Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 22:06
Beyoned
Beyoned is offline
heeyz,ik heb een p2 400 met 64 mb ram
nu heb ik 256 gekocht pc 133
die 64 mb is pc100 kan dit bij elkaar in? of krijg je dan conflicten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 22:58
Verwijderd
In de meeste gevallen kan dat wel. Het 133 mhz geheugen gaat een stap terug en draait ook op 100.

Oude moederborden willen echter soms nog wel eens lopen kl*ten, en niet een combinatie van single- en doublesided DIMM's accepteren (heb hier zelf ook wel mee te maken gehad :/ ). Ook Comp(r)aq accepteert (in de oude modellen) alleen PC100 geheugen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
henri schreef:
Oude moederborden willen echter soms nog wel eens lopen kl*ten, en niet een combinatie van single- en doublesided DIMM's accepteren
Ja? Vreemd zeg. Ik kan me voorstellen dat een moederbord op een gegeven moment een bepaalde densiteit van de geheugenchips niet meer aankan.. En dan herkent-ie dus maar de helft, of een kwart ofzo.. Ik had ooit een vxpro moederbord (kankerding) en die herkende dus maar 16Mbit.. Er pasten wel 64mb dimms in, maar hele speciale.. die moesten double sided zijn, en helemaal vol zitten met chips!

Over compaq gesproken.. Was pas aan het kloten met een deskpro.. Dat was best een goed ding.. Er zat 64 mb in.. Ik steek er 128 mb bij.. En ik laat de kast open, omdat ik gewoon _weet_ dat er nog wat aan moet gebeuren.. Maar dat ding startte op, klaagde niet, en gaf netjes 192 mb aan! Dat is fijn
Oud 20-12-2002, 10:44
Beyoned
Beyoned is offline
jah de pc100 zat erin deed het goed
nu de pc 133 doet het opok super

nu d evraag wat als ik ze samen doe? volgens een vriend van em zit der kands erin dat er 1tjhe doorbrand... en het risico dat me net nieuw aangeschafte 256 doorbrand is me te groot om het te testen..
wat is hier waar van
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:58
Verwijderd
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
jah de pc100 zat erin deed het goed
nu de pc 133 doet het opok super

nu d evraag wat als ik ze samen doe? volgens een vriend van em zit der kands erin dat er 1tjhe doorbrand... en het risico dat me net nieuw aangeschafte 256 doorbrand is me te groot om het te testen..
wat is hier waar van
Waar heeft hij die "wijsheid" nou weer vandaan gehaald? Dat is toch onmogelijk man.

Gewoon niet moeilijk doen en beide dimmetjes installeren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
Nu de vraag: wat als ik ze samen doe? Volgens een vriend van me zit de kans erin dat er eentje doorbrandt...en het risico dat mijn net nieuw aangeschafte 256 doorbrandt is me te groot om het te testen...

Wat is hiervan waar?
Het enige geval wat ik ken is als je 5- en 3.3volts-DIMMs combineert. Dan krijg je ontegenzeglijk problemen omdat de één de ander te zwaar belast. Voor de rest kun je (bijna) alles combineren: PC66, PC100, PC133, CAS2/2.5/3, single- en double-sided. ECC-geheugen kan onder omstandigheden ook met non-ECC geheugen gecombineerd worden, maar dan alleen als het moederbord geen ECC-geheugen vereist (is soms bij serverborden), en natuurlijk kan dan het ECC-geheugen niet optimaal werken (je kunt niet een bank wél ECC laten checken en de andere niet).

Trouwens: je spelling is verschrikkelijk, ben je dyslectisch ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:17
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hmm.. 5 volt dimmetjes.. Dat komt niet echt vaak voor op de PC.. Ik geloof dat alleen FastPage dimmetjes op 5 Volt lopen... Daarna hebben ze ingevoerd dat dimms per definitie 3,3 volt zijn..

Zelfs mijn quad pentium pro serverboard waar Edo dimms in moeten die lopen op 3,3 volt.

En als je een 3,3 volt dimm in een 5 volt slot zet, dan zegt-ie gewoon boem.
Oud 20-12-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Het enige geval wat ik ken is als je 5- en 3.3volts-DIMMs combineert. Dan krijg je ontegenzeglijk problemen omdat de één de ander te zwaar belast. Voor de rest kun je (bijna) alles combineren: PC66, PC100, PC133, CAS2/2.5/3, single- en double-sided. ECC-geheugen kan onder omstandigheden ook met non-ECC geheugen gecombineerd worden, maar dan alleen als het moederbord geen ECC-geheugen vereist (is soms bij serverborden), en natuurlijk kan dan het ECC-geheugen niet optimaal werken (je kunt niet een bank wél ECC laten checken en de andere niet).

Trouwens: je spelling is verschrikkelijk, ben je dyslectisch ofzo?
Met oudere moederborden kan je problemen krijgen met single/double sided, helaas heb ik het zelf ook gehad .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten