Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En er zijn ook wel voordelen aan privatisering denk ik, als het maar goied gebeurd. Er moet dus bijvoorbeeld een goede marktwerking zijn, waardoor de concurrentie voor prijsverlaging zorgt. Waar misschien voor opgepast moet worden is dat de concurrentie niet tot concentratie leidt ipv prijsverlagingen. Maar daar zou de overheid dan duidelijke regels aan vast moeten stellen. En wat is precies het verschil tussen liberaliseren en privatiseren? Want deze twee komen vaak terug in de discussie om het privatiseren van nutsbedrijven maar wat het inhoud ontgaat mij voor de helft.
|
we hebben het in de Verenigde Staten gezien, waar tijdenlang de stroom was uitgevallen omdat het bedrijf het niet meer kon opbrengen. Het zou niet fijn zijn moest dat bij ons ook gebeuren. Een privatisering is lang niet altijd voordelig, kijk maar naar de ns...
|
![]() |
Hé, leuk onderwerp! Hierover heb ik namelijk net nog een PO'tje gemaakt.
![]() Mijn conclusie: privatisering kan heel goed zijn, maar dan moet het wel op de juiste manier gebeuren. Het belang is niet in gevaar, omdat de overheid de voorwaarden en andere regels stelt. Dat het de laatste tijd soms mis is gegaan wordt vooral veroorzaakt door slecht beleid van de overheid. ![]() O ja, nog even een vrij belangrijk feitje: De Nederlandse Spoorwegen zijn NIET geprivatiseerd, dit in tegenstelling tot wat de meeste mensen vaak denken.... |
![]() |
|
He kun je mij misschien wat meer inhoud verstrekken van je PO? ik ben zeer benieuwd, want ik moet morgen gedocumenteerd schrijven over het onderwerp.
[edit]ik heb het dus tegen ajw83..[/edit] [Dit bericht is aangepast door M n M (11-03-2002).]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke politieke partij is het uiteindelijk geworden? Verwijderd | 500 | 05-12-2006 23:56 | |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 | |
Welke stroming hang jij aan? Unexplained | 97 | 20-04-2003 13:44 | |
Melkert opgestapt bracelance | 112 | 25-05-2002 12:52 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |