Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt tegemoetkoming krijgen, kijk ff op www.ib-groep.nl voor meer informatie daarover.
Ik ben 17, doe HBO en betaal grotendeels zelf m'n school. Met hulp van een bijbaantje en stufi red ik het best, al zeg ik niet dat het makkelijk is. Als je MBO gaat doen, hoef je geen collegegeld te betalen (das voor mij het grootste bedrag). Maar boekengeld en bijkomende kosten kunnen ook behoorlijk hoog oplopen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik betaal ook grotendeels mijn opleiding zelf, iniedergeval de huurvan mn kamer en alles wat ik er omheen nodig heb. Ik heb wel geluk dat mijn ouders mn collegegeld vpoor dit jaar nog hebben overgemaakt, ben alleen bang dat dat het komende jaar niet zal gebeuren. Ik krijg studifinanciering, en in het weekend heb ik een bijbanatje. Ik kom eigenlijk redelijk goed rond, maar let wel goed op dat ik neit te veel geld uit geef aan kleine onzinnige dingetjes.
Ik raad het ej wel aan om verder te leren, het lijkt misschien nu moeilijk (qua geld) maar later zul je er alleen maar profijt van hebben! liefs duister_meisje (let niet op eventuele spelfouten svp) |
![]() |
|
![]() |
MBO zelf betalen is volgens mij best goed te doen. Dat schoolgeld is geloof ik in guldens 1900 gulden, dus zo'n 850 euro. Per jaar, dus met een beetje bijbaan prima op te brengen. Nu ligt het denk ik wel aan de richting die je gaat doen hoe duur je boeken + studiematerialen zijn, maar dat zal denk ik per jaar niet boven de 450 euro uitkomen(uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dus dat het best te doen is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Naar New York voor een jaar! xLienaa | 11 | 07-02-2013 09:14 | |
Studeren |
Vwo doen in 1 jaar ...::stephanie | 5 | 21-09-2010 14:19 | |
Films, TV & Radio |
Jamie Olivers School Dinners Angelos | 21 | 28-02-2006 19:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Algemene schoolzaken |
Kosten bij twee studies Verwijderd | 32 | 07-11-2003 13:37 | |
Werk, Geld & Recht |
GEEN GELD MEER< me ouders ook niet HelpMePlease | 54 | 09-10-2003 16:00 |