Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 13:51
de postbode
de postbode is offline
tsja, de hcc weer achter de rug, en wat nam ik mee een duel pentium 133 mhz, voor 15 euro een koopje, dus inkappen maar.
nu thuis wil ik 'm dan toch aan de praat krijgen. dat gaat prima, monitor aangesloten, en jahoor hij boot. het enige probleem is dat ik een eror krijg :\ ''could't find ntldr'' na wat zoeken blijkt dit met de master boot record te maken te hebben, maar ik heb geen idee wat ik er aan doe. iemand tips?
het tweede misterie is de videokaart, jammer genoeg heb ik geen digicam en kan ik geen foto er van maken. maar ik weet absoluut niet wat het is. het ding bestaat uit twee pcb's boven elkaar, en word aan gesloten met 2 pci sloten. het pcb is zo'n 32 cm lang en 10 cm breed. en dat dus 2x.. verder zit er een moterola chip (lijkt op een proccesor) en twee andere chips op. echt een vaag ding k kan dr helemaal niets over vinden wederom iemand een idee?

-de postbode-
Oud 25-11-2002, 16:29
Verwijderd
Die NTLDR-melding heb ik ook eens gehad. Even met een bootdiskette opstarten (en zorg dat je CD-ROM support hebt) en vrot de NT/XP/2K (wat 't dan ook is) schijf in je CD-ROM laatje. Vervolgens staat d'r in de /i386/ folder een bestand dat heet NTLDR._. oid. Expand deze in de root, d.m.v. 'EXPAND NTLDR._. C:\NTLDR." -- Geen bestandsextentie.

Die kaart die je beschrijft; geen idee. Ook geen zin om 't op te gaan zoeken
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:45
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Die NTLDR-melding heb ik ook eens gehad. Even met een bootdiskette opstarten (en zorg dat je CD-ROM support hebt) en vrot de NT/XP/2K (wat 't dan ook is) schijf in je CD-ROM laatje. Vervolgens staat d'r in de /i386/ folder een bestand dat heet NTLDR._. oid. Expand deze in de root, d.m.v. 'EXPAND NTLDR._. C:\NTLDR." -- Geen bestandsextentie.

Die kaart die je beschrijft; geen idee. Ook geen zin om 't op te gaan zoeken

ahh thnx daar heb ik wat aan

de kaart heb ik gevonden :7 het is een heuze wildcat 3400 gt hij is al weer een boel jaartjes oud. maar toen der toen gingen die dingen voor meer dan 3000 gulden over de toonbank.

-de postbode-
Oud 25-11-2002, 17:04
Koen
Koen is offline
Tis geen VESA kaart?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 08:26
Verwijderd
NTLDR is niets anders dan de Windows NT boot loader. Installeer het besturingssysteem eens opnieuw of zoals Dobermann zegt, herstel het bestand.

De videokaart heeft geen eigen bios? Vaak melden die dingen zich bij het starten van je PC. Zo niet, kun je misschien met een utility (System Info misschien? NT is lang geleden ) alle PCI kaarten weergeven, om zo meer informatie te verkrijgen over de kaart.

[edit]
Damn, volgende keer topic goed doorlezen :X
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 10:39
de postbode
de postbode is offline
yep, hij draait ik heb nog geen idee waarvoor k'm ga gebruiken maarja, dat komt wel. even de totale specs op een rijtje,
2x pentium pro 133mhz 512kbcash
128 mb edo ram
wildcat 3400gt videokaart (32mb)
scsi cdrom speler (sony)
scsi hd 2,14 gig (seagate)
floppy
200w at voeding
lan 10mbit onboard
16bit geluids chipje onboard
en het geheel bevint zich in een witte kast

het systeem is gebouwd door intergraph <-- na lang zoeken op internet keek ik nog eens naar de kast en wat stond daar heel groot voor op eerst kijken en dan zoeken voortaan.

k heb helaas geen didicam maar k sla een eens kijken of ik er eentje kan lenen. (of iemand uit delft moet een fotowtje willen komen maken).

-de postbode-

ps. en dat voor 15 euro
Oud 26-11-2002, 12:07
Verwijderd
Dat is een erg leuk systeempje Postbode! Voor die prijs zou ik het ook niet laten staan, gewoon leuk om te hebben.

Dual CPU is 1337

Heb zelf een eenvoudige switch, een setje rounded cables en een paar casebadges (Tweakers.net / AMD Athlon) gekocht.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:43
de postbode
de postbode is offline
fotowsss

de videokaart (dubbel pcb :*) )

de procs

de rambankjes

het geheel zonder videokaart

videokaart er weer in

en hij doet het ook nog eens

-de postbode-
Oud 26-11-2002, 21:58
Verwijderd
Vadzig, maar dat zijn dus geen Pentium Pro's, toch? Bij mijn beste weten bestaan die niet in 133Mhz uitvoering...

Laat met raden, 't systeem heeft een 430HX chipset (de enige die een dubbele Pentium aankon)

Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 23:27
General Fault
General Fault is offline
STOER DING! en die vidkaart, tja lekker boeie als ie maar werkt toch!

maar wel cool man, en dat voor 15 pleuro?

je kan er echt zat mee doen,

-webserver
-ftp server
-domein controller
-file server (beetje grote hds in pleuren enklaar)
-internet sharing
-kazaa server (constant zooi downen! )

ik kan zo 1/2/3 wel meer bedenken,

ik heb hier zelf ook compaq cyrix 166 met wel 128mb SDRAM erin! draait Windows NT4 SERVER op, incl IIS4.0/MySQL. en is nog eens een PDC!

dus als je meer dan 32mb (64ram aan te raden) hebt kan je er makkelijk NT 4 Server op knallen!
Oud 27-11-2002, 08:35
Dwarfie
Dwarfie is offline
Whoah, nice en dat voor 15 euro's! Dat wilde ik ook wel!

En is die wildcat videokaart niet zo'n professioneel videobewerkingsding? Ik vermoed dat dit gewoon een oude workstation is voor grafisch gebeuren ofzo
Oud 27-11-2002, 09:40
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Whoah, nice en dat voor 15 euro's! Dat wilde ik ook wel!

En is die wildcat videokaart niet zo'n professioneel videobewerkingsding? Ik vermoed dat dit gewoon een oude workstation is voor grafisch gebeuren ofzo

yep, helemaal waar doe maar eens een search bi google op TDZ-40 <-- dat is'm dus. dan krijg je wel een paar sites. dit ding werd in der tijd verkocht als cad/grafisch workstation. maar met minder ram 64mb tegen 128mb van mij, en inclusief een 21'monitor. dat koste nieuw zo'n 25000 dollar las ik ergens dat zal wel niet waar zijn maar in der tijd was dit echt een l337 bakje.

@nare man, volgens mij zijn het wel pentium pro's gewoone pentiums hadden toch geen 512kb cash? als je goed kijkt op de laatste screenshot kan je die cash zien staan.

edit --> nare man je hebt gelijk pro's beginnen bij 150 mhz vamiddag eens een koelblokje van mn procs aftrekken.

-de postbode-

Laatst gewijzigd op 27-11-2002 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 17:51
Droyd
Droyd is offline
Ooit eens op zo een site geweest met wildcat kaarten...de nieuwste wildcats zijn echt onvoorstelbaar snel...

Met wat kan je die wildcat kaart die erbij zat vergelijken qua snelheid, nu?
Oud 27-11-2002, 18:47
Verwijderd
Jemig de pemig; ziet mijn oog iemand 't daar over 'cash' hebben waar het 'cache' zou moeten zijn. Het is een schande!

Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Jemig de pemig; ziet mijn oog iemand 't daar over 'cash' hebben waar het 'cache' zou moeten zijn. Het is een schande!

Idd, wat een n00b!

Maar die 512KB aan cache zit gewoon op je moederbord, niet in je processor(en).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:33
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

OMG wat een NOOOB wie zij dat

-de postbode-
Oud 28-11-2002, 13:41
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Netjes, zo'n dual Pentium I.
Oud 28-11-2002, 14:53
Verwijderd
Ziet er leuk oud, voor een prikkie. En ook nog eens 2x zoveel geheugen als mijn blokkendoos hier, en 4x zoveel videogeheugen!
Veel plezier ermee, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten