Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 11:03
D-sire
D-sire is offline
Ik zit er soms best mee dat mijn vriend een beroepsopleiding doet op vbo-niveau en dat ik zelf in 5vwo zit. Ik merk dat soms best wel en daarom wil ik graag wat meningen hierover horen.. THNX
Oud 15-01-2002, 11:07
autodropje
autodropje is offline
niet echt last van, maareh school?
Oud 15-01-2002, 13:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Wat wil je horen dan? Je vriend is dommer. Dus trek je conclusies maar ofzo.
Oud 15-01-2002, 16:40
miep
miep is offline
als je er mee zit moet je het maar uit maken hein.....
denk je dat hij het leuk vindt dat ie niet slimmer is ofzo?? laat 't 'm maar niet merken! ik hoop maar niet dat ie dit topic leest!!
Oud 15-01-2002, 21:22
Verwijderd
Ik kan het me wel voorstellen. Ik kan me soms ook gruwelijk ergeren aan de traagheid van begrip van sommige mensen en ik weet van mezelf dat ik niets zou kunnen hebben met een meisje wat niet minstens hetzelfde niveau heeft als ik (nu hebben we het dus over intelligentie, niet levenservaring).

Maar als jij je er lekker bij voelt zie ik er geen kwaad in.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:23
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan het me wel voorstellen. Ik kan me soms ook gruwelijk ergeren aan de traagheid van begrip van sommige mensen en ik weet van mezelf dat ik niets zou kunnen hebben met een meisje wat niet minstens hetzelfde niveau heeft als ik (nu hebben we het dus over intelligentie, niet levenservaring).

Maar als jij je er lekker bij voelt zie ik er geen kwaad in.

Eindelijk een normale reactie.. Ik voel me er op zich goed bij, maar op sommige momenten kan ik me er gruwelijk aan ergeren. Ik denk dat ik even afwacht want ik kan nu nog niet zo goed beslissen. Thnx iig
Oud 16-01-2002, 19:08
Joseph
Joseph is offline
Ahja, dat had ik eerst ook met mijn vriendin!

Ik was elke dag druk bezig met school (toen 4 gymnasium) en zij luierde maar een beetje (ze deed toen mavo). Maar ze was echt niet dom en dat bewijst ze nu maar mooi even: ze volgt versneld een particuliere school in Schotland, aan het einde van dit jaar heeft ze een diploma die in Nederland gelijk staat aan het gymnasium.

Maar vroeger merkte ik dus écht dat ze gewoon anders dacht over dingen dan ik, misschien omdat je minder verantwoordelijkheid hoeft te dragen als je op een lager niveau zit?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:15
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Ik zou evenals Nare Man geen relatie kunnen hebben met iemand die duidelijk minder intelligent is dan ik. Maar zolang jij je niet ergert of stoort aan je vriend, is er geen probleem toch?

btw als jouw vriendje op de mavo zit vanwege dislexie of een andere reden buiten een wat lager iq, is het natuurlijk een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 08:01
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zit ook in 6 VWO en mijn vriendje heeft MAVO gedaan. Ik merk wel dat ik met hem minder makkelijk echt discussies enzo kan voeren maar ik ben gewoon hartstikke dol op hem dus daar kan ik wel mee leven. Ik vind emotionele intelligentie veel belangrijker!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:33
Blub, ik ben een vis
Blub, ik ben een vis is offline
Mn ouders zijn bijvoorbeeld achterlijk. Dan vraag ik me soms af wat ik hier doe.
Oud 18-01-2002, 15:09
Joseph
Joseph is offline
Citaat:
kingofhill schreef:
ja da gezeik hebben meerdere mensen, ze zijn niet dom maar op je 12e moet je zo een toets en die toets bepaald hoe slim je bent :? Maar ach....wat maakt het ook uit...ik lach me soms kapot over mensen die denken (of het ook zijn) dat ze slim zijn, en dan van die slimme praatjes uitbrakken.
Ik denk persoonlijk dat hier bedoeld wordt over het verschil in IQ, niet persé in opleidingsniveau. Je hebt altijd mensen die de MAVO doen omdat het zo gelopen is.
Overigens zegt de toets die je op je twaalfde doet geen ene fuck. Daarmee sturen ze je naar een middelbare school en vervolgens bepalen ze uit je gemiddelden of je naar het VWO, de HAVO of de MAVO gaat.

Soms moet ik ook lachen, om wat domme mensen zeggen terwijl ze denken dat ze slim zijn. Nu lach ik bijvoorbeeld heel hard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten