Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 18:08
Verwijderd
hey,

'k weet dat dit onderwerp al vaak is geweest, maar tussen de zoekresultaten kon ik niet echt iets denderents vinden...

het zit dus zo: mijn vriend komt over aantal weekjes weer slapen. en ik ben nu aan de pil omdat dat mocht van mijn ouders.. en bij hem thuis mogen we altijd samen slapen. maar bij ons dus niet. en ik vroeg het net omdat ik dacht dat het nu wel zou mogen van ze. maar weer mocht het niet. maar als het nu niet mag? wanneer mag het dan wel? want ze weten heus wel wat we allemaal met elkaar uitspoken en dat kunne we ook overdag doen. want overdag zitten we altijd boven bij ons, omdat we ons dan uit kunne leven zeg maar omdat dat snachts niet kan.. (lekker ongezellig voor hun, maar hun eigen schuld) moeten ze ons maar samen laten slapen dan heb je dat niet.. dat heb ik ze ook verteld, maarja.. ze gaven er niets om want ze zijn het wel gewend..

hoe krijg ik mijn ouders nou zo ver dat we samen mogen slapen?

(we hebben ook een caravan achter de stal staan, waarin we zouden kunnen slapen (zit kachel in) voor als ze niet zouden willen dat we het boven hun kamer zoude doen, maar dat mocht dus ook niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 18:59
Yolcu
Yolcu is offline
Eerlijk gezegd denk ik, dat je kunt zeuren zoveel je wilt, maar dat je het toch niet voor elkaar gaat krijgen. Misschien kun je je er beter bij neerleggen, en laten zien dat je hun beslissing respecteert, door 's nachts niet bij elkaar te slapen. Je zegt zelf al, overdag ben je ook al heel de dag bij elkaar in jouw slaapkamer..
Oud 09-11-2002, 19:02
Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
hey,

'k weet dat dit onderwerp al vaak is geweest, maar tussen de zoekresultaten kon ik niet echt iets denderents vinden...

het zit dus zo: mijn vriend komt over aantal weekjes weer slapen. en ik ben nu aan de pil omdat dat mocht van mijn ouders.. en bij hem thuis mogen we altijd samen slapen. maar bij ons dus niet. en ik vroeg het net omdat ik dacht dat het nu wel zou mogen van ze. maar weer mocht het niet. maar als het nu niet mag? wanneer mag het dan wel? want ze weten heus wel wat we allemaal met elkaar uitspoken en dat kunne we ook overdag doen. want overdag zitten we altijd boven bij ons, omdat we ons dan uit kunne leven zeg maar omdat dat snachts niet kan.. (lekker ongezellig voor hun, maar hun eigen schuld) moeten ze ons maar samen laten slapen dan heb je dat niet.. dat heb ik ze ook verteld, maarja.. ze gaven er niets om want ze zijn het wel gewend..

hoe krijg ik mijn ouders nou zo ver dat we samen mogen slapen?

(we hebben ook een caravan achter de stal staan, waarin we zouden kunnen slapen (zit kachel in) voor als ze niet zouden willen dat we het boven hun kamer zoude doen, maar dat mocht dus ook niet)
Ik zou eerst is vragen WAAROM het niet mag...
Probeer ze uit te leggen dat je heel veel om hem geeft en dat je het gewoon fijn vind als hij 's-nachts naast je ligt zeg gewoon dat je vind dat jullie inmiddels na al zo'n lange tijd wel behoefte hebben aan meer privacy en tijd samen...hopelijk dat dat helpt
Owja wat je ook kan vragen is waarom dat het bij hem wel mag dat je je afvraagt wat precies het verschil is
maak jezelf niet kwaad probeer rustig te blijven want dat werkt het beste
Heel veel succes,
Philip
Oud 09-11-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Eerlijk gezegd denk ik, dat je kunt zeuren zoveel je wilt, maar dat je het toch niet voor elkaar gaat krijgen. Misschien kun je je er beter bij neerleggen, en laten zien dat je hun beslissing respecteert, door 's nachts niet bij elkaar te slapen. Je zegt zelf al, overdag ben je ook al heel de dag bij elkaar in jouw slaapkamer..
ja maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo leuk om altijd op mijn slaapkamer te zijn, met de gedachte dat ze elk moment binnen kunnen wandelen.. ik vind het veel fijner snachts.. is ook veel intiemer... ik accepteer het nou al een jaar.. en zo kom ik gewoon nix verder
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
Ik zou eerst is vragen WAAROM het niet mag...
ze vinde me nog altijd te jong
Probeer ze uit te leggen dat je heel veel om hem geeft en dat je het gewoon fijn vind als hij 's-nachts naast je ligt zeg gewoon dat je vind dat jullie inmiddels na al zo'n lange tijd wel behoefte hebben aan meer privacy en tijd samen...hopelijk dat dat helpt
geprobeert maar helpt niet
Owja wat je ook kan vragen is waarom dat het bij hem wel mag dat je je afvraagt wat precies het verschil is
zijn moeder is heel lief, en accepteerd dat wij privacy willen hebben. ze is zelf ook jong geweest weetje..
maak jezelf niet kwaad probeer rustig te blijven want dat werkt het beste
jah ik blijf hele tijd rustig maar dan wint ze altijd, en zo blijft het door gaan de volgende keer, en de keer daarop. dan komt er nooit schot in.. en als ik nu eens voor de verandering niet braaf doe dan snappen ze het tenminste
[/B]
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 21:51
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ga gewoon altijd bij hem slapen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef:
ga gewoon altijd bij hem slapen
nee kan ik niet maken voor mijn paardjes.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:30
DJken
DJken is offline
Je bent nog maar 15...
Oud 10-11-2002, 13:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
DJken schreef:
Je bent nog maar 15...
Dus?
Oud 10-11-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:
Dus?
ja vroeg ik me ook af.. ben trouwens wanneer hij er is 16...

denk je dat een meisje van 16 minder behoefte aan iemand heeft die snachts bij haar ligt enzo dan een 18 jarig of 20 jarig of 25 jarig persoon?

'k dacht het niet..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:

denk je dat een meisje van 16 minder behoefte aan iemand heeft die snachts bij haar ligt enzo dan een 18 jarig of 20 jarig of 25 jarig persoon?

'k dacht het niet..
inderdaad daar heb je helemaal gelijk in, het is sowieso heerlijk als je vriend naast je ligt ongeacht je leeftijd.

wat je verders kan doen weet ik niet, net doen alsof jullie naast elkaar in slaap zijn gevallen, dus met kleren aan niet met pyama enz.

misschien dat dat helpt ik zou t verders ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:08
Verwijderd
ja goed idee..hebben we al eens geprobeert bij mijn vriend thuis. en toen werkte het niet.. misschien werkt het bij mij thuis wel. maar ik geef het weinig kans
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:42
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Ik snap je ouders wel. Ik slaap als ik bij mijn vriend ben gewoon bij hem (hehe, hij woont op zichzelf ). Ik ben achttien en bij mij thuis mogen we niet samen slapen (na 20 maanden nog niet). Ik vind het wel logisch, het is toch hun huis en ze vinden het geen fijn idee om 's nachts te hoeven denken 'Hmm, Maureen en Mark zouden nu wel eens aan het ... ". Ik heb er respect voor. Des te spannender is het, als we bij hem thuis zijn. Trouwens, 's ochtend vroeg kruipen we wel lekker samen .
Oud 10-11-2002, 16:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
'Sister Bliz schreef:
Ik snap je ouders wel. ...
Ja maar Maureen, jou kamer is naast die van je ouders, en je bed kraakt als de nete
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

'k dacht het niet..
Nee, dat denk ik niet. Maar je moet eens proberen in de denkwereld van je ouders te kruipen. Zij zijn nog altijd verantwoordelijk voor jou. Ouders denken veelal erger dan het is, en zij willen echt niet dat hun 15 (dan 16) jarige dochter zwanger is.
Ik zou zeggen, praat daar over met je ouders. Vraag hen een reden waarom jullie niet mogen bij elkaar blijven slapen. En als het over seks of zwanger worden gaat, dan toon je maar aan dat er nog andere dingen zijn. Gewoon bij elkaar liggen enzo.
Oud 10-11-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Nee, dat denk ik niet. Maar je moet eens proberen in de denkwereld van je ouders te kruipen. Zij zijn nog altijd verantwoordelijk voor jou. Ouders denken veelal erger dan het is, en zij willen echt niet dat hun 15 (dan 16) jarige dochter zwanger is.
Ik zou zeggen, praat daar over met je ouders. Vraag hen een reden waarom jullie niet mogen bij elkaar blijven slapen. En als het over seks of zwanger worden gaat, dan toon je maar aan dat er nog andere dingen zijn. Gewoon bij elkaar liggen enzo.
ja maar in wat voor denkwereld moeten haar ouders dan zitten volgens jou, dat ze alleen s avonds zwanger kan worden en overdag niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ja maar in wat voor denkwereld moeten haar ouders dan zitten volgens jou, dat ze alleen s avonds zwanger kan worden en overdag niet?
Dat wilde ik er nog bijzeggen. Dat ze kan zeggen: " ik kan ook perfect in een bos zwanger worden". Maar ik heb dat maar verwijderd omdat zo'n antwoord het verkeerde effect had.
Dus ik zou dit maar niet doen, of je moet het met een zeer grote smile zeggen.
Oud 10-11-2002, 18:47
Verwijderd
ja maar kijk.... dat is het probleem niet...

want ik zou aan de pil gaan als dat mocht van mijn ouders.. nou een maandje geleden mocht dat... na 12 maande wachte..
en zij weten ook wel wat we dus gaan doen...
en daar geven ze dus verder ook niets om, want anders zou ze me niet aan de pil doen.

en ik zei ook al, we hebben een caravan waar we gerust in kunnen slapen.. dus ze zullen geen last hebben van een krakend bed of ons gepraat..

zei zeiken gewoon... waar zitten ze nou eigenlijk mee en als ik het vraag zegge ze dat ze geen zin hebben in geloop boven of gepraat (ik slaap boven hun)

dat is dus gewoon gezeik, want we kunnen in de caravan..

ik weet het niet meer hoor
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:42
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ja maar Maureen, jou kamer is naast die van je ouders, en je bed kraakt als de nete
Dat moest er weer even bij gezegd worden he lieverd.
Oud 10-11-2002, 19:44
Verwijderd
ohja trouwens 'sister bliz.. ik weet niet van jullie relatie af natuurlijk.. maar stefan en ik zien elkaar maar eens in de maand dusja.. zoude we het maar 1 keer in de 2 maande kunne doen..

hmmm nee zo laat ik mijn liefdesleven niet verpesten door mijn ouders
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
mja, je kunt niet veel tegen je ouders inbrengen als ze bij hun standpunt blijven.... wat is eigenlijk precies hun standpunt dat het niet zou mogen?

je ziet je vriend wel heel weinig zeg??
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef:
mja, je kunt niet veel tegen je ouders inbrengen als ze bij hun standpunt blijven.... wat is eigenlijk precies hun standpunt dat het niet zou mogen?

kijk 4 reply's omhoog

je ziet je vriend wel heel weinig zeg??
'k weet het.. maarja.. zo zijn mijn ouders dan ook weer, ze vinden het genoeg dattie een keer in de twee maanden komt.. volgens mij gaat dat ook niet veel meer worden want dan gaan ze ook zeiken...
en 60 euro per maand is ook veel nu heb ik het geluk dat mijn ouders zo lief zijn dat ze wel eens willen betalen maar anders zou ik niet weten waar ik het geld vandaan zou moete halen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:51
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
[Ik ben punkyfish.]

Je weet geloof ik wel dat mijn vriend en ik ook pas sinds kort bij elkaar mogen slapen, ook al gaan we al 16 maanden met elkaar.

In eerste instantie mochten wij helemaal niet bij elkaar slapen. Heel veel ruzie om gehad met mijn ouders. Het probleem van mijn moeder is dat ze meteen zijn ouders op gaat bellen en wij dus altijd gecontroleerd worden. Daardoor konden we ook niet stiekem bij elkaar logeren of zeggen dat ik ergens anders was logeren oid.
Uit eindelijk waren onze ouders zo razend van ons gezeur, dat we een (vijf uur durig ) gesprek hadden. Dat was in februari dit jaar, toen was het dus acht maanden aan. Ze lasten toen de regel in dat wij bij elkaar mochten slapen als ik zestien was. Dat leek nog oneindig ver, namelijk in oktober... We bleven gewoon doorgaan met zeuren, ook al dreigden zijn ouders met "als je er nog één keer over zeurt, zetten we een streep onder jullie relatie" ().
Ik vond het zó oneerlijk om een leeftijd als grens te nemen. Als ze hadden gezegd dat het mocht als het een jaar aan was, had ik het veel sneller geaccepteerd. Maar wat maakte het uit of ik nu 15 en 364 dagen was of net een dagje meer en dus 16 jaar?
Maar goed, nu ben ik zestien dus maakt het niet meer zoveel uit... Ze weten trouwens ook niet dat we op Lowlands samen in een tentje sliepen, ghihi, we hoorden eigenlijk met twee andere jongetjes die mee waren in een grote tent te slapen, maar we hadden gewoon een extra tent meegenomen... Maarja .

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen (uhu...), is dat het misschien goed is om met alle ouders (voor zover dat kan, gezien de afstand) rond de tafel te gaan zitten en een afspraak te maken. Met dat zeuren schiet je gewoon niks op wat dit betreft. Onze ouders wisten ook dat wij het al deden, maar mijn moeder is er fel tegen (ook dat ik aan de pil ben) dus die wilde het gewoon zo lang mogelijk uitstellen. Luister naar je ouders en denk er over na, ga er niet meteen tegen in. Probeer het te accepteren.

Stuur me anders even een mailtje ofzo, of MSN...
Oud 10-11-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Wegh... ja, mijn vader wordt daar zó gestrest van! Vreselijk! 'ik wil geen zwangere dochter hoor!'
Nee, pa, ben aan de pil, kalm maar...

StefanLovertje: gewoon dóórzeuren, dat hielp bij mij uiteindelijk na meer dan 1,5 jaar wel...

Dus.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:16
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Ik vond het zó oneerlijk om een leeftijd als grens te nemen. Als ze hadden gezegd dat het mocht als het een jaar aan was, had ik het veel sneller geaccepteerd. Maar wat maakte het uit of ik nu 15 en 364 dagen was of net een dagje meer en dus 16 jaar?
Hadden ze de grens gelegd bij het een jaar relatie hebben dan had je met hetzelfde argument kunnen aankomen. Waarom wel als we 365 dagen met elkaar gaan, en niet bij 364 dagen. En een grens moet je nou eenmaal stellen. Want als ze dan 364 dagen ook goed zouden vinden kom jij weer met 363 dagen etc.

Dat is nou eenmaal het nadeel aan minderjarig zijn cq bij je ouders wonen. Je ouder bepalen gewoon een hoop voor je. Dat is niet misschien niet prettig, maar met er tegen in gaan maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Probeer je in zo'n situatie erbij neer te leggen, en denk "over een paar jaar trek ik lekker mijn eigen plan"
Oud 11-11-2002, 07:13
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ohja trouwens 'sister bliz.. ik weet niet van jullie relatie af natuurlijk.. maar stefan en ik zien elkaar maar eens in de maand dusja.. zoude we het maar 1 keer in de 2 maande kunne doen..

hmmm nee zo laat ik mijn liefdesleven niet verpesten door mijn ouders
Hmm. Snap niet dat jullie het 'alleen' maar doen als jullie 's avonds daadwerkelijk in bed liggen. Ik bedoel, er zijn vast nog genoeg andere tijdstippen, waarop iets van intiem contact mogelijk is? Nee, ik ga niet in details treden.
Ik zie mijn vriend gemiddeld drie keer per maand waarvan twee keer bij mij. En uh, we zijn creatief genoeg om 'daar niet onder te lijden.' *kucht*
Reageren

Regels voor berichten