Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 13:56
snoephond
Een rechthoekig blad papier wordt zo gevouwen dat de rechterbenedenhoek tegen de bovenkant van het blad komt en maakt er een hoek van 45 graden of Pi/4 rad mee. bereken de lengte van de vouw .

Hoe moete da doeeeeeeennnnnnnn ????
Zet me op weg aub. De uitkomst zou 10,28 moeten zijn, hoe komde daaraan ?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2002, 14:11
Verwijderd
Wat voor papier? 7.27cm zegt me weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 20:24
snoephond
Tot zover was ik ook al geraakt dat de schuine zijde dan Xã2 is als je de ene zijde x noemt (de andere is dat dan ook) , het andere stuk van de breedte is dan 10-X zodat de schuine zijde van de linker rechthoekige driehoek (10-X)ã2 is. (Pythagoras) Zou je de berekening volledig kunnen uitschrijven tot aan de uitkomst als dat kan ??
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 12:42
Verwijderd
Geef eens de volledige vraag, wil je.

Citaat:
Een rechthoekig blad papier wordt zo gevouwen dat de rechterbenedenhoek tegen de bovenkant van het blad komt en maakt er een hoek van 45 graden of Pi/4 rad mee. bereken de lengte van de vouw .

Je vouwt hem dus. Hoe kom je aan 10 - X?

We spreken over een rechthoekig blad papier en een rechterbenedenhoek. Dan krijg je toch zoiets:

[img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/vouw.gif[/img]

*?*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:28
mathfreak
mathfreak is offline
Er geldt dus blijkbaar dat de breedte 10 moet zijn. Wat is de lengte van het vel en waar moet de rechterbenedenhoek tegen de bovenkant van het blad terecht komen? Als deze gegevens bekend zijn kun je berekenen hoe lang de vouw is, anders niet.
Oud 14-09-2002, 11:53
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
snoephond schreef:

- neem een blad
- vouw hem
- neem een lat
- meet
-
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 10:46
Verwijderd
De maten van 1 A4 zijn 210 x 297 mm
Die 210 moet je dus hebben, dat is de lengte van zijde x, zeg maar

Omdat de beide andere hoeken 45 graden zijn, zijn de 2 zijden die de rechte hoek vormen, net zo lang.

dus 2 zijden van 210

210 [kwadraat] + 210 [kwadraat] = x

[wortel] x = y

Of ik heb het helemaal fout...

[edit]

Oh w8, de uitkomst moet 10,28 zijn.

10,28 [kwadraat] = 105,67

105,67 : 2 = 52,84

[wortel] 52,84 = y1

y1=y2

...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:46
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
Als de vraag over het 10 bij 10 blaadje en seriuze vraag was, wat was de berekening en welk gegeven werd hierbij vergeten?
Oud 27-09-2002, 18:28
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
[Pierewiet] schreef:
Als de vraag over het 10 bij 10 blaadje en seriuze vraag was, wat was de berekening en welk gegeven werd hierbij vergeten?
Deze vraag komt me bekend voor, volgens mij heb ik die een keer gelezen/gedaan bij een info-boekje voor een wiskunde-b-olympiade
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 23:21
snoephond
Ja, het is een serieuze vraag.Ik heb ze reeds zelf opgelost en mijn uitkomst stemt overeen met die uit het boek dus het klopt.Er is geen gegeven vergeten . Doch, de bijgevoegde tekening die in mijn boek staat kon ik niet bijvoegen daar ik geen lid ben.Ik kan je de volledige oplossing dus niet mailen, tenzij je mij je e-mailadres geeft, dan scan ik de tekening in en geef ik de berekening hoe het moet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 23:25
snoephond
trouwens, er staat nergens dat dat blad 10 BIJ 10 is, enkel de breedte is 10, de lengte is niet gegeven. Tis ni gemakkelijk om op te lossen zn, zelfs ni voor mij die practisch alle vraagstukken rechthoekige driehoek op kan lossen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 11:18
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
snoephond schreef:
Ja, het is een serieuze vraag.Ik heb ze reeds zelf opgelost en mijn uitkomst stemt overeen met die uit het boek dus het klopt.Er is geen gegeven vergeten . Doch, de bijgevoegde tekening die in mijn boek staat kon ik niet bijvoegen daar ik geen lid ben.Ik kan je de volledige oplossing dus niet mailen, tenzij je mij je e-mailadres geeft, dan scan ik de tekening in en geef ik de berekening hoe het moet. Trouwens, er staat nergens dat dat blad 10 BIJ 10 is, enkel de breedte is 10, de lengte is niet gegeven.
Je kunt eventueel via e-mail met Tampert contact opnemen zodat hij jouw ingescande tekening met de bijbehorende berekening hier in de topic kan plaatsen. Misschien is het een idee om alsnog lid te worden, zodat je in ieder geval de gelegenheid hebt om je eigen replies aan te passen en zo nodig te verwijderen indien dat noodzakelijk mocht zijn.
Ik geef zelf bijles in wiskunde, fysica en scheikunde per e-mail. Mocht je daar toevallig belangstelling voor hebben, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Reageren

Regels voor berichten