Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() koekenbakkende marrokaan? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het ligt toch vooral aan de intelligentie van iemand. Mijn vader bijv. heeft alleen LTS gedaan omdat hij geen flikker deed op school en er zo snel mogelijk vanaf wilde. Maar hij is wel manager geworden van 7 saladefabrieken. Hij is alleen heel slecht in talen enzo. Hij vroeg laatst bijvoorbeeld aan mij wat explorer betekende
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja, nog nooit van gehoord ? ![]() ![]() ![]() Maar serieus ik zeg toch juist dat er NIET evenredig vertegenwoordigt hoeft te worden en dat een iemand zelfs meerder minderheden kan vertegenwoordigen? dus waarom 13 miljoen vertegenwoordigers (voor 12 miljoen kiezers ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ook baby's, peuters, kleuters, tieners, pubers, nerds, niet stemmende mensen, lange mensen, blabla in de kamer ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien kunnen lager opgeleiden hun standpunten wel goed uiteenzetten, maar dan moeten die standpunten natuurlijk wel iets inhouden. Over het algemeen hebben mensen met een lagere opleiding gewoon minder visie en minder kennis. Daarom zouden alleen hoogopgeleiden in de kamer moeten komen, omdat die gewoon beter kunnen bepalen wat wenselijk is.
Maar goed, deze mening hangt samen met mijn opvatting dat de hele democratie gewoon shit is. De gewone burger heeft teveel invloed op dingen waar hij te weinig van weet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
anders krijgen we straks nog van die elitevorming... ogwel: hoogopgeleide mensen gaan zich gedragen alsof ze beter zijn als mensen zoals ik die van de mavo komen ofzo... sommigen doen dat nu ook al ¬_¬', ben je bij mij aan het verkeerde adres... |
![]() |
|
iedereen moet natuurlijk vertegenwoordigt zijn in de kamer, dat staat buiten kijf. maar wie vertegenwoordigt minder opgeleiden nou beter, mensen die met hun benen in de realiteit staan of mensen die wtene hoe ze een probleem moeten aanpakken. keus is aan het volk he :/
|
![]() |
Opleiding is natuurlijk absoluut niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je een duidelijke politieke visie hebt, verstand hebt van de dingen die bij het lidmaatschap van de 2e kamer komen kijken en dat je op een goede, volwassen en redelijke manier met je collega's om kan gaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
kijk, dat er nou geen psychologisch instabiele mensen in de 2e kamer zitten (alhoewel...)... ok
maar je hoeft ECHT geen vwo te hebben daarvoor... persoonlijk denk ik dat de meeste vbo'ers/mavo'ers al een goed sociaal inzicht hebben (hoe iemand er precies over denkt kun je niet beoordelen, we hebben allemaal meningen) maar hoe was het ook alweer.. "intelligentie en waanzin staan vaak niet ver van elkaar" ofzoiets? |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Iemand die weet hoe het met vervoer etc. in de praktijk werkt, als vrachtwagenchauffeur bijv., die ook nog eens een beetje kan praten en debatteren, kan het misschien veel beter allemaal bekijken dan een hoogopgeleide die het van een veel grotere afstand bekijkt.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |