
Oud 05-10-2002, 11:07
Oen
Oen is offline
Je hebt dus in je maag een sterk zuur milieu. Graag wil je dit wat minder hebben. Het tegenovergestelde aan zuur is een base. En laat het nu zo zijn dat er in lucht een sterke base aanwezig is: O2 (zuurstof)
Mij lijkt het dan ook logisch om veel lucht in te slikken en het een tijdje in je maag te laten rond borrelen.
Verder kan je veel water drinken, dit neutraliseert je zure milieu ook.
In Rennie zit volgens mij Magnesium en nog een andere base, dus dit kan je ook altijd slikken, maar heb je niet altijd bij de hand.
Succes ermee.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten