Advertentie | |
|
![]() |
|
Er geldt dus blijkbaar dat de breedte 10 moet zijn. Wat is de lengte van het vel en waar moet de rechterbenedenhoek tegen de bovenkant van het blad terecht komen? Als deze gegevens bekend zijn kun je berekenen hoe lang de vouw is, anders niet.
||
Citaat:
- vouw hem - neem een lat - meet - ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De maten van 1 A4 zijn 210 x 297 mm
Die 210 moet je dus hebben, dat is de lengte van zijde x, zeg maar Omdat de beide andere hoeken 45 graden zijn, zijn de 2 zijden die de rechte hoek vormen, net zo lang. dus 2 zijden van 210 210 [kwadraat] + 210 [kwadraat] = x [wortel] x = y Of ik heb het helemaal fout... [edit] Oh w8, de uitkomst moet 10,28 zijn. 10,28 [kwadraat] = 105,67 105,67 : 2 = 52,84 [wortel] 52,84 = y1 y1=y2 ... |
![]() |
|
Ja, het is een serieuze vraag.Ik heb ze reeds zelf opgelost en mijn uitkomst stemt overeen met die uit het boek dus het klopt.Er is geen gegeven vergeten . Doch, de bijgevoegde tekening die in mijn boek staat kon ik niet bijvoegen daar ik geen lid ben.Ik kan je de volledige oplossing dus niet mailen, tenzij je mij je e-mailadres geeft, dan scan ik de tekening in en geef ik de berekening hoe het moet.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geef zelf bijles in wiskunde, fysica en scheikunde per e-mail. Mocht je daar toevallig belangstelling voor hebben, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Help help! lella_fatoesha | 6 | 19-01-2005 19:30 |