Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2003, 15:56
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Kan je voor iemand dat je vrij lange tijd (een jaar ofzo) heel graag gezien hebt (veel van hield) plots haatgevoelens koesteren na één (enorm kleinerende,groffe en kwetsende) mail? Is het dat haat en woede voor lange tijd of gaat dit over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2003, 16:05
Optima
Optima is offline
ja

alleen, eerst voelde ik haat, diepgewortelde

die om is geslagen in passionele liefde

en goede seks uiteraard

andersom, zit er iets chronisch mis
Oud 08-01-2003, 16:08
miro
miro is offline
Ik denk niet dat je echt iemand kan haten waarvan je echt gehouden hebt. Gewoon qua gevoelens kan dat niet.

Zelf heb ik trouwens wel een ex waar ik 2 jaar mee gegaan ben en een grote afkeer van heb. Maar das weer een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:13
iron-flower
iron-flower is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
Kan je voor iemand dat je vrij lange tijd (een jaar ofzo) heel graag gezien hebt (veel van hield) plots haatgevoelens koesteren na één (enorm kleinerende,groffe en kwetsende) mail? Is het dat haat en woede voor lange tijd of gaat dit over?
Ik denk zelf niet dat je na een heel erg vervelend iets plots iemand kan haten als je er veel van hield, wel (heel erg) boos zijn op die persoon.

In mijn geval dan, ik heb dan wel haatgevoelens (woede), maar die blijven dan niet lang, omdat ik (toch) van diegene houd.

Maar misschien is dat bij jou wel heel anders.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 20:33
Verwijderd
Ik kan iemand alleen haten als diegene mij echt pijn kan doen. De enige mensen die mij echt pijn kunnen doen zijn de mensen waar ik om geef.

Haten doe ik momenteel niemand overigens.. (het blijft toch een primitieve emotie waar ik op den duur te nuchter voor ben)

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:42
Verwijderd
D'r is een heel dunne grens tussen liefde en haat. Volgens mij kun je alleen iemand haten als die je ontzettend kan kwetsen, en dat gebeurt eigenlijk alleen maar als je van die persoon houdt....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
D'r is een heel dunne grens tussen liefde en haat. Volgens mij kun je alleen iemand haten als die je ontzettend kan kwetsen, en dat gebeurt eigenlijk alleen maar als je van die persoon houdt....
yepz, inderdaad.

Maarjah, haat, haat, wat is nou eigenlijk haat? Als je een ontzettend lullig mailtje gehad gehad, waarmee diegene je ontzettend veel pijn heeft gedaan...dan ben je kwaad, verdrietig etc. Je schreeuwt uit dat je hem haat, maar dat komt omdat je eigenlijk veel van 'm houdt. (Is het eigenlijk wel een hem?).
Het is heel logisch en normaal. Na een tijdje worden misschien je haatgevoelens minder, en je liefde ook.
Of jullie gaan het goed uitpraten..
sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:08
Verwijderd
Haat en liefde liggen eigenlijk heel dicht tegen elkaar.. Ik denk dat haat makkelijk om kan slaan in liefde en ook andersom..
Precies zoals Morgan al heeft gezegd;
Citaat:
Volgens mij kun je alleen iemand haten als die je ontzettend kan kwetsen, en dat gebeurt eigenlijk alleen maar als je van die persoon houdt....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:59
damaetas
damaetas is offline
ja, mn beste vriend van een paar jaar geleden, ik kan hem echt niet meer uitstaan. wat een grote hypocriet zeg, hij is alles wat hijzelf uitlachte. het is een zwakkeling.
ik vind het echt erg, maar ik haat hem.
Oud 10-01-2003, 11:50
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Haat en liefde liggen eigenlijk heel dicht tegen elkaar.. Ik denk dat haat makkelijk om kan slaan in liefde en ook andersom..
ben ik idd aan het ondervinden... leuk is anders...woede,verdriet,woede,verdriet,...
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:28
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik denk niet dat je echt iemand kan haten waarvan je echt gehouden hebt. Gewoon qua gevoelens kan dat niet.

Zelf heb ik trouwens wel een ex waar ik 2 jaar mee gegaan ben en een grote afkeer van heb. Maar das weer een ander verhaal
eerste ben ik niet helemaal mee eens ik heb dat echt met mn ex waar ik 2,5 jaar iets mee heb gehad, op de een of andere manier kan ik m gewoon niet luchten of zien door wat ie allemaal geflikt heeft terwijl ik ooit zoveel van hem hield dus het kan wel hoor
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 09:03
love is life
love is life is offline
Je kan een iemand haten waarvan je gehouden hebt ... Het is gewoon een haat op een andere manier, je haat die dan omdat hij je pijn heeft gedaan ... maar langs de andere kant blijf je gevoelens voor die ene persoon koesteren ... ik denk dat het zoiets moet zijn ...
Oud 11-01-2003, 14:01
Verwijderd
Haten is iets te sterk woord ervoor, maar ik was wel onzettend gek van haar. Echter als ik haar nu ooit nog es tegenkom negeer ik haar dood, want we zijn nou niet bepaald vrienden meer te noemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten