Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2001, 11:38
95827
95827 is offline
ok here's the story...me zus heeft een tweedehands computer gekocht voor op der studentenkamertje, der zat een netwerkkaart in die ik wel kon gebruiken in mijn computer en aangezien me zus die tog nie ging gebruiken dacht ik .. ik haal hem eruit..en zet hem in die van mij .. sim-pel...maar dat was het duz niet..ik haal die netwerkkaart eruit..en ineens herkent dat ding z'n harde schijf nie meer..ik zit netwerkkaart weer terug en hij doet het weer...was net van plan om windows opnieuw te gaan installeren en start computer opnieuw op...en jewel..hij herkent ze harde schijf nie meer...nou mijn vraag..hoe krijg ik dat ding weer zover dat die weer weet dat hij tog echt een harde schijf heeft ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2001, 12:14
Assassinator
Assassinator is offline
als ik moderator was had ik nu deze topic verhuist naar H+T
Oud 21-10-2001, 12:30
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Assassinator schreef:
als ik moderator was had ik nu deze topic verhuist naar H+T
Mja. Zit wat in.

--> H&T
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 12:34
95827
95827 is offline
hehe sorry hiervoor..maar de grens tussen hard en software is nogal vaag...nu alleen nog ff antwoord op me vraag...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 13:58
Verwijderd
ik snap niet echt wat een netwerkkaart met een HD te maken heeft, en al helemaal niet qua aansluitingen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 14:31
guyver
guyver is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ik snap niet echt wat een netwerkkaart met een HD te maken heeft, en al helemaal niet qua aansluitingen?

ik dus ook totaal niet. ik repareer computers maar zoiets heb ik nou nog nooit gezien. ik vraag het morgen wel aan me collega misschien weet ie iets
Oud 21-10-2001, 15:45
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
weet je zeker dat het de nic is
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 16:06
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
weet je zeker dat het de nic is

hehe ja inderdaad..

heb je de multi-IO-kaart niet aangezien voor NIC?

Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 16:48
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
toevallig een nic met flatcable?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 17:14
95827
95827 is offline
ok, kzal het nog een x proberen uit te leggen...het is een gweldige Compaq met alles onboard..behalve de netwerkkaart...en voor zover ik weet weet ik nog wel hoe een netwerkkaart deruit ziet...ik haal dat ding eruit...geen harde schijf meer...zet dat ding erin...en hij herkent um weer...tweede keer is ie weerweg..het kan natuurlijk ook zijn dat de netwerkkaart helemaal los staat van de harde schijf maar dat de harde schijf het toevallig niet deed toen die netwerkkaart eruit lag...ik weet het niet...maar daarom vraag ik het jullie ook
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 07:34
Pinkeltje
Pinkeltje is offline
Citaat:
95827 schreef:
ok, kzal het nog een x proberen uit te leggen...het is een gweldige Compaq met alles onboard..behalve de netwerkkaart...en voor zover ik weet weet ik nog wel hoe een netwerkkaart deruit ziet...ik haal dat ding eruit...geen harde schijf meer...zet dat ding erin...en hij herkent um weer...tweede keer is ie weerweg..het kan natuurlijk ook zijn dat de netwerkkaart helemaal los staat van de harde schijf maar dat de harde schijf het toevallig niet deed toen die netwerkkaart eruit lag...ik weet het niet...maar daarom vraag ik het jullie ook
ouwe compaqs wille wel is meer dinge op 1 kaart hebbe.. heb wel is een scsi/vga kaart combi gezien... weet je zeker dat het 100% netwerkkaart is?
Oud 22-10-2001, 09:14
Verwijderd
Zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon ff kijken naar waar de BNC of UTP-aansluiting leidt. Als die direct op het moederbord geplugd zit kun je 'm dus niet verwijderen, dan is het een on-board NIC.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een combikaart met LAN en IDE/SCSI...denk eigenlijk dat je gewoon de verkeerde kaart hebt gepakt. Tenzij je een zeer vage combi hebt van aparte IDE I/O kaarten, NICs en weetikveel (wat bij verwijderen van één ervan een IRQ/DMA probleem zou kunnen veroorzaken) denk ik niet dat het iets met het verwijderen van die 'netwerkkaart' te maken kan hebben
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 09:15
95827
95827 is offline
bleek dat bij het uithalen van de netwerkkaart er een kabeltje naar de harde schijf is losgegaan *blond*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 10:34
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
95827 schreef:
bleek dat bij het uithalen van de netwerkkaart er een kabeltje naar de harde schijf is losgegaan *blond*
Behoeft geen verder commentaar...
Oud 22-10-2001, 12:34
Verwijderd
Citaat:
95827 schreef:
dacht ik 't niet.. hehe

Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 18:05
Verwijderd
Ik wou al zeggen, word ik nou gek...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten