Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 19:30
Verwijderd
M'n vader heeft laatst een Lexmark X70 gekocht, dit is een printer, scanner en kopieerapparaat in één. Nadat ik 'm geïnstalleerd had, wat overigens zonder problemen ging, werkte het apparaat zelf goed. Hij print, scant en kopieert.

Er is alleen één probleem met het printen. Bij bepaalde programma's print hij wel, bij andere programma's print hij niet. Een voorbeeld: in IE,Opera en Kladblok print hij wel, maar zodra ik een word of wordpad bestand wil uitprinten, doet hij het niet. Ook een testpagina afdrukken gaat gewoon goed.

Er komt geen foutmelding ofzo, hij doet gewoon niets. Als ik opdracht tot printen geef, zie je wel dat hij de pagina's naar de printer stuurt om ze af te drukken, maar dan gebeurt er verder niets.
Voor zover ik kan zien, zijn de print instellingen van Word en Wordpad goed.
Hoe kan ik dit oplossen??

Ik gebruik een Pentium 3 450 Mhz, 64 Mb RAM met Windows 98 (1e editie).

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 12:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 11:07
erhen
erhen is offline
Hoe is hij aangesloten ?
Parallel, printserver, UTP of USB ?
Oud 27-10-2002, 17:58
Verwijderd
Citaat:
erhen schreef:
Hoe is hij aangesloten ?
Parallel, printserver, UTP of USB ?
Hij is aangesloten met USB.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:25
erhen
erhen is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Hij is aangesloten met USB.
There you've got the problem...
Probeer het eens met een paralelle kabel, de meeste windows versie werken dan wel wat beter mee, net als sommige progsels

(win 98 1e editie houdt niet van USB app, 2e editie al iets beter, maar wil je veilig zijn moet je naar 2k upgraden (en niet naar M(eer)E(llende)))
Oud 27-10-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
erhen schreef:
There you've got the problem...
Probeer het eens met een paralelle kabel
Deze printer werkt helaas alleen maar met USB..

Citaat:
erhen schreef:
(win 98 1e editie houdt niet van USB app, 2e editie al iets beter, maar wil je veilig zijn moet je naar 2k upgraden (en niet naar M(eer)E(llende)))
En ik wilde net naar ME gaan upgraden
Maar 2000 is toch NT gebaseerd? Dat heeft toch als nadeel dat een groot aantal programma's er niet mee overweg kan? Een vriend van me heeft ook win 2000, en een groot aantal games en programma's kan daar niet mee overweg..

'k zal dan iig naar 2e editie gaan upgraden.
XP Pro heb ik hier ook liggen, kan ik dan beter naar XP Pro gaan, voor nog betere USB ondersteuning??

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:59
erhen
erhen is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Deze printer werkt helaas alleen maar met USB..
En ik wilde net naar ME gaan upgraden
Maar 2000 is toch NT gebaseerd? Dat heeft toch als nadeel dat een groot aantal programma's er niet mee overweg kan? Een vriend van me heeft ook win 2000, en een groot aantal games en programma's kan daar niet mee overweg..

'k zal dan iig naar 2e editie gaan upgraden.
XP Pro heb ik hier ook liggen, kan ik dan beter naar XP Pro gaan, voor nog betere USB ondersteuning??
XP Pro is ook een mogelijkheid maar ik noemde het hier niet omdat ik er zelf niet al te beste ervaringen mee heb.
Er zijn idd meer games die moeite hebben met 2k als met xp, maar aangezien in in mijn vrije (en niet vrije) tijd toch haast alleen maar programmeer maakt het mij niet zo vreselijk veel uit.

2k is idd NT based, net als XP...

Qua USB ondersteuning maakt het met de legale sp's niet zoveel uit meer...
maar als je met XP en de SP's gaat werken, lees dan in ieder geval de 'gebruikersovereenkomst' nog eens een keertje en let eens op veranderingen

Welke programma's dan, ik moet eigenlijk de eerste nog tegenkomen (die ik ook echt gebruik) ?
Oud 28-10-2002, 12:42
Verwijderd
Windows 2000 trekt me toch niet echt, ik ga dan toch maar naar XP toe. Hopelijk doet de printer het dan wel bij alle programma's, en anders, tja, dan is het gewoon jammer maar helaas. iig bedankt voor je uitleg!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten