Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2001, 22:45
Verwijderd
(Ik weet niet goed of dit hier wel hoort, maar ik waag het erop)

Ik zit al een tijdje na te denken over borstverkleining.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En wat zijn de voor- en nadelen?
Ik twijfel ontzettend (en zolang ik twijfel verandert er niks); ik ben ook beetje tegen 'dat soort' ingrepen (dat soort bedoel ik mee dat je iets aan je lichaam verandert, maar aangezien deze ingreep ook noodzakelijk kan zijn wil ik het geen cosmetische ingreep noemen) en ben ook een beetje bang dat ik er misschien toch spijt van krijg (de gedachte van: ik heb ze nou eenmaal/ze zijn van mij enz...)
Dus graag mensen met ervaringen of mensen die iemand kennen die het heeft laten doen.
En waarom je het zou af- of aanraden.

B.v.d.
Ireentje
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 02:26
dystopia
dystopia is offline
Je bent 17. Je bent pas uitgegroeid als je rond de 20 bent. Het is gevaarlijk om dat soort grote veranderingen aan te brengen aan je lichaam terwijl je nog in de groei bent! Je kunt bijv. een scheve kun je krijgen!
Oud 01-07-2001, 10:14
Snufje
Snufje is offline
Ik zou er mee wachten als ik jou was.
a. tot je helemaal zeker bent
b. tot je helemaal uitgegroeid e.d. bent!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 13:00
Verwijderd
Ik was sowieso van plan om te wachten tot ik uitgegroeid ben.
Maar ik wil er nu al goed over nadenken, dus wilde ik graag voor- en nadelen weten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 13:43
cybahgurl
cybahgurl is offline
als je in de nieuwste ONE kijkt dat blad weetjewel, daar staat nu een heel stuk over borstverkleining(en vergroting) in, ook de voor en de nadelen
Oud 10-07-2001, 15:55
Je borsten groeien ongeveer tot je 20e, maar ik denk dat er (je bent 17) niet veel meer bij zou komen. Toch moet je nog wachten tot je tot een eventuele verkleining over zou gaan, omdat het nog niet helemaal uitgegroeid is en omdat je nog tijd hebt om erover na te denken. Heb je lichamelijk last van je borsten (denk aan rugpijn enz)?

Cat
Met citaat reageren
Oud 11-07-2001, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Darkcat schreef:
Heb je lichamelijk last van je borsten (denk aan rugpijn enz)?

Cat

Ik heb wel rugklachten maar ik weet niet of dat door m'n borsten komt (de huisarts zei van niet, maar die doet sowieso niet veel voor me).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2001, 17:28
nivava
nivava is offline
een meisje uit mijn klas (18) heeft het ongeveer 3mnd. geleden gedaan. Ze heeft in het begin heel erg veel pijn gehad. Ze heeft ook een week ofzo plat op bed gelegen, nu doet het nog steeds wel een beetje pijn, maar ze is er erg trots op en het is allemaal heel goed verlopen.

Oud 11-07-2001, 19:11
a girl
a girl is offline
Citaat:
nivava schreef:
een meisje uit mijn klas (18) heeft het ongeveer 3mnd. geleden gedaan. Ze heeft in het begin heel erg veel pijn gehad. Ze heeft ook een week ofzo plat op bed gelegen, nu doet het nog steeds wel een beetje pijn, maar ze is er erg trots op en het is allemaal heel goed verlopen.

[offtopic, sorry] hoe kun je erelid worden?? [/offtopic, sorry]

de nadelen: vooral dat het veel kost denk ik, en ik denk dat je der ook littekens van over kunt houden (bij vergroting in ieder geval... heel lelijk). Je moet maar es kijken hoelang het duurt bij jou voordat een gewoon litteken weggaat/vervaagd...
Der zijn vast nog veel nadelen aan, maar daarvoor zou je best professioneel advies vragen... voordat je een beslissing maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 04:23
Verwijderd
In een paar Fancy's geleden stond een verhaal van iemand die een borstverkleining heeft gehad, maar ik weet het nog steeds niet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 13:33
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef:
[offtopic, sorry] hoe kun je erelid worden?? [/offtopic, sorry]
Door live reclame te maken voor s.com, maar nivava zal waarschijnlijk tot in de verre toekomst het enige erelid blijven. Tis wel een laat antwoord, maar beter laat dan nooit, toch?

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (21-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 13:34
Verwijderd
Citaat:
tomtommertje schreef:
In een paar Fancy's geleden stond een verhaal van iemand die een borstverkleining heeft gehad, maar ik weet het nog steeds niet

Je bent ook nog steeds niet uitgegroeid, dus je hebt nog even de tijd om er over na te denken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten