Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 12:17
Verwijderd
Wat zijn nou dé RPG's op de PS2?

En dan bedoel ik games á là Neverwinter Nights voor de PC en Baldur's Gate: Dark Alliance voor de PS2.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2002, 18:28
Distorted
Distorted is offline
Uhm....ik denk dat BGA de enige AD&D achtige RPG op PS2 is.Ik vind het echter wel curieus dat jij dit als *de* RPG soort beschouwt,maar ja.IMO zijn *de* RPG`s Final Fantasy X,Kingdom Hearts en *soon-to-be* Suikoden 3.Maar als jij niet van dit soort RPG`s houd zit je denk ik met PS@ verkeerd.
Oud 05-12-2002, 18:29
Distorted
Distorted is offline
Uhm.... Het moet zijn

BD: DA

en PS2

maar dat had je natuurlijk wel begrepen?
Oud 05-12-2002, 19:05
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Distorted schreef:
Uhm.... Het moet zijn

BD: DA
BG
En FFX en Kingdom hearts is toch iets heel anders dan BG, een ander "soort" RPG?
Oud 05-12-2002, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Distorted schreef:
Uhm....ik denk dat BGA de enige AD&D achtige RPG op PS2 is.Ik vind het echter wel curieus dat jij dit als *de* RPG soort beschouwt,maar ja.IMO zijn *de* RPG`s Final Fantasy X,Kingdom Hearts en *soon-to-be* Suikoden 3.Maar als jij niet van dit soort RPG`s houd zit je denk ik met PS@ verkeerd.
Laten we wel wezen; D&D *is* dé RPG bij uitstek -- Natuurlijk is 't papieren spelletje met echte dobbelstenen nog steeds de ultieme D&D-ervaring volgens kenners (zelf heb ik daar geen geduld voor), maar ik vind dat Baldur's Gate (en Neverwinter Nights) heel aardig in de buurt komen van die 'ervaring'.

Maar er zijn niet veel titels die dus aan mijn wensen voldoen op de PS2? Jammer.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 03:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik denk dat je voor de D&D RPG's je toch beter thuis bent op de PC
Oud 06-12-2002, 17:31
Distorted
Distorted is offline
Idd,PC all the way if you like D&D.En nog even op *de* RPGsoort terug te komen;als we *wel wezen* kunnen we zeggen dat *de* rpg te subjectief is.Ik zie echt geen enkele reden waarom KH of FFX minder *de* RPG zou zijn dan BG of Neverwinter nights. Als je het hebt over MMORPG ok,dan tellen FFX en KH niet mee,maar anderzijds tellen ze IMO echt net zo hard mee.
Oud 06-12-2002, 17:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
Nou, ik zie RPG eigenlijk meer volgens het D&D beeld als leukste soort. Daar komt het hele zooi dat ze RPG noemen toch vanaf.

En eerlijk gezegd vind ik FF serie totaal dus geen zak aan. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk maar 2 keer FF heb gespeeld en de hele stijl mij gewoon niet aanspreekt.

Neverwinter NIghts is IMO minder dan BGIIoA en dat komt omdat ik het overzicht van dat isometrische soms mis. En maar 1 char besturen??? KOM OP, de lol was hem juist dat je er 6 moest besturen.
Oud 08-12-2002, 19:59
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Nou, ik zie RPG eigenlijk meer volgens het D&D beeld als leukste soort. Daar komt het hele zooi dat ze RPG noemen toch vanaf.

En eerlijk gezegd vind ik FF serie totaal dus geen zak aan. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk maar 2 keer FF heb gespeeld en de hele stijl mij gewoon niet aanspreekt.

Neverwinter NIghts is IMO minder dan BGIIoA en dat komt omdat ik het overzicht van dat isometrische soms mis. En maar 1 char besturen??? KOM OP, de lol was hem juist dat je er 6 moest besturen.
tsja, meningen verschillen, he

ik ben zelf gewoon heel erg gek op de FF-stijl van spelen, die andere soort rpg's kunnen me nauweljks boeien....
Reageren

Regels voor berichten