Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 08:33
guesst
guesst is offline
Hai beste mensen,

Gisteren kwam mijn moeder met het slechte nieuws dat haar beste vriendin plotseling is overleden aan een hersenbloeding. Ik schrok hier natuurlijk onwijs van..maar nu gaat mijn vader de komnde week naar het buitenland voor zijn werk, wat hij niet kan afzeggen, en zit ik alleen thuis met mijn moeder.

Op zich geen probleem, maar ik heb het zelf onwijs druk met school, tentamens.. Nu heb ik dus het gevoel dat ik m'n moeder dan niet genoeg aandacht geef ofzo, maar ik moet ook gewoon leren.. Ik ga wel mee naar die begrafenis natuurlijk maar toch vind ik het allemaal vervelend. Verder ga ik proberen of m'n broer ook naar huis kan komen en evt. mee wil naar die begrafenis.

Wat zouden jullie doen? Btje rare vraag misschien maar ik ervaar dit allemaal ook als 'vreemd' en niet goed weten wat te doen!

Hopelijk kunnen jullie me er een btje mee helpen..

Greeetzz Guesst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 10:17
mausi
mausi is offline
Er met je moeder over praten. Zeg dat je er echt heel erg graag voor haar wilt zijn, maar dat je op dit moment ook erg belangrijke dingen op school hebt. Zeg dat je je best zal doen om het te combineren (bijvoorbeeld de hele dag leren en 's avonds samen met je moeder op de bank ofzo).
Ze snapt het heus wel, ze is je moeder, en zo kan je alsnog, zoveel als je kan, voor haar klaar staan, en als dat dan heel eventjes niet kan weet ze in ieder geval waarom.
Ga geen dingen forceren en alles tegelijk proberen te doen, want dat werkt echt niet. Niet voor jou en niet voor je moeder.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:18
snoopy
snoopy is offline
je zou dit allemaal tegen je moeder kunnen zeggen. Dat je het heel moeilijk voor d'r vindt, dat ze 'alleen' is, en dat je er voor haar probeert te zijn, maar dat je wel tentamens hebt. Maar je moet toch niet de hele dag leren? Misschien kunnen jullie een middagje iets leuks gaan doen, ofzow...?
Ik zit trouwens met hetzelfde probleem. M'n vader is van de zomer overleden, en m'n moeder heeft het op het moment nogal moeilijk. Zit ik in m'n tentamenweek! En m'n broertje is een week weg met school... Nou ja.
Oud 06-11-2002, 10:53
Verwijderd
laat je moeder dit lezen, daarmee blijkt t dat je er moeite mee hebt en ze zal t dan ook wel snappen hoor, en weten dat je er echt mee zit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 12:41
dystopia
dystopia is offline
-> Psychologie
Oud 06-11-2002, 15:01
Quiana
Quiana is offline
Met haar praten als ze het moeilijk heeft,
een knuffel geven wanneer het niet meer gaat.
Steunen in die kleine dingetjes,
thee zetten, taakjes overnemen
zodat zij kan ontspannen,
extra lief tegen haar doen.
Juist die kleine dingetjes kunnen ontzettend helpen,
zoveel tijd kost dat niet.
Je kan dan dus wel je schoolwerk doen..
Met die kleine dingetjes laat je toch wel
zien dat je er voor haar bent,
dat ze echt wat aan je heeft..
Suc6 ermee..
Oud 06-11-2002, 15:27
wicce
wicce is offline
wat ik zou doen..
Met mijn moeder erover praten, hoe ze zich voelt en laten weten dat ik er voor haar ben als ze me nodig heeft.
er voor haar zijn hoeft niet te betekenen dat je 24 uur lang op haar lip zit of altijd iets met haar doet je kan ook af en toe even een knuffel geven of even een praatje maken. Leg haar uit dat je je tentamens moet leren..
Het belangrijkste is denk ik dat je moeder weet dat je er voor haar bent, je hoeft niet altijd bij aan aanwezig te zijn
Oud 06-11-2002, 16:33
Verwijderd
Ik reageer even vanuit mijn eigen ervaring... Ik zou er idd met m'n moeder over praten, haar zeggen dat ik het vervelend vind en dat ik er voor haar ben. Zo nu en dan extra lief tegen haar zijn en een extra knuffel geven, (tijdelijk ) niet zeuren over dingen enz. Je hoeft idd niet 24/7 op haar lip te zitten, maar als je graag bij haar wilt zijn, kun je misschien beneden bij haar in de buurt leren ipv op je kamer (als je dat normaal doet)?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:57
guesst
guesst is offline
Hey,

Bedankt voor de reacties

Ik denk dat m'n moeder het ook wel 'aanvoelt' .. Ze zei net nog dat ze me zo lief vindt nu enzo, en ik help dr ook wel, vraag naar dingen en help mee..
Ik vind het soms alleen zo moeilijk..het idee dat zij dr beste vriendin kwijt is vind ik een erg vervelend gevoel (zeker omdat ik het zelf ook totaal niet mee zou willen maken..maar dat wil denk ik niemand..)

Maar iig thnx voor de reacties!

Greetzz Guesst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten