Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 16:57
Q
Q is offline
Kan iemand dat vinden? Want volgens mij mogen mensen van 12 jaar en 18 jaar wel met elkaar verkering/een relatie (niet met tegenzin natuurlijk.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 16:58
mood indigow
mood indigow is offline
dat mag ook gewoon.

ze mogen alleen geen sex hebben.. uitgezonderd als ze toestemming hebben van de ouders..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:00
Q
Q is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
dat mag ook gewoon.

ze mogen alleen geen sex hebben.. uitgezonderd als ze toestemming hebben van de ouders..
Je hebt geen regel ofzo waar dat staat van "WETBOEK VAN STRAFRECHT" Paragraaf bla artikel bla.bla?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:00
oneMen
oneMen is offline
Moet je even aan Nare Man vragen... die weet dat allemaal.
Maar naar mijn weten is het volgens de wet niet toegestaan. Zodra het meisje of zelfs de ouders van het meisje een aanklacht indienen heeft die 18-jarige problemen.

En bovendien slaat het echt nergens op, een relatie tussen iemand van 12 en 18...
Oud 03-01-2003, 17:44
Sithan
Sithan is offline
Artikel 245 Wetboek van strafrecht; indien gemeenschap met 12-16 jarigen.

Ik heb niet echt iets concreets kunnen vinden over een relatie hebben met een 12-jarige

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M n M schreef:
Moet je even aan Nare Man vragen... die weet dat allemaal.
Maar naar mijn weten is het volgens de wet niet toegestaan. Zodra het meisje of zelfs de ouders van het meisje een aanklacht indienen heeft die 18-jarige problemen.

En bovendien slaat het echt nergens op, een relatie tussen iemand van 12 en 18...
Die is gebanned.
Oud 03-01-2003, 17:51
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Die is gebanned.
hoezo dat? was hij té naar?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Reptile schreef:
hoezo dat? was hij té naar?
Spammen op Lifestyle en DK. Feedback staat vol.
Oud 03-01-2003, 20:07
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Artikel 245 Wetboek van strafrecht; indien gemeenschap met 12-16 jarigen.

Ik heb niet echt iets concreets kunnen vinden over een relatie hebben met een 12-jarige
Ik dacht dat 16 wel mocht. Alleen wanneer de 18-jarige en de 16-jarige sex hebben, mag dat alleen met toestemming van de ouder(s)/verzorger(s).
Oud 03-01-2003, 21:22
marlies
marlies is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Spammen op Lifestyle en DK. Feedback staat vol.
Ja? oh dat had ik toch niet achter hem gezocht
Oud 03-01-2003, 21:32
Verwijderd
dat staat nergens, er staat alleen geen gemeenschap
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:39
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Q schreef:
Kan iemand dat vinden? Want volgens mij mogen mensen van 12 jaar en 18 jaar wel met elkaar verkering/een relatie (niet met tegenzin natuurlijk.)
Ik zeg er nix van, van mij mogen ze. Zolang er geen dwang is is het volgens mij ook legaal.
Oud 03-01-2003, 21:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ze mogen wel een relatie, ze mogen alleen niet neuken.

maar das vast al gezegd.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:43
Thomas
Thomas is offline
Dan zal ik maar ff ontheffing bieden.

Een 12 en 18 jarige mogen ten alle tijden een relatie hebben, maar zich daarin niet seksueel uiten. Ook niet als ze toestemming van hun ouders hebben.

Iemand van 12 wordt in de wet beschouwd als een kind en een 18 jarige als een volwassene. Dit is de reden dat seksueel contact strafbaar wordt gesteld.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:45
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ja? oh dat had ik toch niet achter hem gezocht
Eigenlijk was het ook niet nare man, maar een alter ego dat hij had gecreëerd.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
Naja, en als het volgens de wet niet zou mogen. Zou je dan opeens geen relatie beginnen ofzo

Is dit trouwens zomaar een vraag, of iets voor jou persoonlijk? Want dan wou ik toch effe zeggen dat 12 en 18 wel heel erg ver gaat hoor. Maar die discussie is al zo vaak geweest, dus de algemene mening weet je vast wel.
Oud 04-01-2003, 11:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Iemand van 12 wordt in de wet beschouwd als een kind en een 18 jarige als een volwassene. Dit is de reden dat seksueel contact strafbaar wordt gesteld.
Daar wil ik graag het volgende op toevoegen:

In de praktijk wordt er alleen tot vervolging overgegaan als de 12jarige (of zijn/haar ouders) tot aangifte overgaan. Doen ze dat niet, dan gebeurd er vrijwel nooit iets.
Oud 04-01-2003, 11:33
Kadaver
Kadaver is offline
Er bestaat ook nog zoiets als opvoeding....geweten.....

Dus hoezo wet?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
Daar wil ik graag het volgende op toevoegen:

In de praktijk wordt er alleen tot vervolging overgegaan als de 12jarige (of zijn/haar ouders) tot aangifte overgaan. Doen ze dat niet, dan gebeurd er vrijwel nooit iets.
Klopt, in NL gaan ze ervan uit dat het 'slachtoffer' ook iets te kiezen heeft en te zeggen.. (Het 'slachtoffer' is dus de 12-jarige.)
Wanneer de ouders het er niet mee eens zijn, wordt de 'dader' niet zomaar gestraft, allereerst wordt gekeken wat het 'slachtoffer' ervan vindt... In Amerika zijn ze niet zo, daar is de 'dader' gewoon schuldig ook al vindt het 'slachtoffer' van niet... Ouders hebben daar nog echt zeggenschap over... (In NL ook, maar de mening van het 'slachtoffer' weegt mee in de straf van de 'dader'.)

Ik hoorde een keer een verhaal van een 15 jarig meisje met een 20 jarige vriend, haar ouders hadden hem twee keer aangegeven en hij zat dus tot twee keer toe een aantal maanden in de gevangenis, waarna hij te horen kreeg dat hij niet meer met het meisje mocht opschieten. Terwijl het meisje juist verliefd op hem was etc etc... Zodra ze zestien was, konden haar ouders haar vriend niets meer maken.... Dit was overigens in België, paar jaar terug, ik weet niet hoe dat nu in België geregeld is...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:04
the_conquer
the_conquer is offline
Hopelijk staat zoiets als het niet in de wet staat toch wel in je gezond verstand???????? Indien afwezig gebruik dan het mijne: Gewoon pedofielie en das strafbaar en het is maar goed ook
Oud 04-01-2003, 19:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja natuurlijk mag dat. we leven tenslotte in een vrij land ( )

het is alleen zo dat als de ouders er niet mee eens zijn en ze zijn zo dat ze die jongen dan gaan aanklagen, het voor de jongen er niet zo goed uit ziet. zeker als de twee met elkaar naar bed gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef:
ja natuurlijk mag dat. we leven tenslotte in een vrij land ( )

het is alleen zo dat als de ouders er niet mee eens zijn en ze zijn zo dat ze die jongen dan gaan aanklagen, het voor de jongen er niet zo goed uit ziet. zeker als de twee met elkaar naar bed gaan.
dat laatste is dus niet waar, lees mijn reactie nog maar eens... ze gaan er in NL vrijwel altijd van uit dat het 'slachtoffer' ook een mening heeft...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:14
Q
Q is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
Naja, en als het volgens de wet niet zou mogen. Zou je dan opeens geen relatie beginnen ofzo

Is dit trouwens zomaar een vraag, of iets voor jou persoonlijk? Want dan wou ik toch effe zeggen dat 12 en 18 wel heel erg ver gaat hoor. Maar die discussie is al zo vaak geweest, dus de algemene mening weet je vast wel.
Dit was zomaar een vraag want een 12 jarige is het laatste waar ik aan denk.. ik ben 22 namelijk en ik val persoonlijk meer op meisjes vanaf 18 jaar. Ik vroeg het me af hoe het precies zat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten