Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb zelf ooit gehad dat ik verplicht werd om naar een vertrouwens persoon te gaan, ik werd op een gegeven voor een keuze gesteld of je gaat praten of je raakt me kwijt... ik was zo kwaad daarna maar vrienden gaan bij mij voor alles, dus ik ben gegaan ik heb er wel wat aan gehad maar niet veel ik wilde eigenlijk niet dus kapte al snel met de gesprekken... ik moet zeggen ik heb het die gene nooit kwalijk genomen naderhand omdat ik heel goed snap waarom ze het zei... ik weet niet wat er is... maar vrienden weten vaak ook wel wat goed voor je is en ze bedoelen het goed.... ze zien je het liefst gelukkig sterkte en als je wilt praten.... liefs
|
Verwijderd
|
Waarom is je vriendin precies van mening dat je naar een vertrouwenspersoon moet gaan en ben je al eens naar deze specifieke persoon gegaan of was dat iemand anders?
Wat zijn precies de redenen dat jij niet wilt gaan? Ik denk dat het wanneer jij niet wil geen zin heeft te gaan praten met die vertrouwenspersoon, wanneer jij er namelijk niet open voor staat zul je er ook niets mee opschieten. Ik zou dus alleen gaan als je zelf ook wil. Daarom zou ik ook eens onderzoeken waarom je dan niet wil en wat er dan zo vervelend aan is? Zo iemand zou je namelijk best eens kunnen helpen beter met dingen om te gaan en dergelijke. Als jij echt niet wil moet je eens proberen dat duidelijk uit te leggen aan die vriendin, met duidelijke argumenten. Je moet natuurlijk hoe dan ook helemaal niets, maar als het echt niet goed met je gaat heb je ook niets te verliezen en is het ms wel verstandig om hulp te zoeken, het is er niet voor niets. |
![]() |
|
![]() |
waarom wil je niet?
vertrouwenspersonen zijn best handig, als je de lessen op school niet ziet zitten kun je daar even heen en het is niet zo drastisch als een psycholoog, je kunt gewoon je verhaal kwijt maar niemand hoeft het te weten. als je bijv. niet wilt dat je ouders ofzo weten wat en of er iets mis is. Ik zou zeggen, ga erheen, want wat kan er misgaan, zo iemand heeft beroepsgeheim. |
![]() |
|
waarom wil je niet heen dan?! Denk je dat zij / hij je niet kan helpen, of durf je niet, schaam je je?? Of heb je er geen behoefte aan? Misschien moet je daar eens over nadenken. Zeker als het zo is dat je niet durft of dat je je schaamt, moet je je daar overheen zetten, daar zijn die mensen voor, je hoeft je niet te schamen...
|
Ik moest dat ook om verschillende redenen, en bij mij heeft het wel geholpen.
![]() Ook problemen thuis en buiten school. Ik was echt zo'n pester en nu weet ik alle mensen te waarderen en met iedereen leuk om te gaan. ![]() Misschien in het begin wel moeilijk om erover te praten maar je bent niks verplicht maar het lucht wel enorm op hoor. Sterkte.
|
Ga er alleen heen als je zelf wilt.
Maar, besef wel dat als je er zelf niet uit kan komen, waar je ook mee zit, dat er dan voor de rest ook niets gebeurd. Behalve dan dat jij je slechter/minder-goed gaat voelen. (Tenminste, dat zit er wel vaak in)
|
Ik denk dat praten met een vertrouwingspersoon alleen werkt alz je diegene ook daadwerkelijk vertrouwd....In feite kan ook iedereen een vertrouwingspersoon zijn.....Je moet niet onder dwang met iemand gaan praten dat werkt nie egt.....Je moet het zelf willen, vaak iz het wel beter en het verhelderd zoiezo....
Veel succes Lieve |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je MOET niets..
Dat ten eerste. Ik zou er ten tweede heel erg goed over nadenken. Ik heb ook al aardig wat meegemaakt in mijn leventje en nog steeds, en mijn moeder vraagt de hele tijd of ik niet met iemand wil praten. Ik heb daar heel goed over nagedacht. Op een gegeven moment, een paar jaar geleden, dacht ik: waarom ook niet? en ben naar een maatschappelijk werkster gegaan. Wat er bij mij gebeurde was dat ik niet egt over de dingen die me dwars zaten ging praten, maar meer over oppervlakkige dingen. Bij mij heeft het dus niet echt geholpen, maar bij een ander meisje dat ik ken wel en bij mijn ex ook heel erg goed. Het ligt volgens mij helemaal aan de persoon zelf. Je kan het altijd proberen. Als je het niet probeert weet je nooit of het goed voor je is. Heel veel succes, met welke beslissing je dan ook neemt. Kusz |
![]() |
|
iedereen heel erg bedankt
het heeft toch wel weer geholpen ik heb besloten om niej naar een vertrouwings persoon te gaan omdat ik het werkelijk niet wil als ik nu werkelijk met een probleem zit vertel ik het aan iemand van me eigen leeftijd die ik goed kan vertouwen bedankt voor jullie hulp *knufft*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
webcam sex.. ja of nee Charissa1996 | 6 | 20-01-2010 19:21 | |
Verhalen & Gedichten |
"Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek" Valentijn | 5 | 19-10-2004 14:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Giphart: literatuur ja of nee? ift | 29 | 17-05-2004 20:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
adviserend referendum (Europese Grondwet 2004): ja of nee? Optima | 54 | 05-10-2003 14:58 | |
Liefde & Relatie |
lat relatie, ja of nee? Verwijderd | 10 | 01-06-2003 20:43 | |
Drugs & Alcohol |
XTC, ja of nee qazual | 58 | 02-04-2003 14:16 |