Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 15:57
Verwijderd
heeeyz,

ik schrijf dus echt slordig, nu zijn de leraren het beu en hebben ze in een vergadering afgesproken dat alles wat ze neit van me kunnen lezen (wat dus al best wel snel is) meteen fout word gerekent. OK, dat sna ik en ben dus oop proefwerken netter gaan schrijven. Maar, nu zat ik zorige week in klasm komt de leraar eraan pakt me schrift en zegt van: volgende week heb je dit netjes geschreven. ikke dus: Nee. dus vandaag kijkt hij, natuurlijk niet netjes enzo, moet ik naar onze coordinator om me te melden, deed ik dus en ze gaan het er nu over hebben of ik iets moet doen...

...nu denk ik van: waarom netjes schrijven in mijn eigen schrift als hun het toch niet hoeven te lezen???

Wat vinden jullie hier van???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 16:55
Balance
Balance is offline
tja, bij ons is dat ook zo.

ik heb ooit in groep 3 al extra oefeningen moeten doen, zodat ik netter ging schrijven. Dat heeft wel resultaat gehad, want dan grijp je in, net nadat je hebt leren schrijven.

ik kan begrijpen dat 't lastig is om nu nog netter te gaan schrijven, maar op zich wordt 't voor een leraar ook niet te doen natuurlijk wanneer iemand met een handschrift komt wat ie niet kan ontcijferen. En in je schrift: nou ja, bij ons mogen docenten altijd gewoon controle doen, of je je huiswerk wel af hebt. Dan moeten ze het dus wel kunnen lezen, anders kunnen ze dat uiteraard ook niet controleren.

En de regel dat als iets niet te lezen is, dat 't meteen fout is op een proefwerk, is d'r bij ons al vanaf de eerste klas.
Oud 28-10-2002, 16:59
utopian me
utopian me is offline
tsssk! dat met die proefwerken kan ik goed begrijpen, ik zou het zeker niet anders doen als leraar, maar in de schriften?? dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk stom. je kunt er toch altijd wel iets uithalen?? en in het schrift schrijf je tenslotte voor jezelf, dus als je er zelf maar wat aan hebt. dat de leraar je huiswerk controleert snap ik, maar aangezien je daarin niet voor hem schrijf vind ik niet dat hij dan iets over je handschrift mag zeggen.
(maargoed, wie ben ik )
bij ons op school was dat (gelukkig) ook niet.
Oud 28-10-2002, 17:26
Verwijderd
Zolang je het zelf kunt lezen lijkt het me in je schrift geen probleem. Als je slordig schrijft, kost het vaak veel meer tijd om net te schrijven, en die tijd kun je wel beter gebruiken. Ga eens met die coordinator praten en vraag hem wat het probleem voor docenten is als jij een slordig schrift hebt ed. Dat ze het op toesten moeten kunnen lezen snap ik wel. Jij doet een stapje in hun richting (netjes schrijven op toetsen), mogen zij het ook in die van jou doen (voor jezelf leesbaar bij werk dat anderen niet hoeven te lezen).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:29
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik schrijf ook heel slordig en ik zou het ook niet pikken als ik netkes moest werken in mijn schrift. Op toetsen probeer ik mijn handschrift wel wat leesbaarder te maken, maar bij mijn huiswerk zeker niet. Maar ik snap de bedoeling van die leraar wel, hij wil jou laten wennen aan net schrijven, zodat het je op toetsen minder tijd kost.
Oud 28-10-2002, 20:47
Verwijderd
Ik schrijf ook heel slordig, ik doe meer mijn best net te schrijven op proefwerken en s.o.'s enz. Mij wordt ook heel vaak gevraagd of ik niet wat netter kan schrijven in mijn schriften, dat vind ik dan ook nog niet zo'n probleem. Maar om dan gelijk te zeggen schrijf maar opnieuw en nou netjes, en anders naar de afdelingscoordinator vind ik nou wel erg ver gaan, er kan toch normaal over worden gepraat?
Een keer ben ik wel zo kwaad geworden! Toen had ik een 1 (jawel) voor mijn schrift scheikunde (hele cijfer een punt naar beneden et cetera). Ik krijg dus dat schrift terug, ik een beetje kwaad, maar ik hield me maar in, komt ineens die trut na de les naar me toe, "Na de vakantie is het helemaal netjes, en anders zal ik maatregelen nemen". Dat vind ik dus echt te ver gaan! Eerst een 1 geven, en dan ook nog over laten doen. Net of ik al niet genoeg ben gestrafd.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Een leraar heeft ooit m'n schrift verscheurd omdat-ie mijn huiswerk niet netjes vond. (En et was wiskunde, en getalletjes zijn sowieso nog wel te lezen...) Anyway, conrector was het met em eens, ik heb de boel - met protest - netjes overgeschreven en toen nooit meer last van gehad. Eigen werk is eigen werk en zolang te zien is dat je het huiswerk daadwerkelijk gemaakt hebt en niet expres slordig gedaan hebt, hoort m.i. de leraar daar geen probleem van te maken. Op proefwerken moet je natuurlijk altijd leesbaar schrijven, maar dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 09:58
Verwijderd
Ik heb wat problemen met mijn ogen, waardoor ik gewoon niet goed netjes kan schrijven. Op de basisschool moesten we altijd aan elkaar schrijven, met vulpen. Dat lukte me gewoon niet, aan elkaar schrijven was afschuwelijk en met vulpen vlekte ik bij het leven. Nou ja, de leraar was dat zat en dus mocht ik met een balpen schrijven. Ik heb toen een eigen handschrift ontworpen, niet langer echt meer aan elkaar. Maar goed, dat is in de loop der jaren wat veranderd. Op de middelbare school schreef ik vrij klein (indicatie: wanneer een gemiddelde schrijver op een proefwerk 2 A4'tje vol schrijft, heb ik er drie kwart...) maar goed, daar had niemand problemen mee...

In je schrift moet je gewoon zo schrijven als je zelf wil, dat gaan leraren niets aan. Maar op proefwerken wel gewoon netjes schrijven
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:47
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik kan gewoon niet schrijven, dus ze moeten niet zeiken
Oud 03-11-2002, 21:29
Mattaba
Mattaba is offline
Ik maak er in mijn schriften ook altijd een zootje van, gelukkig krijg je bij ons niet op je donder, ze zeiken alleen een beetje.
Als ik een rep heb dan schrijf ik leesbaar, maar dan doe ik er wel langer over en die tijd heb je nie altijd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:03
Sommetje
Sommetje is offline
Dat je op je proefwerk (dossiertoets, so'tje or whatever) netjes moet schrijven, vind ik niet vreemd en dat lijkt me ook een redelijke eis. Maar wat je in je schrift schrijft en hoe is toch echt is eigen zaak en verantwoordelijkheid.
Oud 04-11-2002, 18:04
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
triple-X schreef:

...nu denk ik van: waarom netjes schrijven in mijn eigen schrift als hun het toch niet hoeven te lezen???

Wat vinden jullie hier van???
...........als ZIJ het toch niet hoeven lezen?
Oud 04-11-2002, 18:07
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
perseus schreef:
Net of ik al niet genoeg ben gestrafd.
gestraft
Oud 04-11-2002, 18:56
Verwijderd
Op een proefwerk vind ik het wel logisch, maar dat je nou in je schrift ook al netjes moet gaan werken. Als je het zelf kunt lezen is er toch niets aan de hand?!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
gestraft
Damn, you got me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten