Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2007, 12:29
Verwijderd
Ik was gister na school gaan blowen met een vriend en een klasgenoot, gewoon 1 jointje. Ik vroeg aan die klasgenoot hoelang hij al blowt en hij zei ongeveer 6 jaar en hij is zelf 14. Dat liet me best wel schrikken, maar hij zei dat ie al kanker heeft dacht ie. Ik vond dat nogal apart..

Maar ik ging rond half 5 weer naar huis, en sliep om ongeveer 1 uur s'nachts.
En ik kreeg een hele enge droom..

Zo:

Ik liet me onderzoeken in het ziekenhuis en bleek dat ik kanker had, en ik helemaal in shock geraakt, dus ik de hele tijd huilen thuis, en ik vroeg steeds aan m'n moeder of er geen manier was om het te genezen, maar zij steeds zeiken van nee kan niet, accepteer het nou maar. Toen had ik de dokter aan de lijn en vroeg het hem ook en hij zei ook nee op een spijtig manier. Toen vroeg ik hem waar de kanker eigenlijk was, en hij zei via de lijn, onder m'n buik. Ik vroeg hoelang ik nog te leven had, en hij zei iets van 'tot het eind van volgende maand/week' ongeveer ik herinner het me nog heel vaag wat ie allemaal zei. Ik ging naar de woonkamer, m'n zus keek me heel triest aan, alles ging gewoontjes. En ik moest echt huilen, en ineens werd ik wakker, en dacht 'ooooooo het was een droom gelukkig, en was nog steeds in shock'. Ik stond op en vertelde het aan me moeder, en zij zei dat het maar een nachtmerrie was en het niks betekent. Maar zo voel ik het niet ik ben bang dat dit echt gaat gebeuren. Mischien is de kanker ook aan het groeien in m'n lichaam. Ik eet niet bepaald gezond, ik rook, en blow, maar ik ben pas sinds m'n 15de begonnen met blowen. En ik drink veel cola.

Maar ik wil me ook niet laten onderzoeken in het ziekenhuis want ik ben bang voor het resultaat.

Maar wat ik me dus echt afvraag is, of deze droom me naar iets wil brengen, of dat dit echt gaat gebeuren?

Ik voel me helemaal down nu.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Maar wat ik me dus echt afvraag is, of deze droom me naar iets wil brengen, of dat dit echt gaat gebeuren?
Uh? Vraag je je dat serieus af? Dromen gebeuren niet in het echt, dat is juist de point van dromen. Als alles wat ik droomde echt zou gaan gebeuren was ik al drie keer dood, twee keer zwanger, door alles en iedereen verlaten en in de gevangenis beland. Gaat dat echt gebeuren? Nee.

Duh.

Als je je zorgen maakt om je geblow stop er dan mee, want het is inderdaad wel ongezond.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 13:58
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik droomde laatst dat ik door een dinosaurus werd opgegeten, nu durf ik niet meer over straat!!
Oud 02-11-2007, 14:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bovenstaanden, je onderbewuste is geen onzin. deze droom laat wel (alleen) zien dat je ergens bang bent voor kanker, en dat wist je al, dus. misschien voel je je dus veel beter als je stopt met die dingen? dat iemand op jouw leeftijd kanker heeft door die dingen zou wel erg raar zijn hoor. als je je er echt niet over heen kunt zetten, kun je misschien naar je dokter gaan en het bespreken?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 16:25
luchtballon
luchtballon is offline
Ja, dromen geven weer waar je mee bezig bent in je hoofd. Niet wat er echt is. Je hebt het erover gehad, en je bent er bang voor klaar.
Maar kanker zal je echt niet zomaar hebben hoor. en ze gaan je ook neit zomaar onderzoeken in het ziekenhuis als je geen klachten hebt want dat is onzin (ja, ik weet dat er vormen van kanker zijn waarbij het al te laat is als je serieuze klachten krijgt, maar dat is hier nogal onrealistisch en ik denk neit dat een arts haar zomaar door zou sturen)
Oud 02-11-2007, 21:32
Mahonie
Mahonie is offline
Je voelt je duidelijk schuldig over het blowen, waardoor je dit soort ireële angsten en daaruit voortkomende dromen krijgt. Je bent mentaal niet sterk genoeg denk ik om met het blowen om te gaan.
Als je ermee stopt, zal je gemoedstoestand weer in orde komen, en uiteraard zal het ook wat beter voor je lichaam zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 00:01
ekki
ekki is offline
Wel een beetje anders, maar ooit droomde ik dat als ik in groep 7 zat, bijna op kamp ging en boerenkool met worst had gegeten, dat ik dan ziek werd. Toevallig waren we op dat moment aan het kamperen, ging ik bijna op kamp en hadden we boerenkool met worst gegeten. Ik was vrij misselijk die avond, maar ik ben (uiteraard) niet ziek geworden.

Luister niet te veel naar je dromen en maak je niet druk (druk maken is trouwens ook slecht voor je ).
Oud 03-11-2007, 13:44
Stefanie
Stefanie is offline
Dromen zijn meestal een verwerking van de dag en wat je daarin hebt meegemaakt. Je bent waarschijnlijk erg geschrokken van die opmerking over kanker en daarom heb je er een enge droom over gehad. Niets om je zorgen over te maken dus.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:53
Tiño
Tiño is offline
whahahaha gedraag je eens niet zo als een pubermeisje van 16

ow, shit dan ben je
Oud 03-11-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
bovenstaanden, je onderbewuste is geen onzin.
Dat zal zo zijn, maar dat dromen voorspellen wat er gaat gebeuren is wel onzin.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten