Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Is een functie van gevangenissen niet ook dat criminelen spijt kijrgen van hun daden, en 'tot inkeer komen'? Als je gezellig met elkaar kunt gaan zitten kaarten o.i.d., lijkt het meer op een bejaardensoos ofzo.
|
Moeilijk.
Aan de ene kant zou ik ja zeggen, die mensen zitten daar niet voor niets, waarom zouden ze dan ook niet met elkaar ene cel delen? Aan de andere kant: nee. Ten eerste omdat het voor de bewakers niet te doen is door onveiligheid e.d. en ten tweede omdat ik vind dat je van mensen, hoewel ze de wet overtreden hebben, niet al hun privacy weg kan nemen. En straks krijg je dan van die taferelen als in Amerika, lijkt me ook niet echt geweldig. Maar goed. Ik vind het dus moeilijk om hier een expliciet antwoord op te geven.
||
Citaat:
|
Problemen van meerdere mensen op 1 cel:
- mensen leren nog beter van elkaar de trucjes van het crimineel zijn, dan het nu al gewoonlijk is. - het kan zijn dat mensen elkaar niet uit kunnen staan en elkaar het leven zuur maken van enorm treiteren tot mishandeling of erger aan toe. Wat je dus moet doen: een goede selectie van wie bij wie "hoort". Bolletjesslikkers kunnen bv. makkelijk bij elkaar gezet worden. Ze zijn vaak verleid tot het slikken van bolletjes en geen zware criminelen. Maar een moordenaar kun je beter alleen zetten. Die kan of zijn mede-gevangene op idiote gedachten brengen (als deze mede-gevangene bv. een bolletjesslikker is), of ze leren van elkaar als beiden een moordenaar zijn; met het resultaat dat mochten ze ooit vrij komen (als.. als.. dat ze dan misschien effectiever kunnen opereren). Als men overweegt om twee mensen op 1 cel te zetten, zou ik eerst goed met de gevangenisdirecteuren, gevangenen, ex-gevangenen, bewakers en hulpverleners erover praten om zo een goed beeld te krijgen van hoe het nu is en hoe men denkt dat het zal zijn als er twee mensen op 1 cel komen. Persoonlijk denk ik dat je best bolletjesslikkers op 1 cel kunt zetten, bv., maar geen moordenaars. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laat ze verplicht dag in dag uit de voorselecties van Idols zien ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
was al een topic over
![]() |
![]() |
||
Citaat:
- als de bolletjesslikker problemen krijgt in het vliegtuig (een bolletje springt), moet het vliegtuig uitwijken. Is het vlakbij de VS, moet ie terug naar Miami bv. met alle gevolgen van dien (kosten onderdag overige pasagiers, een vlucht van Miami naar Amsterdam); - het op zich in bezet houden van een plek in het vliegtuig kost geld. Als ie inderdaad veilig is aangekomen op Schiphol, kost het relatief weinig om terug te gaan, maar zou deze persoon ook de kosten moeten betalen voor het risico dat hij/zij genomen heeft? Nl. dat een bolletje gesprongen had kunnen zijn en voorgaande gebeurd was? Dan zou die boete dus vele malen hoger moeten zijn. Effectiever: - actieve waarschuwingscampagne in de Nederlandse Antillen en Suriname aansporen hetzelfde te doen (de slikkers zelf zijn vaak onwetend over de gevaren ervan en worden zo door de maffiosi ingeluisd) - GOEDE scans op de Nederlandse Antillen en Suriname (laat Nederland ze kopen voor de NA en "lenen" aan Suriname), en niet die aftandse dingen uit Tsjechie die ze nu geleverd hebben (die niet voldoende schijnen te werken en een veel te hogen radio-actieve straling verspreiden). - Concentreren op de cocainemaffia, in plaats van de bolletjesslikkers in Suriname en NA. - Cocaine in Nederland legaliseren. Het heeft geen nut meer om daarin te gaan handelen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wie vind jij dat die kosten dan moeten betalen de mensen die niks slikken of de verzekringen??? die kunnen daar toch niks aan doen dat er een slome joep bolletjes gaat slikken |
![]() |
||
Citaat:
Maar het gaat zich niet zozeer om wie de de schade moet betalen, maar _hoe de schade te beperken dan wel te voorkomen_. Bolletjesslikkers zijn ook maar vaak arme sloebers die erin zijn geluisd door mooie praatjes van de cocainemaffia. Die _laatste_ zou je moeten aanpakken! ![]() Daarom ben ik niet zozeer voor een hoge boete, want daar zorg je alleen maar mee dat eigenlijk de koeriers het slachtoffer worden, terwijl ze eigenlijk al slachtoffer gemaakt zijn (ze zijn gewoon een wandelende tijdbom voor hun eigen lichaam, terwijl ze dat heel vaak niet weten) door deze cocainemaffiosi. KLM wilt deze kosten natuurlijk niet betalen en hebben gedreigd om de vlucht te stoppen naar Curacao, maar aangezien dit de enige lijnvlucht is, hebben ze dus lekker kunnen chanteren bij de overheid (ook wel begrijpelijk overigens). Daarom denk ik ook dat die bolletjesslikkerskwestie zo actueel is (niet zozeer vanwege celinname dus) en verdonkermaand wordt hoeveel cocaine eigenlijk via de Rotterdamse haven binnenkomt. Over het proberen te voorkomen van het fenomeen bolletjesslikker heb ik het in een voorgaande post gehad. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
yup.
