Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 17:04
Rundfunk
Rundfunk is offline
Ik speel al een tijdje acoustic gitaar en wil elek spelen. Nu heeft de muziekwinkel hier een aanbieding, een Samic gitaar + versterker voor 200 euro. Ik ben dus een beginner en ook nog links en heb helemaal geen verstand van gitaren. Het zal vast niet de beste gitaar zijn maar voor een beginner met een budget, is het wel redelijk?
Oud 10-01-2003, 18:01
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Dat vind ik wel een redelijk prijs voor een beginnersgitaartje. (alhoewel je over een tijdje wel wat beters wil) Ik ben trouwens zelf ook begonnen met een Samick, goed gitaartje hoor.
Oud 10-01-2003, 18:09
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik ben ook begonnen op samick , die dingen zijn vet
Oud 10-01-2003, 19:04
Rundfunk
Rundfunk is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
Ik ben ook begonnen op samick , die dingen zijn vet

Sarcasme?
Oud 10-01-2003, 20:54
Rundfunk
Rundfunk is offline
Oja was even vergeten erbij te zetten: Het is een Strat en de versterker is 20 Watt.
Oud 10-01-2003, 21:36
McMotion
McMotion is offline
samick gitaren moet je mee oppassen, als je niet oplet wordt ie gejat door stairway en hangen ze em aan de muur.... je zal niet de eerste zijn die dat overkomt, als je kijkt welke bekende artiesten daar allemaal wel niet zijn ingeluisd

maar ff serieus.. samick is kut, ik zou voor de squire strat (of nog liever tele) gaan.. naar mijn idee wat meer kwaliteit/prijs
Oud 10-01-2003, 22:39
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Totaal geen sarcasm, Nothing beets a Samick
Oud 11-01-2003, 12:43
Verwijderd
je speelt al akkoestisch.. dus je weet dat je het leuk vind, dus misschien kun je beter een wat duurder setje kopen dan.. heel veel mensen krijgen spijt van die goedkope beginnerssetjes
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:26
Droyd
Droyd is offline
En heb een vrij behoorlijke bas gekocht (ik ben absoluut niet in kennis met kwaliteit van een gitaar) maar wat versta jij precies onder kwaliteit?

Die man in de winkel haalde eveneens een duurder model tevoorschijn en dat klonk idd iets klaarder....Maar hoeft dat ook wel dan? Iets minder klaar heeft direct een ander gevoel wanneer je de muziek te horen krijgt dat wel...Maar of dat beter/slechter is?

Komt er sneller slijt op dat ding dan?
Oud 11-01-2003, 16:32
June bug
June bug is offline
Citaat:
McMotion schreef:

samick is kut, ik zou voor de squire strat (of nog liever tele) gaan.. naar mijn idee wat meer kwaliteit/prijs
Ach weet je, ik heb een squier (stagemaster) die was 280 euro, ik speel er nu nog geen jaar op, en begin me nu af en toe al te ergeren aan het feit dat je minder mogelijkheden hebt met zown ding, dat de kwaliteit niet zo goed is etc. Dus: Overschat een squier niet, ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is als van zo'n samick...
Oud 11-01-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:
Ach weet je, ik heb een squier (stagemaster) die was 280 euro, ik speel er nu nog geen jaar op, en begin me nu af en toe al te ergeren aan het feit dat je minder mogelijkheden hebt met zown ding, dat de kwaliteit niet zo goed is etc. Dus: Overschat een squier niet, ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is als van zo'n samick...
Offtopic: jouw avatar roelt!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:01
June bug
June bug is offline
Citaat:
kydnav schreef:
Offtopic: jouw avatar roelt!
Offtopic: dankje
Oud 12-01-2003, 13:12
Carn
Carn is offline
maar als je iets op een muck gitaar niet kan, dan kan je dat toch ook niet op een dure fijne luxe vet-klinkende?
Oud 12-01-2003, 15:47
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Carn schreef:
maar als je iets op een muck gitaar niet kan, dan kan je dat toch ook niet op een dure fijne luxe vet-klinkende?
mwah.. niet altijd... stel dat een dure nieuwe gitaar veel fijner speelt... de Ibanez RG die ik nu heb speelt veeeeel soepeler als de hondo II die ik eerst had... gladdere toetsen, snaren dichter tegen de hals, beter afgewerkte fretten.. soleren lukt veel beter op deze
maar veel mensen denk inderdaad dat ze ineens een stuk beter kunnen spelen als ze een mooi klinkende gitaar hebben... maar ik denk dat je dan teveel op het mooie geluid gaat letten of op de spiegel, en te weinig aandacht schenkt aan je techniek
op een ouwe fiets moet je het leren zullen we maar zeggen
Reageren

Regels voor berichten