Advertentie | |
|
![]() |
|
Iedereen heeft een eigen wil, sommige dingen zijn wel voorbestemd, maar de mensen verandern er zelf ook van alles aan. Als alles al voorbestemd was, en de mens er niets aan verandern kon. Dan was de aanval op Afghanistan enzo ook niet gebeurd. God kan zoiets toch nooit zomaar laten gebeuren.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Alles is je eigen wil, net dat uitspraakje, leugentje om eigen best wil.
Die slaat echt nergens op want alle leugens zijn om eigen best wil. Alles is om eigen best wil! Mensen zijn egoistisch.
||
![]() |
Citaat:
|
Deze vraag beantwoord ik met een volmondig ja en nee.
Iedereen heeft een vrije wil, maar deze is chemisch, en dus aan de natuurwetten gebonden, en dus voorspelbaar. Je ("je" is trouwens een vaag begrip, want wat BEN "je"? Volgens mij ben je een chemische reactie met een ziel, maar die ziel heeft slechts input, en doet dus in feite niet zo veel) kunt dus niets veranderen, maar dat is niet erg, want alles dat je denkt "wil" je ook denken, en als je wat wilt, denk je dat dat origineel is, ook al is dat niet zo. Geen probleem toch? Ik kan daar perfect mee leven!
|
jah sterker nog, iedereen heeft een eigen wil.. dat wil alleen nog niet zeggen dat hij niet is gebaseerd op ideeen van anderen ofzo.. en als je vrij bent van gedachten, in een diepe slaap, of hypnose, of trance ofzo dan is er altijd nog je onderbewustzijn die z'n eigen wil heeft.. alleen wat is precies de definitie van willen? die is ook niet erg eenduidig
||
ik weet 't niet ik weet 't niet
![]() maar hier ben ik het mee oneens; Citaat:
(jaja , offtopic) ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vrije wil in religie? akumabito | 39 | 13-10-2005 19:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Seks met dieren strafbaar stellen? Rollo Tomasi | 224 | 09-04-2004 21:04 | |
bestaat een vrije wil? dreadmanneke | 44 | 01-08-2003 21:18 | |
Mechanisme: Het heelal is als een computer programma L Boksha | 6 | 08-04-2002 06:13 | |
Hoe kan de tijd in godsnaam verlopen Internationalist | 29 | 28-02-2002 22:27 | |
Stel dat God bestaat, waarom... Lekker Belangrijk | 21 | 18-01-2002 20:49 |