dump ze maar met ze 2en in zo een kamer, kan best. scheelt ons geld, en zij hebben nog iemand om contact mee te onderhouden. en de doodsstraf is alleen maar makkelijk voor de dader, issie van het gezeik af. persoonlijk vind ik het vooruitzicht dat ik als ik en zware crimineel was, mijn jaren in een klein kamertje moet slijten persoonlijk minder aantrekkelijk als dat mijn (in dat geval zielige) leventje beëindigd wordt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig zal jouw soort het nooit voor het zeggen krijgen. > En wat voor soort bij jij dan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
In het begin waz ik ook altijd heel erg tegen dat twee gevangenen bij elkaar in de cel moesten.....omdat ik vind dat je mensen in hun waarden enzo moet laten.....maar sins een tijdje zitten m´n opa en oma in een bejaardentehuis.....we zagen die kamers.....en je schaamt je dood....zulke kleine kamers....en daar zitten mensen ook met z´n tweeen op!!!!
Srry maar dan zeg ik toch eerder.....liever de bejaarden mensen in grotere ruimtes en zet de gevangenen dan maar bij elkaar.....ik vind het niet normaal dat gevangenen grotere ruimtes zouden hebben dan bejaarden.....zo kunnen we toch ook naar die waarden en normen kijken.....ofnie Kuzzz Lieve |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja,.. daar stoor ik me ook aan. Een oudtante van mij zat in een verzorgingstehuis. Ze zaten met z'n vieren op een kamer en de enige privacy die ze hadden was een gordijn... ![]() Als je dat ziet, dan heb je inderdaad zoiets van: man, wat zit je te zeuren over 2 op 1 cel in verband met privacy en dat soort shit... ga eens naar een verzorgingstehuis en kijk eens hoe miserabel het daar met de privacy gesteld is en zij hebben zelfs NIKS strafbaars ervoor gedaan? Of is het soms strafbaar om oud of ziek te worden? Maar dan nog, dat in een verzorgingstehuis er 4 mensen op 1 kamer zitten, wil nog niet zeggen dat 2 op 1 cel logischerwijze zou mogen. Als we dan alsnog geen 2 op 1 cel doen, moeten we niet vergeten ook naar die verzorgingstehuizen te kijken en te investeren in ZORG (in plaats van 84 JSF's) om dit probleem op te lossen!! Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 11:40. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou misschien zelfs liever hebben dat ie in z'n eentje erin zit, want dan: 1. hij/zij leert geen (nog meer) kwade dingen van die andere; 2. hij/zij heeft geen gezelschap |
![]() |
||
Citaat:
worden ze wel beter behandeld als ze in 1 cel zitten? Ze hebben namelijk (nog) minder contact met mensen. (en dat geschreeuw van gevangenisdeur naar gevangenisdeur is niet hetzelfde als een rustig persoonlijker gesprek dat je zou kunnen hebben bij 2 op 1 cel) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien kan ik me zeer zeker wel inleven. Ik weet dat het volk altijd schreeuwt om wraak als er een delict is gepleegd: de mensen willen bloed zien. In het opleggen van een straf aan een verdachte zit dan ook altijd een gedeelte vergelding, om tegemoet te komen aan het 'rechtsgevoel' van mensen. Maar dat is iets anders dan zomaar alle rechten van de verdachte afschaffen en de doodstraf weer invoeren (iets wat een groot gedeelte van het domme volk graag zou zien). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Criminelen te weinig; acht gevangenissen dicht. arPos | 43 | 08-06-2009 22:38 | |
gevangenis mag konijnen afschieten honour | 88 | 11-04-2004 15:29 | |
Private gevangenissen in Nederland Sky Jewel | 64 | 22-02-2004 21:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord in de gevangenis appeltjepeertje | 39 | 21-06-2003 15:01 | |
Gevangenis, Hilton of niet? T_Robson | 34 | 01-03-2002 09:32 | |
Gevangenis, Hilton of niet? T_Robson | 3 | 18-02-2002 11:45 |