Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2002, 13:04
tiktoktak
tiktoktak is offline
Nu doe ik nog de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt maar ik weet dat dat niet is wat ik echt later wil gaan doen. Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak. Die kunnen we hier best gebruiken en het lijkt me ook een leuke sector. Alleen is mij verteld dat die sector niet bij het ROC zit, waar ik nu op school zit. Ik heb al een beetje gezocht maar ik kan alleen niks vinden. Weet iemand waar je zo'n opleidng kan doen gericht op dierenspeciaalzaak. Ik dacht bij het groenhorst maar ik kan niks vindn op de website. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2002, 14:36
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
tiktoktak schreef:
de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt
dat is niet hetzelfde als verkoper een neem ik aan
Oud 07-12-2002, 16:53
Juliah
Juliah is offline
Meisje dat ik ken doet mbo dierverzorging ('k weenie waar) en die kan dat volgens mij ook doen...zo iets iig...'k weet het niet precies, want ik zie haar nooit meer.
Oud 08-12-2002, 14:05
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Meisje dat ik ken doet mbo dierverzorging ('k weenie waar) en die kan dat volgens mij ook doen...zo iets iig...'k weet het niet precies, want ik zie haar nooit meer.
Ja, dat klopt....ik doe ook MBO dierverzorging en dan kan dat inderdaad
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:23
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
tiktoktak schreef:
Nu doe ik nog de opleidng eerste verkoper bij een supermarkt maar ik weet dat dat niet is wat ik echt later wil gaan doen. Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak. Die kunnen we hier best gebruiken en het lijkt me ook een leuke sector. Alleen is mij verteld dat die sector niet bij het ROC zit, waar ik nu op school zit. Ik heb al een beetje gezocht maar ik kan alleen niks vinden. Weet iemand waar je zo'n opleidng kan doen gericht op dierenspeciaalzaak. Ik dacht bij het groenhorst maar ik kan niks vindn op de website. Alvast bedankt
Nou, ik woon in Velp, en ik weet dus wel wat van die scholen hier in de buurt, en bij het Groenhorst kan je volgens mij alleen maar ivbo en vmbo doen hoor.
Oud 08-12-2002, 20:57
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
tiktoktak schreef:
Ik zit meer te denken aan een eigen zaak, en dan voornamelijk een dierspeciaalzaak.
Heb je enig idee wat daar allemaal bij komt kijken?!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:31
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
~Meliss@~ schreef:
Ja, dat klopt....ik doe ook MBO dierverzorging en dan kan dat inderdaad

Die opleiding kan o.a. in Dordrecht. Ik weet niet waar je woont (staat ook niet in je profiel), dus ik zeg het maar even...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:07
tiktoktak
tiktoktak is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Heb je enig idee wat daar allemaal bij komt kijken?!
Tuurlijk! Ik weet heus best wel dat het niet gemakkelijk is! Daar heb ik heus wel bij nagedacht. Ik werk fulltime in een supermarkt en weet hoeveel werk het is. Ook mijn tante heeft een eigen winkel en die heeft het ook niet het gemakkelijkst
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 20:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
tiktoktak schreef:
Tuurlijk!
Niet alleen de dingen die je hierboven hebt beschreven horen daarbij. Ook organisatorische dingen spelen hierbij een rol; denk aan de rechtsvorm, financiering, marketing, productbeleid enz enz. Dat zijn allemaal kleine aspecten die wel degelijk goed bekeken dienen te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:18
tiktoktak
tiktoktak is offline
duh!
Doe niet alsof ik naïef ben. Ik weet dat het veel werk is en er heel wat bij komt kijken. Maar als ik eenmaal mijn zinnen ergens op gezet heb ga ik er ook voor de volle 200 % voor
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:41
Parvus
Parvus is offline
een eigen dieren speciaalzaak kost erg veel geld om dat op te zetten
Oud 15-12-2002, 21:26
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Parvus schreef:
een eigen dieren speciaalzaak kost erg veel geld om dat op te zetten
Oja? Dat hoeft helemaal niet. De bank geeft ontzettend graag een lening aan een eenmanzaak omdat die persoon achter die zaak op die manier hoofdelijk aansprakelijk is. Dat is dus een manier om je winkelpand te financieren. Verder zul je al verstand hebben van de spullen die je gaat verkopen dus die knowhow kost je niets. Je zult moeten gaan inkopen en verkopen en dat kost geld, maar als je dat goed doet maak je winst waardoor het weer niets gekost heeft. Tuurlijk moet je geld in de onderneming stoppen, maar dit hoeft helemaal niet zo veel te zijn hoor.

Zeker niet als je de kennis hebt van het opzetten van een eigen zaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten