Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 06:46
punkyfish
punkyfish is offline
In elk vrouwenblad (Margriet/Libelle) kom je het tegen; onthaasten, tot rust komen in deze drukke maatschappij. Wat doe jij om tot rust te komen? Ga je elke dag even wandelen of lees je een ontspannen boek? Of doe je er helemaal niks aan en ga je telkens maar door en door totdat je niet meer kan? Vertel!
Oud 14-10-2002, 06:59
ZHAzha
ZHAzha is offline
Als het mij eventjes teveel wordt koop ik de yes.. laat ik het bad vollopen.. zet kaarsjes op de badrand en wierrook op.. en ga ik een uurtje lezen ..
Oud 14-10-2002, 07:46
SuuS
SuuS is offline
pfff ik weet niet wat ik doe; ik denk dat ik dan altijd gewoon lekker in bad ga zitten ja Of winkelen kan ook nog wel eens goed helpen; vooral met m'n papa's knip
Faery
Faery is offline
Joint.
qghp
qghp is offline
ik ga achter de computer zitten , ik weet niet waarom maar daar word ik gewoon heel rustig van
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:48
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Joint.
Oud 14-10-2002, 07:49
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Ja, probeer het door die knipoog ma ar niet onschuldiger te laten lijken dan het is. Face it, iets groens roken willen we eigenlijk allemaal wel.
Oud 14-10-2002, 08:18
the exploding boy
the exploding boy is offline
Op m'n kamer muziek luisteren of in bad gaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:19
rodina
rodina is offline
In bad gaan, of buiten rondjes lopen naar de sterren kijken oid
Oud 14-10-2002, 08:25
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Veel van bovengenoemde dingen, in bad gaan, stukje skaten enz.

En gewoon muziek opzetten en lekker gaan lezen
Oud 14-10-2002, 09:52
Verwijderd
Blowtje roken, uitslapen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 09:54
Lievelotje
Lievelotje is offline
ik ga de goegemeente weer over me heen krijgen, ik voel het, maarruh een beetje masturberen wil nog wel eens helpen...
Oud 14-10-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Lievelotje schreef:
een beetje masturberen wil nog wel eens helpen...
ben ik wel met je eens

enne verder beetje muziek maken/tekenen, of nixen...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:00
mood indigow
mood indigow is offline
jointje roken..

of gewoon chillen op me kamer met muziek en btje wierook aan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:12
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Naar buiten, het bos in. Weg van alles en iedereen en waar je helemaal niets hoeft te zijn, aangezien je dan eventjes voor niemand bestaat.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:30
Stevill
Stevill is offline
Skaten
muziek maken
diablo 2
Oud 14-10-2002, 10:35
Esmée
Esmée is offline
Lezen doe ik op zich veel, maar als ik onrustig ben en tot rust wil komen moet ik niet gaan lezen, dan word ik namelijk niet rustig en kan ik me toch niet concentreren op wat ik lees. Lezen moet ik doen als ik sowieso al rustig was
Verder gewoon relaxed filmpje kijken of zo op de bank, vriendinnen er bij, dan ontspan ik pas echt, niet dat het dan rustig wordt, maar dan ontspan ik wel in die zin dat ik even de 'boel' vergeet. Of even wat gaan drinken of zo in de stad, uit eten gaan, gewoon afleiding zoeken.
Ennn (klassieke) muziek luisteren, doe ik regelmatig, dat is de enige manier waarop ik m'n hoofd echt even helemaal leeg kan maken.
Ik ben niet iemand die een hele middag plat gaat liggen of zo, ben gewoon best wel actief en vaak als ik mezelf tot rust ga dwingen lukt het toch niet..
Oud 14-10-2002, 10:38
Roxy
Roxy is offline
ow dat heb ik altijd erg nodig...

paardrijden is voor mij een goede manier, ik kan niet piekeren als ik serieus en goed rijd dan concentreer ik me compleet op een ding... tis lichamelijk wel een inspanning maar geestelijk is het voor juist heel ontspannend...

een tijdje geleden deed ik ook heel vaak een in bed voor het slapen gaan een blowtje met een vaag muziekje, radiohead of tool of eels ofzow.. kweet nie waarom ik daar mee gestopt ben..

verder is muziek in het algemeen erg belangrijk voor mijn ontspanning kan ik ook zeg maar in verdiepen en nie meer piekeren enzow...

enuh het bos... als ik moet paardrijden dan wil ik wel eens expres een omweg maken door het bos en even ergens blijven zitten enzow... erg fijn..
Oud 14-10-2002, 11:01
Synonym
Synonym is offline
Dan doe ik de verwarming lekker aan op m'n kamer, ga op mijn bed zitten met veel kussens en ga een boek of tijdschrift lezen met op de achtergrond muziek van de Counting Crows... oja, gordijnen dicht en kaarsjes + wierook aan!
Oud 14-10-2002, 11:17
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Als het mij teveel wordt ga ik 's avonds naar Zandvoort. en dan 's nachts op het strand zitten op een bankie tot de eerste trein terug.. heeerlijk.. Of anders in het bos ofzo of gewoon ergens op een bankie waar het rustig is..
Oud 14-10-2002, 12:06
punkyfish
punkyfish is offline
Zelf merk ik dat ik het veel te druk heb, waardoor ik erg moe en emotioneel word, en dus moet ik vaak 'rust nemen'.

Ik vind het heel fijn om in een heerlijk warm bad te gaan en dan gewoon mijn gedachten de vrije loop te laten.
Soms ga ik naar buiten een stukje wandelen, maar dat doe ik eigenlijk minder vaak dan ik zou willen, meestal ben ik daar dan weer net iets te moe voor.
Voordat ik ga slapen ga ik altijd eerst wat schrijven, maakt niet uit wat, iig niet iets waar ik heel erg bij na moet denken, daarna pak ik een leesboek (vaak voor school) en zo word ik rustiger en kan ik uiteindelijk gaan slapen.
Relaxed een filmpje kijken in een trainingsbroek met de verwarming op heel hoog is ook altijd fijn, ga ik dadelijk doen, want ik ben alleen thuis .
Écht rustig word ik als ik met mijn vriend in bed lig, gewoon een beetje praten, lekker warm...
Oud 14-10-2002, 12:27
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
naar het strand om daar even een stukje te wandelen, naar john lennon luisteren
Oud 14-10-2002, 12:45
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
muziek, en als ik er behoefte aan heb me ff ergens helemaal op afreageren
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:58
Roos
Roos is offline
Ik fiets elke dag een half uur door het park. Als het niet regent ( ) is dat echt prachtig, al die kleuren en die geur van pasgemaaid gras.. kom je niet vaak tegen hier bij Rotterdam. Daar kan ik echt rustig van worden, ookal heb ik een drukke dag voor de boeg.
Verder kan ik echt tot rust komen als ik een uurtje achter de piano zit. M'n piano heeft zo'n mooi geluid.. echt prachtig. Of ik zet gewoon classicFM op, werkt ook.
Oud 14-10-2002, 13:00
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Ik kom tot rust door een setje platen te draaien..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 13:02
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Door te gaan tarinen in het bos of muziek luisteren en dan in mijn dagboek geval achtig iets te gaan tekenen
Oud 14-10-2002, 13:06
Black Bird
Black Bird is offline
Dan ga ik naar Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:09
Verwijderd
hmm ik ga muziek luisteren...of een boek lezen...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:01
Blubje
Blubje is offline
meestal ga ik dan slapen...eerst gewoon ff lekker douchen/in bad, muziekje luisteren en langzaam aan naar bed gaan en dan lekker slapen, dan ben ik wel weer uitgerust
Oud 14-10-2002, 14:05
Gwen.
Gwen. is offline
Ik haast me teveel. Ik werk en werk en ga naar school en ga wat drinken en druk druk druk. Als ik heel moe ben ga ik slapen. En dat is helemaal niet goed. Ik kan het beste lekker thuis blijven, wat tv kijken, tekenen en muziek luisteren en op een normale tijd gaan slapen en opstaan.
Oud 14-10-2002, 15:06
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Gitaar spelen, muziek luisteren, schrijven, lezen,...

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:26
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
muziek luisteren...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:42
Mysterons
Mysterons is offline
muziek luisteren, in bad gaan, wierook, niks doen, alleen denken.., met iemand praten .

maar ik denk dat ik met slapen toch het meest tot rust kom
Oud 14-10-2002, 15:44
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Ja, probeer het door die knipoog ma ar niet onschuldiger te laten lijken dan het is. Face it, iets groens roken willen we eigenlijk allemaal wel.
ach man.. k bedoel.. he.. wat lul je nou
Oud 14-10-2002, 17:04
Verwijderd
Ohh, zoveel. Ik ben over 't algemeen heel snel gestresst en wil alles vlug-vlug-vlug, waardoor ik heel slecht kan slapen, en eerst gewoon niet tot rust kon komen. Mediteren, yoga-oefeningen wil daar nog weleens bij helpen. Verder.. gewoon, hangen, met een paar vrienden, beetje slap lullen, filmpje kijken, beetje bellen, hond uitlaten (JA!), naar het strand gaan (Hoewel dat niet altijd even ontspannend is ), stuk joggen, dansen!, paardrijden.. Muziek luisteren en in het donker liggen doe ik ook constant als ik tot rust moet komen. Trek me de laatste tijd ook steeds vaker terug op school om even ergens rustig te zitten enzo, ben weer veel te gestresst bezig.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
leuke topic!

heb nu alleen geen tijd om verder te reageren vanavond 'onthaasten' , hmm hoe? lekker eten (wordt moeilijk, geen geld dus wordt pasta denk ik zonder verse ingredienten ofzo) en dan lekker muziekje aan, glaasje wijn erbij, voetenbadje enzo lalala
Oud 14-10-2002, 19:05
a new noise
a new noise is offline
ik vind nauwelijks rust.....fokked up , i know...

maar beetje afreageren in de vorm van drums werkt wel
Oud 14-10-2002, 19:54
cin-D
cin-D is offline
trainen, met gewichten en touwtje springen enzo ben bezig m'n conditie weer beetje omhoog te krijgen en het kost wat moeite om je er toe te zetten maar als je eenmaal bezig bent is het heel chill, het geeft mij ook veel nieuwe engergie
Oud 14-10-2002, 20:02
Verwijderd
Ik vind rust een modewoord net als het woord stress. "Oohh ik heb rust nodig, veel te veel stress aan mijn hoofd" etc. etc.

Doordeweeks leer je/werk je in het weekend iets minder en doe je wat leuks. Dan blijf je wel in balans, om ook maar met een mooi modewoordje te spelen

Even wat toevoegen: Je moet het woord rust nu wel in de context van de bladen trekken, ook zoals jij het dus beschrijft ("Wat doe jij om tot rust te komen").

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 20:34
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
dan pak in de Crossmotor en ga ik ff crossen.....vaag, maar daar wor ik rustig van
Oud 14-10-2002, 21:01
Quiana
Quiana is offline
Ik fiets door de duinen,
ga op het strand naar de zee liggen luisteren,
of heel hard sprinten..
Als ik niet naar buiten ga, keihard muziek luisteren,
helemaal ontspannen
Oud 14-10-2002, 21:03
]{ing
]{ing is offline
*grinnik*

mja,op de eerste plaats muziek luisteren,jointje roken, boek lezen, film kijken, foto's bekijken, en ik houd ook van lang uitslapen..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:07
Vice
Vice is offline
helemaal niks doen
Oud 15-10-2002, 01:11
maar
maar is offline
Zonnen buiten is heel ontspannend, hetzelfde geldt voor sauna/stoombad. Als dat allemaal niet kan, zet ik een klassiek muziekje op en blader ondertussen in een simpel tijdschriftje o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 08:46
martijn1985
martijn1985 is offline
een eind gaan lopen doe ik regelmatig (hoewel het met dit weer nou niet echt lekker is) en dan blijf ik ook zo een uur, anderhalf uur weg. Muziek mee en gewoon nergens aan denken
Oud 15-10-2002, 15:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Tijdschrift lezen, douchen, slapen, knuffelen, winkelen, muziek...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 15:04
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
dan ga ik m'n warme bedje liggen.. echt goddelijk is dat.. of een beetje stom tv kijken.., als er wat leuks is dan ( meestal niet )
Oud 15-10-2002, 18:12
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
in een stompzinnig blad lezen (breakout ofzo).. beetje 't forum doorlezen.. gitaar spelen.. met m'n vriendin sms'en.. lang douchen.. op m'n bed zappen.. uhm... tja
Oud 15-10-2002, 18:16
angel_undercover
angel_undercover is offline
Muziek, of fietsen door het boerenlandschap hier..
Oud 15-10-2002, 18:38
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
dan ga ik slapen :/ of de muziek aan en gewoon liggen op mn bed en niks doen en aan niks denken..of juist aan iets (of iemand ) leuks
Reageren

Regels voor berichten