Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 15:38
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Veel mensen zijn, zonder dat ze het zelf weten, gevoelig voor energieen- vooral de negatieve- en pijnen van anderen, De meest voorkomende klacht is dat men zuch onverklaarbaar moe vielt, bijvoorbeeld na een gesprek met iemand die zelf erg moe en gespannen was.

hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt?
Oud 06-12-2002, 15:52
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Ik heb op school altijd discussie's,
ik denk zelf heel erg positief en ben dan zelf weleens gevoelig.
Ik bedoel alles goed, doe hartstikke mijn best..
Maar dan komt er weer iemand aan, begint te schelden, haalt oude dingen van vroeger weer terug, en dan voel ik me zo moe... Ik kan er dan niet meer goed tegen..
Ik raakte soms weleens overspannen van hem..
En dan komt ie de volgende dag, alsof hij niks wist komt ie de klas binnen, begint gewoon te praten enzo, over leuke dingen, en is gezellig..
Maar ik wil hem juist Afwijzen, maar dan die onschuldige verhalen van hem... ik weet niet wat ik met hem moet..
Kortom: Het is een Watje..
En ik kan hem niet uistaan..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:09
Quiana
Quiana is offline
Niet dat ik moe word..
Wel dat mn stemming omlaag gaat,
en ik me zorgen ga maken enzo..
Bij een paar mensen heb ik wel dat ik van binnen
heel erg gefrustreed kan raken door hun problemen,
maar misn komt dat omdat ik me dan teveel inleef ofzo..
Oud 06-12-2002, 19:12
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Ja, ik heb het zelf heel sterk. Ik trek heel snel energie van anderen aan. Meestal negatieve, maar soms ook positieve energie. Heel lang wist ik niet wat het was, en was ik idd heel moe en lusteloos als ik bij bepaalde mensen in de buurt was. Door middel van reflexzonetherapie, ben ik me er bewust van geworden, en weet ik nu hoe ik me er tegen moet weren.
De reflexzonetherapie heeft trouwens ook met positieve en negatieve energie te maken. Tijdens de therapie word je zonnevlecht (energiecentrum in je lichaam) geopend, en haalt mijn therapeut mijn negatieve energie eruit. Dan geeft ze een deel van haar eigen positieve energie aan mij (via zonnevlecht-punt in hand) en dan sluit ze mijn zonnevlecht weer. Dat kan ze echter alleen als ze zelf niet vermoeid is, want anders geeft ze alleen maar negatieve energie aan mij. Dit is dus een vorm van energie-overdracht via handoplegging, maar zoals ik eerst al meldde, neemt ik ook op andere manieren energie op. (sorry, als het een beetje een warrig verhaal is, maar het is even niet anders).
Oud 09-12-2002, 20:16
Andora
Andora is offline
hmm, hier heb ik ut vandaag nog over gehad
Als ik in de klas zit en we krijgen een belangrijke toets terug, zit iedereen te stressen. 't viel me op dat ik dan ook stress, ook als ik niet zenuwachtig ben ofzo *dit gebeurt me nml best vaak, en zo vaak ben ik niej gestresst*
En ik neem soms ook pijnen van anderen over *een vriendin van me had pijn aan d'r heup, kreeg ik ut ook alleen dan zwakker*
En soms in negatieve sferen, dan word ik zelf ook downer.

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:35
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
ja als mvv verloren heeft, heel vaak duz. mzzl.
Oud 09-12-2002, 20:43
Snakeboy
Snakeboy is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:
ja als mvv verloren heeft, heel vaak duz. mzzl.
Goh.. hahahaha..

MVV, ja dat vind ik ook wel makkelijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:24
Verwijderd
Nou, ik geloof niet in onzin als 'negatieve energie' en al die onzin. Ik geloof in de natuurwetten, omdat die bewezen zijn, en het enige wat enigszins in de buurt van 'negatieve energie' komt is antimaterie. Heel toevallig komt dat niet erg veel voor (pak 'm beet 10.000 atomen op deze hele aardbol).

Waar ik wel in geloof, zijn mensen met HST (hypersensitiviteit, oftewel overgevoeligheid). Dat zijn mensen die zichzelf heel veel dingen aantrekken die niet nodig zijn, om het minste of geringste huilen en het leed van de hele wereld op hun schouders dragen. Dat kan wel, dat is gewoon een bekende stoornis van het systeem wat je schuld- en verantwoordelijkheidsgevoelens regelt.

Maar negatieve energie: reject it
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:04
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik geloof in de natuurwetten, omdat die bewezen zijn,
~!la!~ Natuurwetten bewezen, komiek. Maar ik snap wat je bedoeld, denk ik.

En inderdaad, dit is gewoon weer zoiets ... .
Oud 10-12-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
het dappere meisje schreef:
Veel mensen zijn, zonder dat ze het zelf weten, gevoelig voor energieen- vooral de negatieve- en pijnen van anderen, De meest voorkomende klacht is dat men zuch onverklaarbaar moe vielt, bijvoorbeeld na een gesprek met iemand die zelf erg moe en gespannen was.

ja maar dat is toch normaal heeft toch iedereen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 20:04
Disturbed
Disturbed is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ja maar dat is toch normaal heeft toch iedereen?
Oud 11-12-2002, 23:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
het dappere meisje schreef:

Ik ben altijd compleet bekaf als ik weer eens in een langdurend gesprek met Annemiek ben geweest.
Maar ook andere gevoelens waar ik mee zit.
Je kent de uitdrukking "Ik voel het aan mijn water"?
Nou, dan heb ik een enorme lading water. Ik heb tot nu toe al ongeveer 15 keer goed voorspeld of een relatie de eerste 3 maanden door zou komen. Al meer dan 20 keer weten de voorspellen (op basis van gevoelens) dat bepaalde reacties van mensen zouden gebeuren.
En ik VOEL gewoon gelijk als ik iemand hoor praten of het goed gaat jah of nee. Dus dat toneelspel van iemand waarvan ik al weet dat ze zich niet goed voelen prik ik doorheen. En het toneelspel van mensen waarvan ik het niet weet dat voelt altijd vreemd. Dan wordt ik onrustig. En dan krijg ik gewoon een knagend gevoel. Dan 'voel ik aan mijn water' dat er iets dus niet klopt.
Maar altijd als ik dus gesprekken voer met mensen waarbij ik heel veel van zulke gevoelens krijg dan ben ik daarna compleet bekaf. Net zoals ik nu gewoon kapot moe ben. (het heeft tenminste wel IETS opgeleverd )

Ik geloof die bewezen natuurwetten. Maar ik WEET gewoon zeker dat ze er nog niet allemaal zijn. En daar sta ik wel voor open. Het is niet zo van. Het is nog niet bewezen dus is het er niet.
Het lijkt mij meer van. We hebben dit. We zijn nog verre van perfect. WAT IS ER NOG MEER?
En deze gevoelens heb ik niet zomaar. Want ik heb er nog geen een keer mee fout gezeten. (ik voel ruzies met mensen die ik ken altijd gewoon aankomen)

En ik ben heel gevoelig voor stemmingen. HEEEEEEL gevoelig. Dus ajb NIET huilen in mijn bijzijn. (tenminste niet als ik weet wie je bent)
Als een bekende van me ergens mee zit. Dan ben ik de eerste die mee in de put zit. En dan hoeven ze vaak niet eens iets te doen.
Oud 12-12-2002, 08:04
Margriet
Margriet is offline
Ik heb het heel sterk...Als mensen mij slecht nieuws over hunzelf vertellen lijkt het soms wel alsof ik er nog meer mee zit dan hun...Het enige wat mij dan goed doet is als het hun oplucth om er met mij over te praten....Ik weet dat dat fout is ,maar ik kan er nu nog niks aan veranderen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 08:38
Snow
Snow is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Ja, ik heb het zelf heel sterk. Ik trek heel snel energie van anderen aan. Meestal negatieve, maar soms ook positieve energie. Heel lang wist ik niet wat het was, en was ik idd heel moe en lusteloos als ik bij bepaalde mensen in de buurt was. Door middel van reflexzonetherapie, ben ik me er bewust van geworden, en weet ik nu hoe ik me er tegen moet weren.
De reflexzonetherapie heeft trouwens ook met positieve en negatieve energie te maken. Tijdens de therapie word je zonnevlecht (energiecentrum in je lichaam) geopend, en haalt mijn therapeut mijn negatieve energie eruit. Dan geeft ze een deel van haar eigen positieve energie aan mij (via zonnevlecht-punt in hand) en dan sluit ze mijn zonnevlecht weer. Dat kan ze echter alleen als ze zelf niet vermoeid is, want anders geeft ze alleen maar negatieve energie aan mij. Dit is dus een vorm van energie-overdracht via handoplegging, maar zoals ik eerst al meldde, neemt ik ook op andere manieren energie op. (sorry, als het een beetje een warrig verhaal is, maar het is even niet anders).
Bij mij schijnt dat ook zo te zijn en dan vooral dat ik de problemen van anderen overneem, ze voor een deel verwerk en ze dan teruggeef (klinkt zweverig, ik weet het).
Verschil is echter dat ik geleerd heb om elke morgen mijn chakra's, inclusief zonnevlecht, uit te balanceren en vervolgens een schild om me heen op te zetten met als functie om de negatieve energie tegen te houden en de positieve energie door te laten.

Maar om terug te komen op de hoofdvraag: dat heb ik inderdaad wel eens, maar het zou erger zijn als ik mezelf niet door schilden en balanceren in de hand kon houden.

Tjee, dit onderwerp begint nu wel enkele mystieke kenmerken te vertonen...
Reageren

Regels voor berichten